Gå til innhold

Boligforsikring mot skadedyr og insekt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Driver og shopper rundt for å få rimeligere forsikring, og var nesten kommet i havn. Gjennom organisasjon og arbeidsplass fikk jeg ett bra tilbud

Vi er ett saboerpar som bor i halvpart av 2-mannsbolig kjøpt for 3 år siden. Begge boligene, og flere i gata har vært utsatt for rotteangrep siste tiåret.

Forrige naboen vår fortalte at han måtte dekke hele utbedringen selv på 40-50 00 fordi boligforsikringen ikke dekket dette. Vet ikke hvilket forsikringsselskap det var, og nå har han flyttet.

Boligforsikringen vår pr idag dekker skader av insekt og skadedyr, dette står i vilkårene.

I tilbudet vi nå har står det at den dekker alt utenom (oppramsing av punkt) ...."skade som skyldes sopp, råte, bakterier, insekter eller kjæledyr"...

Jeg vil ha det svart på hvitt at den dekker skadedyr, men det får jeg ikke.

Dette er underforstått av resten i teksten blir jeg forklart av saksbehandler.

Å skifte forsikringsselskap sparer jeg kr 3.000,- på.

Er veldig usikker nå, noen som har gode råd?

Er jeg urimelig her?

Eller burde saksbehandler kunne gi meg ett tillegsskriv med signatur der det står svart på hvitt at skadedyr dekkes av forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boligforsikringen vår pr idag dekker skader av insekt og skadedyr' date= dette står i vilkårene.

Hvor svart på hvitt skal du ha det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mulig jeg forklarte meg klønete.

I tilbudet til den nye forsikringen jeg enda ikke har tegnet (den jeg vurderer å gå over til) står det:

dekker alt utenom (oppramsing av punkt) ...."skade som skyldes sopp, råte, bakterier, insekter eller kjæledyr"...

I den gamle forsikringen, den jeg har frem til 11.06.04, står det i vilkårene at den dekker "Skader av insekter og skadedyr".

Klarere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...