AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Tenker å prøve meg på enten betakaroten eller super tan, men er usikker på hvilke! Noen som har prøvd begge og som kan hjelpe meg å bestemme? Hvilke er best? Anonymous poster hash: 6288e...bd9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Super tan funker bra Har hørt man blir kvalm av den? Stemmer det? Anonymous poster hash: 6288e...bd9
Taklampe Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Har hørt man blir kvalm av den? Stemmer det?Anonymous poster hash: 6288e...bd9 Jaa,det stemmer! Jeg brukte super tan i fjor sommer. Jeg spøy opptil flere ganger av disse pillene. I tillegg til at de smaker helt forferdelig. Jeg tror faktisk jeg aldri har smakt noen verre piller før, og jeg overdriver ikke! Dette er noe jeg ikke kommer til å bruke igjen ihvertfall. Er ikke sikker på om det ga noe effekt på meg. Kan være godt mulig jeg fikk en liten effekt, men ikke som jeg la merke til ihvertfall. Betataroten har jeg aldri prøvd, så der vet jeg ikke.
vimsefrøken Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Betakaroten kjøpt på helskekost fungerer supert for meg. Men jeg bruker de ikke for å bli brunest mulig men heller for å hindre soleksem, da jeg har funnet ut at jeg ikke får dette like hyppig hvis jeg tar betakaroten tilskudd. Får også en mye jevnere brunfarge når jeg tar disse.
gohege Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 http://www.buyhelse.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=2506&WebSiteMapNodeID=1000001&gclid=CKKIwJep_L0CFaEMcwodY58Akg Denne som fåes på Vita og de fleste helsekostbutikker funker fint på meg. Jeg får en noe jevnere og dypere farge som varer lenger, og soleksemet har holdt seg unna. Kvalme eller andre bivirkninger har jeg ikke merket noe til etter to somres bruk
vimsefrøken Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Begge er bortkastede penger. Hvordan kan du si noe slikt? For meg har det faktisk gjort slik at huden min tåler sol uten å få soleksem, og ble anbefalt meg av hudlege. Da betakaroten gjør at huden tåler solen mer uten å få soleksem. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Det er bra mot soleksem har jeg lest, men har også hørt at det ikke er så gunstig for leveren å ta disse pillene?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 Det er bra mot soleksem har jeg lest, men har også hørt at det ikke er så gunstig for leveren å ta disse pillene? Jeg fikk utrulig mye kviser mellom øyenbrynene av å bruke super tan. Sluttet og kvisene forsvant. Så tror ikke det er så gunstig for leveren. Anonymous poster hash: a9e6a...b3c 1
vimsefrøken Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Det er bra mot soleksem har jeg lest, men har også hørt at det ikke er så gunstig for leveren å ta disse pillene? Du skal bl.a ikke ta disse hvis man røyker, da det ikke er positivt for røykere. Og ja det er godt mulig det ikke er godt for leveren, men i mitt tilfelle er det verdt risikoen, slik at jeg slipper å gjemme meg i skyggen hele sommeren gjennom da jeg slipper det plagsomme soleksemet. Noe jeg har hatt store plager med de siste årene. Tar jeg betakaroten slipper jeg dette fullstendig
Gjest BabyBlue Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Du skal bl.a ikke ta disse hvis man røyker, da det ikke er positivt for røykere. Og ja det er godt mulig det ikke er godt for leveren, men i mitt tilfelle er det verdt risikoen, slik at jeg slipper å gjemme meg i skyggen hele sommeren gjennom da jeg slipper det plagsomme soleksemet. Noe jeg har hatt store plager med de siste årene. Tar jeg betakaroten slipper jeg dette fullstendig Da skjønner jeg jo at det er en nødvendighet for deg Men er litt bekymret for unge jenter som vil bli brune, og som ikke er like kritiske til hva de putter i kroppen sin.
Strange Doll Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Noen som har prøvd den betakarotenen som man kjøper på betakaroten.no ? Vet ikke om jeg skal kjøpe den eller den de har på vita
vimsefrøken Skrevet 26. april 2014 #15 Skrevet 26. april 2014 Da skjønner jeg jo at det er en nødvendighet for deg Men er litt bekymret for unge jenter som vil bli brune, og som ikke er like kritiske til hva de putter i kroppen sin. Ja helt enig med deg der, altfor mange unge jenter overdriver bruken for å bli brune. Man bør ikke overskride dosen, og være kritisk til merker fra f.eks utenlandske nettsider så lenge det gjelder tilskudd man tilfører kroppen. Derfor jeg anbefaler Betakaroten kjøpt på norsk helsekost som jeg ble anbefalt, og man bør ikke ta mer enn 1 pr døgn, mange putter jo i seg 5-6 pr døgn med høyere Betakaroten-innhold enn de jeg bruker og det kan umulig være sunt. Dessuten bør de tenke litt over soling ifb med kreft, fortidlig rynker, solskader osv, noe man sjelden tenker på når man er "ung & dum" og bryr seg mest om brunfargen.
Ruslebiff Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Okay, jeg har prøvd begge deler! Så hold på hatten, for her kommer en detaljert beskrivelse av mine erfaringer med begge produktene:Super Tan fungerer nok aller best, men som flere her oppe har nevnt så ble jeg også ganske dårlig av de tablettene. Hvorvidt dette var blanding av p-piller (kan faktisk reagere med ingrediensene) eller den ekstreme solsteken som gjorde at det gikk trill rundt i hodet på meg, er jeg ikke sikker på. Jeg ble hvertfall svimmel, kvalm og generelt dårlig.. så jeg bestemte meg for å slutte på de noen dager inn i ferien. Det litt merkelige her, er at jeg mener jeg gikk på dem i Norge en uke eller to før jeg dro avgårde sydover, og da merket jeg ingenting. Muligens virketiden hadde litt å si, hvem vet. Enten det eller varmen. Jeg har jo derimot noen brett igjen, siden jeg gikk litt bananas på nettet i fjor, så planlegger et nytt forsøk på å knaske i meg disse halvstore, totalt usmakende (!!!) pillene. Tro meg når jeg sier det, det er de aller verste tablettene jeg har tatt når det gjelder smak.. (og jeg har tatt en del ekle tabletter i mitt liv). Siden jeg er litt hardhudet, så tvingte jeg dem i meg. Er bare å holde seg godt for nesa, og be en liten bønn om at jævelskapet ikke kommer opp igjen. Det hjelper å tenke på noe fint. Kan være greit å ha det i bakhodet, før du kjøper Super Tan, hvertfall. Jeg har prøvd betakaroten fra både den "originale" hjemmesiden, til de pakningene ingen har hørt om på apoteket/life. Sistnevnte fungerte overhodet ikke på meg. Så vel egentlig ingen forskjell, sånn egentlig. Betakaroten (fra betakaroten.no) merket jeg ikke noe særlig med bivirkninger til, for å være ærlig. Det var heller ikke så veldig mye futt i dem heller, man må nesten ta to hver dag for å se litt forskjell (og jeg blir ganske fort brun til vanlig). Så, jeg vil konkludere med at Betakaroten kommer snillest ut her, men utgjør i grunn ikke store forskjellen fra før av. Super Tan fungerer langt bedre, men smaker desverre høgg og kan gi deg en god del kvalme.
challenger Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 Jeg har prøvd flere forskjellige typer, bla fra betakaroten.no, og biolife sin(har prøvd en til også men husker ikke hvilken). Den fra betakaroten.no er jeg ikke fornøyd med i hele tatt. Lite virkning, og tablettene har sånn(hadde det på den tiden jeg brukte det iallefall) ekkel "konsistens" som gjør at de er vanskelig å svelge. Biolife sin har jeg sverget til i mange år, så den er jeg meget fornøyd med. Om det har effekt på brunfargen er litt vanskelig for meg å svare på for jeg har veldig lett for å få farge. Men den funker fjell på soleksem. Jeg er(var) veldig plaget med soleksem på enkelte deler av kroppen, men etter å ha brukt betakaroten jevnlig så får jeg nesten ikke(får kun når jeg ikke bruker faktor) det lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå