AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Leser ofte at når man finner en partner, ligger de på sanne nivå i forhold til attrativitet. Hvordan skal man klare å vurdere hvor attraktiv man er, og er det bare utseende dette gjelder? Enn personlighet og hvordan man lever livet? spiller det også inn? Anonymous poster hash: f99c4...c24
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Hvis det er attraktivitet, så gjelder det utseende ja. Men når jeg velger partner går jeg jo også etter andre ting i tillegg til attraktivitet, som intelligens, empati, humor. Anonymous poster hash: 6311e...a16 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Men hvordan vite hvordan man ligger an utseendemessig? Anonymous poster hash: f99c4...c24
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Og handler ikke dette også om selvtillit? En person med mye selvtillit blir vel mer attraktiv? Anonymous poster hash: f99c4...c24 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Men hvordan vite hvordan man ligger an utseendemessig? Anonymous poster hash: f99c4...c24 Det er jo bare å prøve seg fram. Legg deg etter den mest attraktive personen du kjenner, og se om du får napp. Hvis ikke, så gå gå ned ett eller flere hakk inntil du finner en som faller for deg. Anonymous poster hash: f699e...5d7
Gjest lillelarve Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Jeg så et program om dette; veldig interessant. Det var 20 forskjellige mennesker i et rom. 10 kvinner og 10 menn. Alle hadde et skjult nummer, fra 1 til 10, som de ikke kunne se (1 var ikke så attraktive mennesker og 10 var veldig attraktive mennesker). Så skulle de velge seg en partner ut i fra utseende og førsteinntrykk. Det tok sin tid, men når alle hadde funnet seg en de ville ha, fikk de vite hva slags nummer de hadde. Alle hadde likt eller det samme nummer. F.eks. et par hadde nr 10 og 8; altså veldig like nummer. som vil si at de lå på omtrent likens skala i attraktivitet. Noen hadde akkurat det samme nummeret. Det gjelder garantert ikke alle, men kanskje det er litt logisk? De sa i programmet at mennesker ofte velger ut partner som ligger på lik linje med dem selv (utseende), uten å egentlig vite det. Men jeg vet ikke om det er mye sannhet i det. Det gjelder såklart ikke alle. Men... hvem vet. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Det er jo bare å prøve seg fram. Legg deg etter den mest attraktive personen du kjenner, og se om du får napp. Hvis ikke, så gå gå ned ett eller flere hakk inntil du finner en som faller for deg. Anonymous poster hash: f699e...5d7 Haha - hvis man ikke får "napp" betyr det automatisk at man er under den personens nivå? Hva er det for slags ungdomsskole-tankegang? Husk at attraktivitet handler om mye annet enn utseende, da. Intelligens, personlighet, sjarm... Jeg avviste en mann som "alle" synes er dødskjekk, rett og slett fordi han var dum som et brød og ikke særlig hyggelig. 12
Gjest New_Girl Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Hvor på denne såkalte attraktivitets-skalaen jeg ligger bryr meg en viss plass. Jeg ser ut som jeg ser ut og er som jeg er. Om det ikke er godt nok så får det bare være. Hvorfor er dette noe man trenger å tenke på, egentlig? Liker man noen så er det vel bare å prøve seg. Enten så får du napp eller så får du ikke. Mennesker som dømmer meg ut i fra en idiotisk skala er ikke mennesker jeg ønsker å omgås uansett. 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 For kvinner er det selvsagt enkelte ting som er attraktivt utseendemessig og dette kan man se selv - symmetrisk ansikt, pen hud, fyldige lepper, liten nese, langt, fyldig og glansfullt haar, lange ben, flat mage, fyldige pupper, spretten rumpe osv. Hva man har av disse tingene ser man jo selv. Menns preferanser vil selvsagt variere - til en viss grad. Undertoysmodeller er eksempler paa hva som er konvensjonelt attraktivt, men en kvinne kan vaere en 10 for en mann og 7 for en annen. Noen er opptatt av en fin rumpe og bryr seg ikke med lange og velformede ben, noen liker petite kvinner osv. Oppmerksomhet man faar fra menn er en viss pekepinn, men ens "liga" er definert utifra hvilke menn som vil vaere sammen med deg - som i et seriost forhold. Ettersom menn stort sett ligger nedover saa er ikke kjekkasen som spanderer en drink i baren nodvendigvis ens 'liga'. Ellers gaar jeg utifra kommentarer og hvordan man blir addressert? Da jeg ba en kvinne (blogger) om hjelp til noe publiserte hun et innlegg der hun skrev at hun hadde googlet meg og funnet bilder og vist til noen menn og nevnte "attraktivitetsnivaa", saa det er jo en indikator. I totalpakken saa er attraktivitet selvsagt baade utseende og personlighet. Man kan vaere saa stunning man bare vil, men uten en personlighet, humor og sjarm saa vil ikke et forhold (med type mann vil ha) vare i lengden. Anonymous poster hash: 99aa9...467 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 TS: Jeg synes dette er litt interessant. Leser jo mye om at man gjerne faller for folk på samme niva. Har en som liker meg veldig godt nå, mens jeg selv overhode ikke er interessert i han. Er selv forelsket i en annen som jeg også har styret med. Men ble ikke noe mer. Han ville ikke ha forhold. Kunne likt å vite hvor jeg ligger ann.. Spiller det inn å være godt trent og ha en fin kropp? Anonymous poster hash: f99c4...c24
Gjest Lille-pus Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 (endret) TS: Jeg synes dette er litt interessant. Leser jo mye om at man gjerne faller for folk på samme niva. Har en som liker meg veldig godt nå, mens jeg selv overhode ikke er interessert i han. Er selv forelsket i en annen som jeg også har styret med. Men ble ikke noe mer. Han ville ikke ha forhold. Kunne likt å vite hvor jeg ligger ann.. Spiller det inn å være godt trent og ha en fin kropp? Anonymous poster hash: f99c4...c24 Det er totalpakken som alltid er interessant for et annet menneske, TS. Det hjelper ikke om kun halvparten av totalpakken er tiltalende for den andre... det må være helheten. Om man er aldri så blendende vakker så hjelper jo ikke det dersom det er totalt crash på personlighetsfronten... eller om 'ingen er hjemme' for å si det slik. Hvorfor i alle dager driver dere stadig med dennen målingen og karaktergivningnen av dere selv og av andre? Det eneste dere oppnår med det, typisk "jeg er en 4'er... kanskje en 5'er på en god dag" er jo i praksis å bryte dere seg ned. Og gutta (for da snakker vi om gutter) som slenger rundt seg med "Hun er en 6'er", eller "En typisk 2'er", er de da 9'er selv? Attraktivtete er resultatet av hvorledes den andre oppfatter hele pakken, - basert på hans/hennes egen preferanser. Edit: En liten 't' som snek seg unna er jaget tilbake på plassen sin. Endret 15. februar 2014 av Lille-pus 4
Gjest New_Girl Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 (endret) TS: Jeg synes dette er litt interessant. Leser jo mye om at man gjerne faller for folk på samme niva. Har en som liker meg veldig godt nå, mens jeg selv overhode ikke er interessert i han. Er selv forelsket i en annen som jeg også har styret med. Men ble ikke noe mer. Han ville ikke ha forhold. Kunne likt å vite hvor jeg ligger ann.. Spiller det inn å være godt trent og ha en fin kropp?Anonymous poster hash: f99c4...c24 Hva som er attraktivt varierer jo fra person til person. For noen er fin kropp viktig, noen faller for et pent smil, god humor, størrelsen på lommeboka, høyde, hårfarge og hva som helst. Edit: og som lille-pus påpeker, for de aller fleste vil den fulle pakken være mest interessant. Endret 15. februar 2014 av New_Girl
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 Det er nok lett å vite omtrent hvor man ligger på skalaen. For eksempel har nesten de fleste kvinnelige filmskuespillere et utseende som er fra 8-10. Men jeg synes ikke man skal være dette så veldig bevisst heller. For det er jo noen med et veldig flott utseende som faller for noen som ikke ser fullt like bra ut som dem, og da kan det være at den "mindre pene" ikke faller for den veldig pene, ut fra forskjellige årsaker. Man faller ikke for noen bare for at de er pen. Og smaken er også forskjellig. Dersom man er veldig bevisst på skalaen på utseende, kan det jo også bli som et slags klasseskille. Det er uheldig, for vi bør ikke gruppere mennesker basert på utseende. Anonymous poster hash: 6311e...a16
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #14 Skrevet 15. februar 2014 TS: Jeg synes dette er litt interessant. Leser jo mye om at man gjerne faller for folk på samme niva. Har en som liker meg veldig godt nå, mens jeg selv overhode ikke er interessert i han. Er selv forelsket i en annen som jeg også har styret med. Men ble ikke noe mer. Han ville ikke ha forhold. Kunne likt å vite hvor jeg ligger ann.. Spiller det inn å være godt trent og ha en fin kropp? Anonymous poster hash: f99c4...c24 For at et forhold skal fungere saa maa selvsagt begge to foele at de er heldige som er med hverandre, altsaa at de har gjort en god deal. Det jevner seg ofte ut paa den maaten at folk vektlegger ulike ting. F.eks. saa er ikke jeg veldig visuell naar det kommer til menn, men jeg er opptatt av selvsikkerhet, sosiale egenskaper, ambisjoner osv. Eksen var en slik fyr - utrolig utadvendt, morsom, entrepreneur, dyktig osv. Jeg vet at han sa til noen andre at jeg var langt utenfor hans liga, samtidig som jeg selv var usikker paa om en saapass selvsikker og populaer fyr kunne vaere sammen med en litt awkward og sjenert jente som meg. Naa er det ikke slik at folk gaar og tenker "han er mitt nivaa", det handler bare om at man faller for noen og iblant er det gjensidig. En slank og trent kropp spiller inn positivt, men det er selvsagt totalen som teller. Du maa jo ogsaa vite hvordan du skal kle deg for aa bruke det til din fordel. Anonymous poster hash: 99aa9...467
Steinar40 Skrevet 15. februar 2014 #15 Skrevet 15. februar 2014 Leser ofte at når man finner en partner, ligger de på sanne nivå i forhold til attrativitet. Hvordan skal man klare å vurdere hvor attraktiv man er, og er det bare utseende dette gjelder? Enn personlighet og hvordan man lever livet? spiller det også inn? Anonymous poster hash: f99c4...c24 Attraktivitet er en kombinasjon at utseendet og oppførsel. Typisk bør kvinner oppføre seg feminint. Det er med andre ord attraktivt; noe en maskulin oppførsel altså ikke er. Dessuten betyr det en hel del hvor mange svin du har på skogen. Men å vurdere egen attraktivitet er ikke lett da det er smak og behag i øynene på den som betrakter.
Steinar40 Skrevet 15. februar 2014 #16 Skrevet 15. februar 2014 Det er jo forøvrig akkurat her at denne såkalte likestillingen har feilet noe miserabelt. Når kvinner oppfører seg som mannfolk så er det altså IKKE attraktivt!
Betty Blue Skrevet 15. februar 2014 #17 Skrevet 15. februar 2014 Attraktivitet består av en totalpakke bestående av utseende, intelligens, personlighet og eventuelt status mener jeg. Og så har man jo individuelle preferanser for hva man liker.
Alina X Skrevet 15. februar 2014 #18 Skrevet 15. februar 2014 Bare gjør som meg: anta at du er ca 3 på skalaen og bli svært positivt overrasket hver gang en mann smiler eller tar kontakt...fungerer alltid! Egentlig så tror jeg alle kan bli mer attraktive eller uattraktive som de vil. Vil jeg bli mer slutty så kan jeg feks:ta silikon,farve håret blondt,ta extenstion/løsnegler,gå mye i rosa,sminke meg tungt,oppføre meg dummere og fnise mer. Vil jeg bli mer stygg så kan jeg legge på meg 30kg,klippe håret kort,ingen sminke,gå i hettegensere og joggebukse og kun flate sko. Så attraktivitetsskalaen er nok variabel for de fleste til en viss grad:) 1
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2014 #19 Skrevet 15. februar 2014 Vel, jeg har ti kg for mye, jeg finnes ikke pen, men jeg har sjarm.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #20 Skrevet 15. februar 2014 Jeg "sliter" selv med tankegangen at man må være på samme nivå, spesielt utseendemessig. Og hvis en mann ikke liker meg, tenker jeg med en gang at jeg ikke er pen nok. Selvfølgelig kan dette stemme, men som Lille-pus skriver, handler attraktivitet om hele pakken. Avviser jeg noen selv, så gjør jeg det selvfølgelig ikke bare pga. utseendet. F.eks. kan jeg godt synes en mann er veldig pen, men jeg ville ikke hatt han pga. personligheten hans. Det er med andre ord når det er andre veien; når jeg liker en mann og han ikke vil ha meg, DA spiller plutselig utseendet så veldig stor rolle (som oftest bare i mitt eget hode, vil jeg tro). Jeg har pratet med en venninne om akkurat dette. Hun fortale bl.a. at før hun ble sammen med kjæresten sin, da de holdt på, kunne hun ikke forstå at en så pen mann som han ville ha henne. Jeg ble sjokkert av å høre det, for jeg ser jo at venninnen min er minst like pen som han! Denne venninnen min er virkelig pen, og det gav meg faktisk litt mer selvtillit av å høre at også hun tenker slik jeg gjør. Har også snakket med en kompis om dette, og jeg sa at jeg må jo være realistisk og ikke gå etter de peneste mennene som jeg aldri vil få. Han bare lo av meg og kunne ikke forstå greia Anonymous poster hash: ab851...049
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå