AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Er det noen av dere damer dere ute som fikk diagnosen som voksne? Hvordan fant dere ut/ mistenkte dere den diagnosen?Anonymous poster hash: fa52e...ab1
Gjest Blomst83 Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Jeg var 17,mamma var rundt 50. Mamma var på et foredrag i forbindelse med en jobb hun hadde hvor det var foredrag om ADHD.Og jo mer hun hørte underveis i foredraget jo mere følte hun at vedkommende først og fremst beskrev meg. Så da var det rett til utredning på meg,og der fantes det ingen tvil.Diagnosen ble satt. Når det var "overstått" begynte mamma å tenke mer og mer, og kunne huke av det ene punktet etter det andre på seg selv. Så hun kontaktet da DPS og fikk en utredning der,og med hun som med meg var det ingen tvil. Mitt tips er å lese deg litt opp på ADHD se om du føler det passer,og så kontakt legen din for evt vidrehenvisning. Men husk at det er mange symptomer man kan ha uten å diagnosen og visa versa,så derfor er det viktig å bli henvist til noen som har kompetansen og ikke sette diagnosen på egenhånd. Jeg vet ikke om dette var til noe hjelp,men jeg prøvde å svare så godt jeg kunne. Og er det noe mer så er det bare å kontakte meg på pm. (Men i så fall så ikke forvent svar med en gang.Hodet er ikke helt med om dagen)
Gjest Rux Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Jeg fikk diagnosen da jeg var 22år. Slet med skolen på vgs, hadde et friår etterpå, og så gikk det bare nedover da jeg begynte å studere. Fikk så vidt ståkarakter på alle eksamener det første året, enda jeg kan si veldig sikkert at jeg leste mer og hardere enn de fleste andre. Var også mye trøtt og sliten på den tida, og gikk egentlig til legen pga det. Hadde nettopp byttet fastlege pga den gamle aldri tok meg seriøst, og da jeg fortalte den nye legen min om problemene løste hun først trøttheten og utslittheten ved å finne ut at jeg hadde sterk mangel på B12. Så spurte hun om jeg noen gang hadde vurdert om jeg kunne ha ADHD. Hun trodde jeg kunne ha det pga problemene mine på skolen, pluss at hun hadde lagt merke til at jeg alltid satt og fiklet med noe eller "ristet" med bena når jeg var der. Selv hadde jeg aldri tenkt tanken fordi jeg følte at jeg ikke var noen "hyperunge", men da ho sa at H'en ofte viser seg som indre hyperaktivitet hos jenter falt brikkene mer på plass. Jeg ble sendt på utredning og psykologen kunne ikke skjønne at ingen hadde mistenkt diagnosen på meg tidligere.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har nylig fått stilt diagnose hos psykologen min og er viderehenvist til adhd-pol. Nå håper jeg bare at jeg kommer inn for jeg trenger så sårt hjelpen. Mistanken kommer av at halvparten av mine søsken har denne diagnosen og jeg har sterke symptomer på det selv. Jeg er vel den eneste i søskenflokken som ikke ble utredet som barn. Har bedt om utredning selv. Er 26år gammel. Anonymous poster hash: a53a4...c33
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 je fikk diagnosa da je var 18, er 28 nå, mora mi har villa testa meg da je var lita, men fikk bare beskjed om at det var ingen vits, i demmers mening var det ingenting som tyda på at jeg hadde det. Hele skolegangen gikk i vasken, har ikke fått med meg noe som helst, og kan veldig lett føle meg dum, i mitt tilfelle må je ha inn alt me teskje, steg for steg visning hvordan je skal gjøre ting, foreksempel, matlaging. Når ovnen skal skrues på, nøyakti når je skal sette på det og det. Hvordan jeg lager kaker er som om je er 5 år, det er slitsomt og tar på selvtilliten min. jeg vet ikke med andre men jeg føler meg ofte veldig alene, siden ingen jeg kjenner har adhd så jeg har ingen å prate me om hvordan det er. Jeg ønsker så høyt å gå skole, kansje bli bilmekaniker eller noe, helt til noen sier at det er vanskli. jeg fikk spørsmål om je var gla i matte, siden det er mye matte i det faget. I det øyeblikket mistet je alt håp om at je noen sinne kan få en jobb som alle andre. beklager hvordan dette blei skrevet om je virket veldi rett fram, jeg bare skreiv det je kom på akkurat nå Anonymous poster hash: c46a2...f47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå