bkssss Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Hei! Hva tror dere legen tenker om de som har spiseforstyrrelser? Jeg er redd legen min synes jeg er tåpelig og svak osv... skammer meg egentlig veldig. Føler jeg er alt for tjukk til å ha diagnosen min, selv om jeg vet dette er en del av sykdomsbildet da. Jeg liker legen min godt, men tenker ofte på dette likevel.
Gjest Blomst83 Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Jeg kan bare svare for meg selv,men jeg har aldri opplevd det.Heller tvert om. Jeg har hatt tre leger og alle har tatt med på alvor uansett hva tallet på vekta har vist. Har du tatt opp dette med legen din? Og hvis du føler du ikke blir tatt på alvor så bytter du lege fort som faen.
bkssss Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2014 Jeg kan bare svare for meg selv,men jeg har aldri opplevd det.Heller tvert om. Jeg har hatt tre leger og alle har tatt med på alvor uansett hva tallet på vekta har vist. Har du tatt opp dette med legen din? Og hvis du føler du ikke blir tatt på alvor så bytter du lege fort som faen. Legen tar meg seriøst og jeg går jevnlig til vektkontroll. Jeg er i normalvektig, men i nedre del av bmi-skalaen. Jeg var ti kilo lettere før. Jeg bare er redd for at legen ser på dette som tull, men at hun følger det opp bare fordi det er avtalen med poliklinikken! Lurer på hva hun egentlig tenker om meg. Jeg er jo selv ganske ambivalent i forhold til dette, og føler meg ikke syk selv om jeg vet at jeg ikke har noe normalt forhold til mat. Er redd legen tenker jeg har en "liksom sykdom"..
Gjest Blomst83 Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Selvom poliklinikken sier en ting er ikke legen din pliktig til å følge det,så med andre ord betyr det at hun faktisk bryr seg! Men jeg kan kjenne meg igjen i tankene dine. Har de selv fra tid til annen,men de ha blitt mindre med årene. Og du er spiseforstyrrelse er ikke en "liksom sykdom" Den er en reel,og farlig sykdom!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå