Gå til innhold

barn/allergi og hund


Linsi

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen planer om barn i den nærmeste fremtid, men har noen skrekktanker om allergi og hund.

Livet mitt ER hund! Så enkelt er vel det.

Jeg ønsker meg barn en gang, men er så nervøs for å få barn som er allergiske. Klarer dere å sette dere inn i denne tankegangen?

Er allergi arvelig? Hverken jeg eller min samboer er allergiske. Min mor er litt allergisk, og henne og også den eneste.

Er det mindre sjanse for allergiske barn, når de vokser opp i et hjem "fullt av dyr"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig vet jeg lite om dette som jeg kan dokumentere, men de av venninnene mine som har barn og katt har ikke allergier hverken de eller barna, og det tror jeg har en sammenheng. Allergi har gjerne med arv å gjøre, og er du disponibel for allergi har barna dine lett for å få det.

Tror nok det skal gå bra for deg å ha barn og hund/katt i hus, man bør ikke overbeskytte barna heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BY the way..at en titt in på "hobby" der er det en tråd om akkurat dette, der finner du kanskej bedre svar ennhvajeg klarte å gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna mine blir allergiske så er det de som må flytte, dyrene var der først! :lol:

Ikke helt seriøst, men nesten.. Kan ikke tenke meg et liv uten dyr, da måtte man vel ordnet så ikke dyrene var i hele huset, utegårder etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge verken du eller barnefaren har allergi eller astma, er ikke barna spesielt disponert for å bli allergiske. ikke at det er noen garanti mot at de blir det. hvis man får barn som er arvelig disponert for allergi (altså har allergiske foreldre), bør man være forsiktig med å ha dyr - det kan utløse en allergi de ellers kunne unngått å utvikle. når den arvelige disposisjonen ikke er tilstede, kan det virke som om kjæledyr faktisk kan ha en forebyggende effekt mot å utvikle allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...