AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Er det normalt at man føler det er veldig tungt og puste ved tett nese? jeg sliter med nesemuslinger og diverse som gjør at nesten slipper inn minimalt med luft. Men er det normalt at man føler det er tungt og puste når man puster mye med munnen, jeg syns faktisk det er verst når jeg står i ro. Bør jeg være bekymret? Har tidligere røykt, men sluttet for ca 13 uker siden. Anonymous poster hash: f8459...ac8
Gjest Eurodice Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Har du vurdert operasjon? Dette er en mulighet. Tett Nese: Nesemusling operasjon Av og til kan nesetetthet forårsakes av store nesemuslinger kombinert med hovne neseslimhinner. Ved en nesemusling operasjon vil de nedre nesemuslingene på begge sider i nesen forminskes enten ved hjelp av vanlig kirurgiske instrumenter, laser- eller ved hjelp av radiokniv. Hva som er best i ditt tilfelle vil kirurgen gi råd om. Operasjonen gjøres i lokalbedøvelse og tar ca. halv time. Under operasjonen fjerner vi litt av de nedre nesemuslingene enten med laser eller med kirurgiske instrumenter. Operasjonen foregår gjennom neseborene slik at det ikke etterlates synlige arr. Det er av og til nødvendig å gjøre operasjonene over to omganger. Etter operasjonen legges det av og til tamponger i nesen. Disse taes ut etter 2-3 dager. Endret 14. februar 2014 av Arabella
Gjest Dizzy88 Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Jeg skal ta neseoperasjon, men litt mer omfattende enn den du beskrives selv om den inngår i inngrepet. Men takk for tips Men er litt mer ute etter om denne type tungpust er normalt elle om jeg bør være bekymret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå