AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Jeg har alltid vært plaget med dårlig ånde, men nå har den tatt kaka. Etter å ha sover, bare om det er en halvtime.. må jeg holde meg forann munnen, det lukter syrlig, kvalmende og ekkelt. Lukten kan ikke forklarest, men jeg hater det. Går som regel bort i det jeg tygger tyggis, men å pusse tenna hjelper lite. Dette er utrolig plagsomt og flaut. Uten tyggis kan jeg ikke snakke med noen på bussen, eller andre "trange" steder. Irriterende med gutter også, da jeg alltid må ha en tyggis i munnen når jeg skal kline. TIPS/RÅD?? pusser tennene måren og kveld, og skyller som oftest med munnskyld. Jeg snuser også (skuf slim fresh) og har ikke vært hos tannlegen på et år og to, og da jeg var der sist hadde jeg flere hull. tannlegeskrekk, hehee.. men skal tilbake i neste uke Anonymous poster hash: 49256...f77
littlemee Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 kan være at du har gamle matrester bak/under/imellom... visdomstennene? har hørt at det skjer...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Bruk tanntråd. Lukt på den, den forteller om ånden din. Evt kan du ha problemer med mandlene, at de har hvite flekker på seg, da må de evt fjernes for å fikse problemet. Det var mandlene som var årsaken til min problemånde. Anonymous poster hash: 954a4...0b0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Tanntråd er et must, bruk det to ganger dagen før du pusser tenner. Så må du passe på å pusse tungen nøye. Sjekk mandlene, det kan også bli ille hvis du har forstørrede falske mandler. Der finnes sjeldne tilfeller hvor de ikke kan finne noen årsak, men da er det snakk om veldig sjeldne sykdommer, noe jeg regner med du ikke har. Det kan uansett lønne seg å unngå meieriprodukter og sukker for en stund til du har funnet ut av hva det er snakk om.Anonymous poster hash: 5b869...6a5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 google "pusspropper i mandlene" og se hva du finner. jeg måtte selv fjerne mine mandler etter å ha gått hele oppveksten med en grusom ånde som luktet døden (og ble mobbet for det)- da jeg hadd fått kronisk tonsillitt. dvs mye slike illeluktende pusspropper i mandlene... KAN være dette om det er veldig kvalmende Anonymous poster hash: 341df...f05
muttra Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 få tannlegen til å se etter hva som kan vere grunnen, ser han det ikke så gå til legen for det kan komme fra magen tips til å få bukt med tannlegeskrekken - si fra til tannlegen og få innkalling hvert halvår , da får du beskjed om det er begynnende hull som gjør at du må vere ekstra nøye med tannstellet for å prøve å hidere at det utvikler seg til hull
2shy Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Tanntråd etter hvert måltid. Du har også sikkert tannstein (og kanskje hull) siden det er lenge siden du var hos tannlege, det kan gi veldig dårlig ånde.. Jeg får fort tannstein og fjerner dette 2-3 ganger i året. Som kriseløsning kan du pusse tenna med natron, det hjelper. (Men ikke gjør det mye)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå