AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #21 Skrevet 15. februar 2014 Og det syns du du har rett på selv om du jobber? Slutt å snakk om ting du virkelig ikke har greie på, vær så snill. Blir veldig mye forvirring når folk som ikke aner noe om et tema, plutselig skal uttale seg som om dette er noe de kan. Uansett så jobber du jo ikke 100% gjør du vel TS? Så da er jo ikke 5000 kr så voldsomt mye penger, hvis du har huslån/husleie og utgifter? Jeg jobber 2 dager i uken og jeg får kontantstøtte og her er det penger som settes veldig pris på for å få det til å gå rundt. Anonymous poster hash: bcb56...b24 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #22 Skrevet 15. februar 2014 da lønner det seg jo å ha barnet hjemme hvis man harmulighet til det itillegg til å jobbe? da får man jo penger istedenfor å måtte betale penger... Anonymous poster hash: d1733...697
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #23 Skrevet 15. februar 2014 da lønner det seg jo å ha barnet hjemme hvis man harmulighet til det itillegg til å jobbe? da får man jo penger istedenfor å måtte betale penger... Anonymous poster hash: d1733...697 Det gjør det. Vinn vinn, man minsker presset på bhg plass, barnet får utsatt bhg start og foreldrene får penger. Fyller ungen opp en småbarnsplass i bhg blir du forresten sponset med mer penger enn kontantstøtten. Men det er store samfunnsmessige vinster på å unger i bhg. Anonymous poster hash: ac6df...6b3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #24 Skrevet 15. februar 2014 Slutt å snakk om ting du virkelig ikke har greie på, vær så snill. Blir veldig mye forvirring når folk som ikke aner noe om et tema, plutselig skal uttale seg som om dette er noe de kan. Uansett så jobber du jo ikke 100% gjør du vel TS? Så da er jo ikke 5000 kr så voldsomt mye penger, hvis du har huslån/husleie og utgifter? Jeg jobber 2 dager i uken og jeg får kontantstøtte og her er det penger som settes veldig pris på for å få det til å gå rundt. Anonymous poster hash: bcb56...b24 åh er som jeg skulle sagt det selv. helt enig. ble ganske små irritert når jeg leste svarene hennes etterhvert. takk for svare alle. har blitt mye klokere på dette nå. men jo jeg jobber 5 dager i uken en uke og 4 dager neste uke. så jobber jo en del. vi får det helt fint til å gå rundt uten disse pengene siden jeg og far jobber omhverandre. så for oss er det en del ekstra penger vi ikke hadde forventet å få. men tar imot med glede. det som er synd er at vi ikke ser hverandre så mye da. men slik er det nå bare. får kose oss ekstra når vi først har fri samtidig TS Anonymous poster hash: d1733...697
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #25 Skrevet 15. februar 2014 vil jo ha barnet i barnehagen etterhvert. er bare snakk om 1 -år dette. ts Anonymous poster hash: d1733...697
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #26 Skrevet 15. februar 2014 da lønner det seg jo å ha barnet hjemme hvis man harmulighet til det itillegg til å jobbe? da får man jo penger istedenfor å måtte betale penger... Anonymous poster hash: d1733...697 Og nettopp det er poenget til kontantstøtten, å få flere til å ikke benytte barnehageplassAnonymous poster hash: 36226...863
Susa Skrevet 18. februar 2014 #27 Skrevet 18. februar 2014 Leste ett sted at en barnehageplass koster rundt 200.000 kr per barn. Og kontantstøtte blir vel 46515 kr. Så regjeringen sparer en god del på at vi tar kontantstøtte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå