Gå til innhold

Er vi flinke nok til å rose hverandre?


Diaz

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mye lettere å komme med kritikk istede for ros?

Jeg synes vi ofte kan være både altfor selvkritiske og for kritisk i forhold til andre. Er det fordi vi synes det er vanskelig å få ros, tro? Og at det dermed blir vanskelig å gi ros til andre også....... :roll:

Hva synes du? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei vi er ikke flinke nok til det.

Det er vanskelig å ta i mot ros.... som det er vanskelig å ta imot komplimenter.

(Men her inne om man "skryter" av at innlegg.. blir det også sett opå negativt .. som om vi "løper" etter hverandre og klapper for de som er "in"... Til lags åt alla... osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at samfunnet er blitt sånn at det er enklere å overse positive ting enn og komme med en hyggelig komentar om det.

Man kan jo ta en så enkel ting som jenter og slanking....nesten ingen kommenterer hun som har gått ned, mens derimot desto flere kommentere hun som har gått opp....

Merkelig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt individuelt også. Hvis man, som meg, er vant til å få ros og komplimenter hjemme fra man var født så blir det mer naturlig å gjøre det samme mot andre og å kunne ta i mot ros uten å føle seg forlegen. Jeg gir selv samboeren min komplimenter/ros hver eneste dag, og han gjør det samme. Det er godt å bli satt pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Etter at jeg bodde i statene en kort periode som tjueenåring har jeg blitt flink til å både gi og ta i mot ros. Det er bare en vanesak, og jeg er mye flinkere til å rose enn å rise. Og gi ris er jo ubehagelig. Mye hyggeligere å glede folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Etter å ha lest dette innlegget skal jeg bli flinkere til å gi samboeren min ros... Jeg gir datteren min mye ros, men glemmer vel samboeren min litt..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...