AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror kanskje jeg ble voldatt i går natt. Jeg hadde vært ute, og husker det aller meste, men plutselig har jeg bare blacka ut helt. Jeg vet at jeg oppførte meg når jeg var på utestedet, for jeg har spurt venner. Men på vei hjem så hadde jeg bare "kollapset". Jeg må han landa på armen min for den er kjempevond, og en jeg kjenner og en til hadde hjulpet meg hjem. Jeg husker så og si ingenting. Jeg husker at jeg våkna og at noen lå å fingra meg og at en personen sa ett eller annet "Vet du ikke hvem jeg er?" også gikk han. Jeg mistenkte først sterkt at det var han jeg kjenner som hadde gjort det, men han oppførte seg helt normalt mot meg i dag, og jeg er veldig sikker på at han ikke hadde gjort noe sånt. Han er en skikkelig fyr. Han sa bare at han hadde tatt av meg jakke og sko. Da jeg våkna hadde jeg ikke på meg bukse eller truse. Det jeg tenker kan ha skjedd er at han andre har kommet tilbake igjen etterpå, for døren var jo ikke låst. Jeg traff på han i dag og han var litt sånn merkelig mot meg, og spurte meg hvordan formen var, også drev han å så på meg å smilte. Jeg fant ikke ut før etterpå at det var han som hadde følgt meg hjem. Jeg føler meg skikkelig jævlig akkurat nå. Han visste jo at jeg var kjempefull, så det å utnytte situasjonen på den måten er helt feil. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå. I tillegg så mistenker jeg at noen kanskje har hatt noe oppi cideren min, for det skjedde så sinnsykt fort! Jeg har aldri opplevd en blackout på den måten før. Og det at jeg bare kollapset sånn plutselig når jeg nettopp hadde gått normalt, det er veldig rart... Hva skal jeg gjøre? Har bare lyst til å glemme hele greia.. Uff.. - Jente 20 Anonymous poster hash: d5ac6...b78
79kreps Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Så du vet egentlig ikke om noe har skjedd? Om du ikke husker, så kan det jo også være at du har samtykket og vært med på det selv, så kanskje sovnet underveis og våknet igjen slik du beskriver? Er jo helt umulig å gi noen tips når du ikke vet selv om noe har skjedd.
Meridian Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Det er iallfall helt merkelig at noen menn kan få seg til å utnytte fulle damer på denne måten ... Jeg tror oppegående menn fint klarer å se hvilke damer som er fulle og hvilke som er edru. Det at du var så full at du ikke husker så mye, og den ene kameraten din måtte hjelpe deg av med jakke og sko sier kanskje litt om hvor full du var? At den andre mannen KAN ha utnyttet deg er jo helt hår-reisende ... kanskje du kommer på mer etterhvert? Uansett, så tror jeg du ville merket det dagen etterpå om du har blitt voldtatt ... og når du sier at du husker noen fingret deg, så er det iallfall noen som har forgrepet seg på deg.
Gjest Coolaid Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Dersom du mistenker en voldtekt eller overgrep eller har spørsmål om dette bør du ta kontakt med politiet eller legevakt for undersøkelse eller for å få informasjon. Du vet jo hvem vedkommende kanskje er, eller du har noen vitner som kan belyse litt hva som kan ha skjedd? Uansett, dersom noen har hatt noe i drinken din og forgrepet seg på deg så er det viktig å melde i fra. Hvem vet om en av personene som du har hatt med å gjøre er anmeldt for tilsvarende? Snakk med politiet eller legevakt så får du råd eller hjelp.
LexSuperior Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Jeg anbefaler deg å kontakte dixi så fort som mulig. Der får du råd og veiledning. http://www.dixi.no God klem til deg! 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Så du vet egentlig ikke om noe har skjedd? Om du ikke husker, så kan det jo også være at du har samtykket og vært med på det selv, så kanskje sovnet underveis og våknet igjen slik du beskriver? Er jo helt umulig å gi noen tips når du ikke vet selv om noe har skjedd. Jo, det jeg vet er at noen fingra meg fordi jeg husker det såvidt, sann maks 2 sekund. I tillegg hadde jeg vondt i underlivet dagen etterpå. Og godt mulig at jeg ikke har sagt noe på det der og da, men når jeg var så ute av stand til å gjøre rede for meg selv, så har jeg jo uansett ikke godtatt noe. Anonymous poster hash: d5ac6...b78 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Noen som vet om det er mulig å gå til legen å ta blodprøve/urinprøve å få sjekket dette i morgen? Det med at noen har hatt noe i drikken min mener jeg... Kan også nevne det at jeg drømte VELDIG mye rart den natta, og normalt sett så bruker jeg aldri å huske hva jeg drømmer, isåfall bruker det bare å være et lite glimt. TS Anonymous poster hash: d5ac6...b78
LexSuperior Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Noen som vet om det er mulig å gå til legen å ta blodprøve/urinprøve å få sjekket dette i morgen? Det med at noen har hatt noe i drikken min mener jeg... Kan også nevne det at jeg drømte VELDIG mye rart den natta, og normalt sett så bruker jeg aldri å huske hva jeg drømmer, isåfall bruker det bare å være et lite glimt. TSAnonymous poster hash: d5ac6...b78 Kommer vel an på hva det var. Men dixi kan veilede deg på alt dette.
xfce123 Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Nei, du bør vel egentlig gjøre det raskt, allerede i natt. Jeg vet ikke hvor du bor og hva som er vanlig, men jeg vet at alle vanlige date rape drugs er vanskelig å spore når det har gått over 5 halvveringstider, og det er fra 1-2 døgn for vanlige saker som zopiklone, zolpidem osv, og noen er en del lengre, som valium. Hvis du mistenker at du er blitt dopet ned, og du vet at du ikke frivillig har tatt noe, så få tatt en blodprøve, få en gyn-eksamen, og nøst videre derfra.
xfce123 Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Å sorry, du skrev i går natt, altså natt til lørdag. Da tror jeg du er sent ute uansett. (for medikamentpåvisning - vet ikke hvordan det blir med gyn) Ta en graviditetstest, en full smittetest, og husk på å kun drikke drinker du hele tiden har hatt øyekontakt på. MEN; hvis du er usikker på om du vil anmelde, så bør du egentlig oppsøke en legevakt. Dette er ganske vanlig kost i Norge, folk der er lite dømmende, og du kan fortelle dem akkurat det du har fortalt her. Du vil få bedre råd, og du blir ikke presset til å anmelde. Det er opp til deg. Lykke til. Endret 17. februar 2014 av xfce123
xfce123 Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Det er iallfall helt merkelig at noen menn kan få seg til å utnytte fulle damer på denne måten ... De kan ha vært drita alle sammen. Ikke dermed sagt at det er selvforskyldt, og jus er jus, men som forklaring, så kan det være blurred lines og fylla har skylda. Endret 17. februar 2014 av xfce123
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Å sorry, du skrev i går natt, altså natt til lørdag. Da tror jeg du er sent ute uansett. (for medikamentpåvisning - vet ikke hvordan det blir med gyn) Ta en graviditetstest, en full smittetest, og husk på å kun drikke drinker du hele tiden har hatt øyekontakt på. MEN; hvis du er usikker på om du vil anmelde, så bør du egentlig oppsøke en legevakt. Dette er ganske vanlig kost i Norge, folk der er lite dømmende, og du kan fortelle dem akkurat det du har fortalt her. Du vil få bedre råd, og du blir ikke presset til å anmelde. Det er opp til deg. Lykke til. Jeg har hørt at visse ting kan påvises i urinen etter 72 timer. Dette skjedde natt til fredag, så det kan jo være en liten mulighet? Akkurat det med å anmelde er jeg veldig usikker på. Jeg vet jo ikke hvem det var heller, sånn egentlig... Det kan ha vært en tilfeldig person som har kommet inn døren for alt jeg vet. Har egentlig ikke lyst til å si noe til legen heller, annet enn det med at jeg kanskje ble dopet ned, og at jeg vil sjekke det. Skammer meg så sinnsykt mye... TS Anonymous poster hash: d5ac6...b78
Heart Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Har egentlig ikke lyst til å si noe til legen heller, annet enn det med at jeg kanskje ble dopet ned, og at jeg vil sjekke det. Skammer meg så sinnsykt mye... TSJeg vil bare nevne to ting:- Følelsen av skam er dessverre naturlig, nesten alle som opplever sånt føler det på den måten.- Følelsen av skam er derimot ikke rasjonell, for det var absolutt ikke din feil. Du kan oppsøke legen med hevet hode.Lykke til videre. (Og utsett gjerne han du kjenner for et tredjegradsforhør, for sikkerhets skyld.)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #14 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har hørt at visse ting kan påvises i urinen etter 72 timer. Dette skjedde natt til fredag, så det kan jo være en liten mulighet? Akkurat det med å anmelde er jeg veldig usikker på. Jeg vet jo ikke hvem det var heller, sånn egentlig... Det kan ha vært en tilfeldig person som har kommet inn døren for alt jeg vet. Har egentlig ikke lyst til å si noe til legen heller, annet enn det med at jeg kanskje ble dopet ned, og at jeg vil sjekke det. Skammer meg så sinnsykt mye... TS Anonymous poster hash: d5ac6...b78 Ja, det vil være masse tullinger som dømmer deg. Det er bare å se på KG, det, da får du skylda for alt, bare du er drita, eller du er løs, eller du går lettkledd. Folk har meninger. Jeg har også min mening, og den er at når både gutten og jenta er så drita at jenta ikke vet om hun sa ja, så er det heller ikke rimelig å forvente at gutten skal vite om hun sa ja. Jeg syns det er stor forskjell på å spekulere i å dope ned folk for å ha et lett bytte, og på å ha en kombinasjon av dårlig evne til å plukke opp sanseinntrykk kombinert med lavere terskel for tilnærminger som følge av alkohol. Men det er bare min mening om jus og moral, og det kan du drite i. Du har rett på en undersøkelse, du har rett til å få informasjon, og er det slik at du mot din vilje har fått utført seksuelle handlinger på deg, så har du også rett til å anmelde. Men du har ikke plikt, og det er ikke sånn at det blir noe mer eller mindre din skyld, avhengig av hva du velger, det er ingen innrømmelse av skyld å være flau, eller å tenke pragmatisk. Begge deler er legitimt Men du bør få sjekket deg for kjønnssykdommer nå, og om en 4 måneders tid. Husk også at dette er ganske vanlig, det er ganske vanlig at folk drikker seg sanseløse, det er ikke alle som opplever at de blir utnyttet som puledokke i bevisstløs tilstand allikevel. Blir du møtt med noe piss, så kan du si "vet du, akkurat nå er jeg mer interessert i profesjonalitet, og mindre interessert i meningene og holdningene dine." Anonymous poster hash: 5ca88...90b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Jeg vil bare nevne to ting: - Følelsen av skam er dessverre naturlig, nesten alle som opplever sånt føler det på den måten. - Følelsen av skam er derimot ikke rasjonell, for det var absolutt ikke din feil. Du kan oppsøke legen med hevet hode. Lykke til videre. (Og utsett gjerne han du kjenner for et tredjegradsforhør, for sikkerhets skyld.) Jeg ville heller hatt den holdningen at jeg har rettigheter, og min kropp er min kropp, samme hva folk mener jeg kunne gjort annerledes for å forhindre. For alt vi vet kan TS ha vært inviterende mens hun var helt sanseløst full, og det behøver hun ikke å huske selv. Men folk som er helt sanseløst fulle, er det etter hva jeg vet, ikke lov å ha sex med, og det er også ganske ufin adferd. Man trenger ikke være perfekt for å ha rettigheter. Mange som ikke skjønner det. Anonymous poster hash: 5ca88...90b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #16 Skrevet 17. februar 2014 Men hva om den hun hadde sex med var på samme stadie, hvem har da voldtatt hvem? Anonymous poster hash: 2560c...708
LexSuperior Skrevet 17. februar 2014 #17 Skrevet 17. februar 2014 Men hva om den hun hadde sex med var på samme stadie, hvem har da voldtatt hvem?Anonymous poster hash: 2560c...708 Jeg synes ikke slike spørsmål hører hjemme i en tråd hvor en person klart er usikker og trenger støtte. Ta det i en av de hundre andre trådene om dette emnet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Jeg spurte han jeg kjenner i går og han sa at han kun hadde tatt av meg jakka, og han sa til meg at han var villig til å blir med meg til politiet om det var nødvendig. Jeg begynte å gråte etterpå fordi jeg begynte å tenke på hvor jævlig det egentlig føltes. Han sa også at den andre personen hadde hjulpet til. Så jeg tenker at det er han som har kommet tilbake... Akkurat nå så har jeg bare lyst til å drikke megi hjel og glemme helle greia........... TS Anonymous poster hash: d5ac6...b78
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Huff. Jeg føler inderlig med deg. Det er snart 1 år siden jeg våknet opp i min egen seng av at "noen" fingret meg. Jeg trodde det var flørten som jeg husker å gå hjem sammen med, men det viste seg å være en mann jeg aldri før hadde sett. Jeg kasta han på hue og ræva ut, da lo han å sa at han hadde pult meg hele natten. Vel... Jeg vet ikke om det er bedre å vite hvem det var eller ikke. Hadde mest sannsynlig tatt livet av han. Anonymous poster hash: c80aa...d9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå