Gå til innhold

Vasking av undertøy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det virkelig så krise å vaske truser på 30? Hvis det er bra nok for resten, hvorfor ikke truser? :klo:

Anonymous poster hash: 18499...fcc

Ja, det er fullstendig krise. Det blir ikke rent med mindre du vasker det på 80 grader eller varmere. At du ikke skjønner hvorfor er bekymringsfullt..

Anonymous poster hash: 8c589...995

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker vaskepose til mine bh-er som alle er av syntetisk stoff og med bøyler. Vasker alt undertøy på 60 grader i vaskemaskin.

Det får du kjøpt på butikker som selger undertøy.

På de fleste av mine truser står det faktisk handvask 30 grader. Noen få tillater maskinvask og 40 grader. Jeg vasker alt på 60 likevel, det er allmennkunnskap jeg fikk med meg hjemmefra.

Endret av Athene
  • Liker 4
Gjest Funky Punk
Skrevet

Er det virkelig så krise å vaske truser på 30? Hvis det er bra nok for resten, hvorfor ikke truser? :klo:Anonymous poster hash: 18499...fcc

Tja, jeg for min del har ikke lyst til å ta på meg en truse som fortsatt har spor av bakterier fra bl.a endetarmen. Liker å ta på meg rene klær.

En genser eller en skjorte får ikke disse bakteriene på seg, så jeg anser det som litt anderledes

Skrevet

Ja, det er fullstendig krise. Det blir ikke rent med mindre du vasker det på 80 grader eller varmere. At du ikke skjønner hvorfor er bekymringsfullt..

Forklar det for meg da, hvis jeg er så bekymringsfullt uvitende! :klaske:

Skrevet

Tja, jeg for min del har ikke lyst til å ta på meg en truse som fortsatt har spor av bakterier fra bl.a endetarmen. Liker å ta på meg rene klær.

En genser eller en skjorte får ikke disse bakteriene på seg, så jeg anser det som litt anderledes

Altså, sporene fra endetarmen kommer jo fra nettopp endetarmen. Kokvasker du endetarmen etter å ha brukt den også?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Altså, sporene fra endetarmen kommer jo fra nettopp endetarmen. Kokvasker du endetarmen etter å ha brukt den også?

Nei, men jeg liker likevel å vaske trusene godt for å ikke dra med meg gamle bakterier videre.

Men hver sin smak...

• Liker 1
Skrevet

Men er ikke vaskemidlene i dag så gode at man ikke trenger de høye temperaturene? Det er hvertfall forklaringen jeg har fått når jeg synes det er rart at man skal vaske klær som kan lukte svette, være skitne av jord osv på 30 eller 40 grader. Det er jo kaldere enn jeg dusjer i.

Anonymous poster hash: b3472...54d
  • Liker 2
Skrevet

Denne kommentaren makes no sense at all..

Anonymous poster hash: ec632...0bd

Skrevet (endret)

40 grader vanlig vask i vaskepose for BH'ene. Ingen av de nupper. Truser går på 60 grader. Til og med blonder sammen med frote. Ikke noe problem. Har ingen nuppete undertøy. Kjøper stort sett bare på Cubus og H&M.

Anonymous poster hash: 902f0...c77

Jeg har alltid vaska bh'ene mine i vaskepose på vanlig vask 60 grader. En sjelden gang putter jeg dem sammen med 40 graders vask, men som regel på 60 grader. Ikke noe problem nei, og jeg kjøper også mine stort sett på Cubus, H&M e.l. butikker.

De selger dette i matvarebutikkene også. Er gjerne sammen med vaskepulveret.

Anonymous poster hash: 902f0...c77

Vaskeposene finnes i enkelte matvarebutikker også ja, tenkte ikke over det.

Forklar det for meg da, hvis jeg er så bekymringsfullt uvitende! :klaske:

Vel, etter min mening er 60 grader nok, ikke nødvendig med 80 grader hver gang. Leser du denne artikkelen, vil du kanskje få deg en lærepenge, selv om den kanskje først får deg til å tro at 30-40 grader er nok:

Endret av Millimani
Gjest FrkAnna
Skrevet

Takk! :) Hvor får jeg kjøpt vaske pose? Ts.Anonymous poster hash: 061a2...671

På heilt vanlege butikkar:) princess og Clas Olsson har og:)

Skrevet

Men er ikke vaskemidlene i dag så gode at man ikke trenger de høye temperaturene? Det er hvertfall forklaringen jeg har fått når jeg synes det er rart at man skal vaske klær som kan lukte svette, være skitne av jord osv på 30 eller 40 grader. Det er jo kaldere enn jeg dusjer i.

Anonymous poster hash: b3472...54d

Nei.

Skrevet

Vel, etter min mening er 60 grader nok, ikke nødvendig med 80 grader hver gang. Leser du denne artikkelen, vil du kanskje få deg en lærepenge, selv om den kanskje først får deg til å tro at 30-40 grader er nok:

Lærepenge?! :overrasket:

Nei.

Dere er jammen meg raske til å dømme, og særdeles lite hjelpsomme. Håper dere er snillere mot de menneskene dere kjenner.

Gjest AnneShirley
Skrevet (endret)

Undertøy, håndklær, sengetøy ol vaskes alltid på minst 60°. Blir det nuppete av det, så blir det nuppete. Hjelper lite å holde det nuppefritt om man ender opp i undertøy som ikke er rent.

Endret av AnneShirley
  • Liker 1
Skrevet

Urk, bodde i utlandet en stund og der var vaskemaskinene så dårlige at uansett hvilket program eller temperatur jeg vasket spesielt undertøy på, kunne man fremdeles se feks flekker av utflod i skrittet på trusene.

Jeg er ikke spesielt plaget av mye utflod, men det lille som var hang igjen. Begynte å håndvaske dem FØR jeg heiv dem i vaskemaskinen...

Anonymous poster hash: 0b6de...257

Skrevet

Truser, samt sokker vaskes på 60.

Bher vaskes på håndvask program i maskinen, i vaskepose med milo. Mine holder seg fine.

Skrevet

Lærepenge?! :overrasket:

På hvorfor du skal vaske det på 60-80 grader ja. Og jeg mente da lærepenge til dem som mener det holder å vaske undertøyet på 30 grader. Lærepenge var kanskje feil ord? Men uansett, noe å lære av den artikkelen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...