Gå til innhold

Klamydia


Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mest sannsynlig en inkoklusiv test som vil slå ut negativ.



Anonymous poster hash: a9ce0...838
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det. Jeg gikk med klamydia i fire år uten at legene testet for det. Ble testet for alt mulig annet og jeg var dårlig i lang tid (2-3 år) Fikk klamydia under en voldtekt da jeg var 12 år og 16 år gammel ble det påvist klamydia og jeg fikk vite at jeg mest sannsynlig ville få store problemer med å bli gravid fordi jeg hadde fått PCOS. Fem år etter dette igjen fikk jeg påvist at jeg er steril, med all sannsynlighet grunnet klamydia. Er forbanna på legene som hadde meg inne flere ganger i måneden, visste at jeg hadde blitt voldtatt og likevel ikke gjorde noe med dette.

Håper ikke det har hatt samme konsekvenser for deg.



Anonymous poster hash: 94db7...8a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk denne gynokologiske undersøkelsen i 2011 hadde jeg akkurat blitt sammen med min nåværende kjæreste. Så enten har han gitt meg det fra en annen jente før meg, eller så har jeg fått det med en annen jeg holdt på med før det. Så kan vel si at jeg har gått med det i tre år da!!

De kan vel ikke forvente at jeg skal betale for en ny GU i dag da?? Legen mente den sannsynligvis var positiv, men.. ikke hundre prosent da.

Man kan jo faen ikke stole på dette helsevesenet!!! Hvis jeg er steril så skal jeg søren meg slå ned alle på legesenteret. :jolie:

Det er dessverre så latterlig. Tok enormt mange urinprøver og blodprøver på de fire årene mellom 12 og 16 år som alle viste litt tegn til infeksjon, men INGEN tenkte noen gang på og teste for klamydia eller å gi meg antibiotika. Jeg er steril grunnet dem, og jeg får ikke gjort noe med det annet enn å leve barnløs.

Jeg sier ikke at du har det, og jeg håper du er frisk og at du ikke er steril.

Anonymous poster hash: 94db7...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda verre. Hva om testen jeg tar i dag er positiv? Jeg har hatt samme partner i løpet av disse tre årene. Da kommer jeg automatisk til å tenke at han har vært utro! Tenk om den første i 2011 som har ett usikkert svar, egentlig var negativ og så er den i dag positiv???

wæææhhh :bond::bond:

Han kan jo ha hatt det fra før, du kan ha hatt det fra før. Er ingen automatikk i at han har vært utro. Men du kan forsøke og spørre om det, men det er langt fra sikkert det er hans skyld og det er litt dumt og beskylde han for det dersom det ikke er han.

Anonymous poster hash: 94db7...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mest sannsynligvis har en av oss hatt det fra før. Men om det er slik at den første testen i 2011 egentlig er negativ, og den i dag er positiv så har han jo vært utro.

Århh.. tenk at jeg nå må gå i flere dager å vente på svar!! Snakk om selvpining.

Det er ikke nødvendigvis riktig.

Når det gjelder klamydia, så kan det oppstå såkalt «ping-pong-smitte». Her er et par fakta om sykdommen:

- Smittefaren ved ett ubeskyttet vaginalt samleie med smittet partner er omlag 10-20% for begge kjønn.

- Det foreligger få studier som beskriver det naturlige forløpet av klamydia, men antakelig vil de fleste av de smittede spontanhelbredes i løpet av 1-2 år.

- Genital infeksjon er asymptomatisk i 60-80% av tilfellene.

Med andre ord, godt over halvparten av de som noen gang får klamydia merker aldri noen symptomer, og vil derfor ikke nødvendigvis bli sjekket med mindre de aktivt gjør dette selv.

Dette betyr at selv om din prøve var negativ forrige gang, kan kjæresten din ha hatt det fra før uten å smitte deg. Han kan deretter ha gitt det til deg, og så blitt naturlig helbredet selv. Du kan også ha hatt det lenge uten å overføre det til ham.

På grunn av dette er det viktig å huske på at klamydia ikke automatisk betyr utroskap. Jeg råder deg derfor til å ikke anta noe eller spekulere i hvor en eventuell klamydia har kommet fra, dersom det skulle vise seg at du har det.

Om klamydia: http://www.fhi.no/ew...0:6446:21:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

P.S Jeg trengte ikke å betale en krone for en ny undersøkelse i dag.

Endret av Lady.In.Heels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...