AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #21 Skrevet 18. februar 2014 min er 7 måneder og allerede nå begynner folk å mase om at vi må få en til for at de skal ha go kontakt i oppveksten osv.jeg kjenner jeg blir sprø og irritert av det. hallooo, la oss få ta det i våres tempo og når det passer for OSS! det er tross alt vi som skal oppdra dissa barna og det er vi som må ha overskudd og ting på plass først. såklart kan mange som er tette komme nermere hverandre i oppveksten. men det er jo heller ingen selvfølge. jeg og min bror er tette og er så ulike at vi har lite kontakt og har alltid hatt lite kontakt. det er fordeler og ulemper med begge deler vil jeg tro. og vi tar det når det passer oss og jeg har begynt å ignorere denne masingen om en til. samme med deg. ta det når det passer for dere.. er jo helt dumt å få et barn pga alle maser om det. hvis du ikke føler deg klar så ikke få et barn til enda hvis du føler for å ha hodet høyere over vannet, og finne deg en fast jobb først slik du skriver, så gjør det! for det er det DU vil. Anonymous poster hash: 24592...67f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #22 Skrevet 18. februar 2014 Jeg er gravid igjen nå. Og vårt første barn er snart 5 år Av ulike grunner (utdanning og flytting) har det ikke blitt til at vi har prøvd på nr. 2 før nå. Ser ikke på det som veldig uheldig. Eneste jeg kan komme på er at vi vil ikke få nyte godt av søskenmoderasjon i barnehagen/SFO, men det får nå stå til Anonymous poster hash: 2fbd8...2bc
Novemberellie Skrevet 18. februar 2014 #23 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Mellom nr. en og nr. to er det 6 år her, og de er veldig gode venner. De har aldri kranglet! Nå har eldstemann flyttet ut, og det er så koselig at han ringer hjem for å snakke med lillebror på 13 flere ganger i uka. Jeg har tre søsken, og to av dem er nære min egen alder, den siste er 14 år yngre enn meg men det er hun jeg har best og mest kontakt med. Ved å ha større aldersspenn mellom barna slipper man ofte søskensjalusi og jeg følte at jeg fikk mye bedre tid til å kose meg med babyen, siden eldste da var ganske så selvhjulpen. Ser noen nevner at det blir vanskeligere med ferier og aktiviteter, men det har jeg aldri merket noe til og eldstemann er 19. Endret 18. februar 2014 av Novemberellie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå