hulinda Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Trenger å finne ut hvor mye disse bagelsene vil veie etter steketid om jeg bruker denne oppskriften og lager 13 bagels, men vet ikke hvordan jeg skal finne det ut uten å bake de ut først, noen som vet/kan si meg hva de vil veie? 450 sammalt hvete fin 250 gr hvetemel 30 gr olje 2 egg 50 gr gjær 2 1/2 dl vann 1 ta salt Tusen takk om noen kan gi meg riktig svar!
Gjest navnelapp Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Det er ikkje så lett å berekne heilt presis, sidan væske vil fordampe, og gjæra vil omdanne seg til gass. Du kjem til å ha i overkant av 1 kg deig når du er ferdig med deigen. Viss du delar det på 13 vil kvart emne bli ca. 80-85 gram. Det stemmer ganske bra, når eg bakar vanlege rosinbollar lagar eg emne på ca. 70 g. Vekta etter steiking vil bli litt lågare pga fordampinga av vatnet.
hulinda Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2014 Det er ikkje så lett å berekne heilt presis, sidan væske vil fordampe, og gjæra vil omdanne seg til gass. Du kjem til å ha i overkant av 1 kg deig når du er ferdig med deigen. Viss du delar det på 13 vil kvart emne bli ca. 80-85 gram. Det stemmer ganske bra, når eg bakar vanlege rosinbollar lagar eg emne på ca. 70 g. Vekta etter steiking vil bli litt lågare pga fordampinga av vatnet. Ok, tusen takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå