Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg startet et studie, som jeg gikk i to år før jeg sluttet. Jeg fikk samlet mye jobberfaring innen yrket.

Så skiftet jeg totalt retning, til et studie som jeg er master i om et år.

Nå sliter jeg litt med å skrive en god CV. Jeg pleide å sende ut en utfyllende CV, med all utdanning/erfaring, når jeg skulle søke sommerjobb i det nye yrket, men fikk aldri napp på dette. I fjor sendte jeg en CV med kun det nye (og relevante) og fikk jobb med det samme. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke.

En CV med kun det relevante starter ganske "sent", og det synes jeg ser litt underlig ut. Så jeg vet ikke hva som er det beste..

Noen som har en mening?

:)

Anonymous poster hash: 18fdf...dce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du bør ta med alt så du ikke får hull, men du kan gjerne slå sammen småjobber i en diverse-post. Det har jeg gjort for jeg har veldig mange småjobber. Jeg begynte å jobbe når jeg var 15 og har aldri vært arbeidsledig. Det er greit å vise det.

Anonymous poster hash: d6c15...5ab

Skrevet

Fikk en mal her om dagen, den var delt i tre- utdanning, relavant erfaring, annen erfaring. Da slipper man hull

Anonymous poster hash: 4d881...fee
  • Liker 1
Skrevet

Jeg mener du bør ta med alt så du ikke får hull, men du kan gjerne slå sammen småjobber i en diverse-post. Det har jeg gjort for jeg har veldig mange småjobber. Jeg begynte å jobbe når jeg var 15 og har aldri vært arbeidsledig. Det er greit å vise det.

Når jeg starter fra det relevante blir det ikke hull, bare en litt sen start på CV-en hvis man kobler sammen alder og startdato. Jeg er bare så usikker på hva som er det beste..

Skrevet

Når jeg starter fra det relevante blir det ikke hull, bare en litt sen start på CV-en hvis man kobler sammen alder og startdato. Jeg er bare så usikker på hva som er det beste..

Da tar du bare en diversepost og beskriver hva innholdet er. Jeg har også delt relevant arbeidserfaring og annen erfaring. Det er visst mange som tar bort irrelevant erfaring, men når man er ung kan deltidsjobbene si mye om deg som person. Det samme kan fravær av arbeidserfaring i ung alder. Det er ofte mer relevant enn du tror!

• Liker 1
Skrevet

Da tar du bare en diversepost og beskriver hva innholdet er. Jeg har også delt relevant arbeidserfaring og annen erfaring. Det er visst mange som tar bort irrelevant erfaring, men når man er ung kan deltidsjobbene si mye om deg som person. Det samme kan fravær av arbeidserfaring i ung alder. Det er ofte mer relevant enn du tror!

Det var jo en idé:)

Hva med "ikke fullført utdannelse" - under utdannelse eller en diverse-post?

Skrevet

Det var jo en idé:)

Hva med "ikke fullført utdannelse" - under utdannelse eller en diverse-post?

Hvis du har tatt fag, skriver du opp fagene. Det er jo noe du har lært det også! Er det mindre enn et år uten eksamen kan du vurdere å ta det vekk så lenge du har jobb som dekker hull. Det er mange som prøver et studie og så ombestemmer seg. Så lenge du har en god forklaring, og har gjort det bra på den relevante utdanningen, tviler jeg på at noen legger vekt på det. Hvorfor skulle det være så ille? Det er helt vanlig at unge folk gjør sånt. Mye bedre enn å være tiltaksløs!

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har tatt fag, skriver du opp fagene. Det er jo noe du har lært det også! Er det mindre enn et år uten eksamen kan du vurdere å ta det vekk så lenge du har jobb som dekker hull. Det er mange som prøver et studie og så ombestemmer seg. Så lenge du har en god forklaring, og har gjort det bra på den relevante utdanningen, tviler jeg på at noen legger vekt på det. Hvorfor skulle det være så ille? Det er helt vanlig at unge folk gjør sånt. Mye bedre enn å være tiltaksløs!Anonymous poster hash: d6c15...5ab

Jeg studerte det forrige studie i to år før jeg skiftet. Burde man understreke at man stoppet, eller bare føre opp som "vanlig"?

Skrevet

Jeg studerte det forrige studie i to år før jeg skiftet. Burde man understreke at man stoppet, eller bare føre opp som "vanlig"?

Det er litt vanskelig å svare på uten å vite hva det er. Jeg studerer f.eks. jus og dersom jeg hadde fullført 1. avd ville jeg skrevet det, men ikke 2. avd. dersom jeg ikke hadde tatt eksamen. Ville kanskje skrevet at jeg begynte på 2. avd, men byttet studie dersom det å utelate det ville ført til et hull.

Du må bare gjøre det du tror ser best ut uten å lyve. Og husk at mange bytter retning i ung alder, at irrelevant erfaring ikke nødvendigvis er så irrelevant likevel og at det er veldig dumt med hull.

Husk at du lærer noe i alle jobber som kan være nyttig å ta med videre. I mine servicejobber har jeg lært å takle mye stress, det kan jeg få bruk for som jurist også. Jeg har jobbet med mye forskjellig og det har gjort meg til en menneskekjenner, noe som også kan være nyttig for en jurist. Skjønner du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...