Flua Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Jeg kikker og spekulerer.....vi er en familie på 4 som skal på tur i sommer, hadde tenkt 4-5 dager. Vi har ganske forskjellige ønsker og vi har ikke allverdens av penger heller. Noen som kan gi noen gode forslag? Vi har lyst til å ut av Norge da, og ikke bruke så mye tid på selve reisingen. Bade/strandliv er ikke aktuelt på denne turen. Endret 16. februar 2014 av Flua
Silfen Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 London? London er svinedyrt. Men ellers ganske perfekt.
Flua Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2014 Javisst.....alder er viktig! To gutter på 14 og 15. Budsjett.....tja.....tenkte å bestille tur nå snart, og da er 20 000 max. Evt lommepenger får man vel skrapa til etterhvert. Ser fly+hotell i London er ganske overkommelig på pris, men dyrt med mat og alt man skal gjøre sikkert?
Silfen Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Hva liker guttene å finne på da? Det er jo en vanskelig alder, muligens.
Flua Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2014 Gutta og far er ganske spreke, jeg er litt på i "gåtur"-modus. Liker dyrehager, akvarier....tusle rundt å se....vi er glad i fiske alle sammen.....liker natur....ingen av oss liker shopping......ha ha...kanskje vi bare skal være hjemme! Neida.... Vi er ikke typiske turister ifht masse folk og action, det liker ingen av oss. God mat liker vi.....liker oss der det er rolig.....
Flua Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tenker at London kan være noe for alle da.....men redd for å havne i turistfella, kø kø.....og vi tenker reise i juli/august, er det svinvarmt der da eller? Da er jo ikke storby greia. Jeg kunne tenkt meg noe bilgreier, men redd for at det blir kjedelig til gutta.
Flua Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2014 Ikke noe båt nei.....bli sjøsyk bare av å tenke på det.... Ferje fra a-b kan gå men kun som transportetappe.
Løvefrøken Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Barcelona er fantastisk, og fullt mulig å gå litt turer 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tenker at London kan være noe for alle da.....men redd for å havne i turistfella, kø kø.....og vi tenker reise i juli/august, er det svinvarmt der da eller? Da er jo ikke storby greia. Jeg kunne tenkt meg noe bilgreier, men redd for at det blir kjedelig til gutta. Det var ganske så varmt når jeg var der i juli i fjor iallefall Var rundt 35 grader de siste 3 dagene vi var der. Men det trenger ikke å være glovarmt, for de to første dagene var det faktisk nesten litt kaldt Anonymous poster hash: ae4ba...2c1
Silfen Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Hva med å dra lengre nord da, i UK. Der som Med hjartet på rette staden spilles inn, f.eks? 1
caroprins Skrevet 17. februar 2014 #16 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Gutta og far er ganske spreke, jeg er litt på i "gåtur"-modus. Liker dyrehager, akvarier....tusle rundt å se....vi er glad i fiske alle sammen.....liker natur....ingen av oss liker shopping......ha ha...kanskje vi bare skal være hjemme! Neida.... Vi er ikke typiske turister ifht masse folk og action, det liker ingen av oss. God mat liker vi.....liker oss der det er rolig..... Nå vet jeg ikke hvor dere bor i landet med ut ifra kriteriene dine så hadde jeg valgt meg en sommerferie på sørlandet enten i campinghytte eller en rorbu. forslag: Rosfjord Camping i Lyngdal. har fine leiligheter, bra strand og badeland rett bortenfor. Gode fiskemuligheter og fine turmuligheter. Passelig liten by og med gode muligheter til å utforske både vest og østover. En time fra Lyngdal finner du Kristiansand dyrepark og til sommeren åpnes en laksetrapp i Kvås. Om dere bor sør i landet så hadde jeg valgt rorbuferie i Lofoten for forandringens skyld Av utenlandsalternativer så tror jeg kanske jeg hadde kikket på Danmark eller Sverige da. Sett om jeg kunne ha funnet meg noe tilsvarende der. Endret 17. februar 2014 av caroprins
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #17 Skrevet 17. februar 2014 I vår familie er vi veldig glade i Skottland, og legger ofte ferien dit, leier feriehus (cottages) som vi finner på nettet. Dere kunne jo leie et feriehus i nærheten (kjæreavstand) av Edinburgh? Det er så mange flotte og koselige steder, gamle slott å se, og legger dere ferien til en tid og et sted med Highland games, så blir sikkert guttene fornøyde! Kjekt å være et sted der folk snakker engelsk, så guttene i den alderen kan klare å gjøre seg forstått i utlandet Anonymous poster hash: 2408d...794 1
voff_voff Skrevet 17. februar 2014 #18 Skrevet 17. februar 2014 Som flere har nevnt, tenker jeg også at bilferie Storbritannia hadde passet bra. Hvis dere er komfortable med å kjøre på feil side av veien, da. Siden dere er glad i natur, kan dere kanskje vurdere steder som Cornwall i Sør-England, Lake District i Nord-England eller Skottland. Da kan dere ta en dag eller to i en by (f.eks. London i sør, York eller Liverpool i nord eller Edinburgh i Skottland) og også få med dere f.eks. en fotballkamp, fornøyelsespark eller noe Harry Potter-relatert, avhengig av hva guttene interesserer seg for. Været i Storbritannia om sommeren er veldig likt været i Norge, altså veldig varierende. Det kan være 30 grader og sol eller 15 grader og regn, og alt imellom. Ta med regntøy
Flua Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 17. februar 2014 Takk for fine tips! Tror jeg skal kikke på Skottland eller Lofoten.....Lofoten elsker jeg, men har aldri vært der med gutta. Skottland frister veldig......takk takk!
Flua Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #20 Skrevet 17. februar 2014 God link til leie av hus i Skottland? Synes det dukka opp så mye rart da jeg søkte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå