Alja Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Er du god i norsk faget og kan hjelpe meg litt? Jeg har en stor oppgave og skal bla skrive en novelle. Det er fullstendig nytt for meg så jeg lurer på om DU vil ha den på PM og se gjennom den for meg? Den er på 800 ord.
absinthia Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Egentlig kunne jeg tenkt meg det men er ikke helt sikker på om jeg har tid. Du kan få sende den til meg om du vil og så kan jeg komme med tilbakemelding, men jeg må forberede deg på at jeg kan være litt pirkete på setningsbygging og er opptatt av å skjære ned på unødvendige ord, så om den skal være 800 ord, så kan det hende at du hadde blitt nødt til å skrive litt mer om du fulgte mine anbefalinger. ( Som du ser driver jeg på med lange setninger, så jeg har jobbet mye med å skrive uten så mye utenomsnakk i disse setningene, når jeg har skrevet høgskoleoppgaver - spesielt de jeg har gjort i Norsk. - Er bare her jeg lever tendensene ut ) 1
Alja Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2014 Jeg tar i mot all hjelp og kritikk jeg kan få! Fikk i dag beskjed om at jeg brukte for lite komma, og før har jeg fått beskjed om at jeg bruker for mye komma. Er også klar over litt og/å feil. Jeg sender deg den bare! Dette er forresten vg2 nivå bare sånn at du vet det
Gjest Rossin Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Greit at du oppsøker veiledning her - det viser jo at er engasjert - men dette er faktisk jobben til læreren din. Ikke bry deg om karakterer. De teller jo ikke før slutten av neste år, når standpunkt skal settes. Læreren din er den som best kan gi deg tilbakemelding om hva som er bra, som du kan ta med deg videre, og hva som bør forbedres, både hva angår språk og innhold.
Amyful Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Send den gjerne til meg, så kan jeg se på den Litt usikker på om jeg vil gjøre rettingen for deg, da du egentlig skal gjøre det selv, men.. Hvis du er åpen for litt hjelp så kan jeg prøve
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Du kan jo legge den ut her i tråden, så kan flere komme med tilbakemeldinger Anonymous poster hash: 28f25...cf5
Alja Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2014 Jeg kan ikke legge den ut her, for da kan jeg bli tatt for juks dersom læreren googler teksten. 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Jeg kan ikke legge den ut her, for da kan jeg bli tatt for juks dersom læreren googler teksten. Ikke hvis du endrer innlegget igjen før læreren får den Anonymous poster hash: c99ab...3eb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Egentlig kunne jeg tenkt meg det men er ikke helt sikker på om jeg har tid. Du kan få sende den til meg om du vil og så kan jeg komme med tilbakemelding, men jeg må forberede deg på at jeg kan være litt pirkete på setningsbygging og er opptatt av å skjære ned på unødvendige ord, så om den skal være 800 ord, så kan det hende at du hadde blitt nødt til å skrive litt mer om du fulgte mine anbefalinger. ( Som du ser driver jeg på med lange setninger, så jeg har jobbet mye med å skrive uten så mye utenomsnakk i disse setningene, når jeg har skrevet høgskoleoppgaver - spesielt de jeg har gjort i Norsk. - Er bare her jeg lever tendensene ut ) Med respekt å melde, ikke ta imot hjelp fra denne brukeren. Her er det språkfeil i fleng, blant annet hva kommaregler angår. Og man skriver da virkelig ikke norsk med stor N! Anonymous poster hash: 21015...764 14
absinthia Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Med respekt å melde, ikke ta imot hjelp fra denne brukeren. Her er det språkfeil i fleng, blant annet hva kommaregler angår. Og man skriver da virkelig ikke norsk med stor N! Anonymous poster hash: 21015...764 har autocorrect Og utrolig nok har jeg A i både skriftlig og muntlig norsk, selv om jeg ikke er så nazi på det på nett. Endret 16. februar 2014 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 har autocorrect Og utrolig nok har jeg A i både skriftlig og muntlig norsk, selv om jeg ikke er så nazi på det på nett. Det er da ingen unnskyldning! Anonymous poster hash: 53df4...48f 7
absinthia Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Det er da ingen unnskyldning! Anonymous poster hash: 53df4...48f Du glemte å kommenter feilene jeg la inn! Endret 16. februar 2014 av absinthia 1
Gjest Sala21 Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Åh, kjedelig at jeg ikke så dette før nå! Jeg eelsker slike ting! Skal ikke skryte på meg at jeg er så utrolig flink, men jeg synes det er utrolig morsomt og jeg pleier å gå gjennom oppgavene til søsteren min
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Jeg kan ikke legge den ut her, for da kan jeg bli tatt for juks dersom læreren googler teksten. Er det juks å få hjelp?Anonymous poster hash: 661f7...cb4 1
Kamikatze Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Er juks å få andre til å skrive oppgaven for en, men ikke å få konstruktiv kritikk på arbeid en selv gjør. Riktignok er det en regel mot leksehjelp på kg, men oppfatter den som at vi ikke skal gjøre leksene for late ungdommer. Her er det bare snakk om en som gjør rbeidet selv, og som kun ønsker en vurdering av arbeidet sitt.
Alja Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #17 Skrevet 2. mars 2014 Om jeg hadde lagt den ut her ville det blitt juks, for da kan læreren tro jeg har hentet novellen fra nettet. Den hadde blitt fanget opp i plagiat.
Gjest Reza08 Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Jeg kan godt lese gjennom novellen din, hvis du vil. Er ganske god i språket, i tillegg meget interessert.
Gjest Mr. Toad Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Hvorfor har jeg aldri tenkt på dette!? Folkens, jeg har en artikkel om collaborative learning som skal skrives innen utgangen av mai. Fikser dere den for meg eller? Skal spandere så mye smågodt dere klarer å bære.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Hvorfor har jeg aldri tenkt på dette!? Folkens, jeg har en artikkel om collaborative learning som skal skrives innen utgangen av mai. Fikser dere den for meg eller? Skal spandere så mye smågodt dere klarer å bære.. Spørs hvor mye learning det er igjen av kollaborasjonen din hvis ditt bidrag kun er å spandere smågodt på oss. Anonymous poster hash: 21015...764 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå