Gå til innhold

Jeg er lespisk, hva nå.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nesten 40 år og har nettopp blitt klar over at jeg er lespisk, eller jeg har visst det siden jeg var 13 år, men jeg har forsøkt å leve "normalt", med menn, men jeg har ikke fått det til. Jeg vokste opp i et konservativt hjem, men nå er begge mine foreldre døde, så nå kan jeg innrømme det for meg selv. Mine foreldre pratet stygt om homofile, og disse var det på en måte greit og hetse og gjøre narr av. De var dårligere mennesker på en måte.

Jeg har hatt jente-ONS og vært kjempeforelska i jenter, men har insistert på at jeg er hetro for det.

Men hva gjør jeg nå? Jeg er jo så gammel? Det blir jo en helt ny identitet litt seint i livet. Min søster vet dette og har sagt det til meg i åresvis at jeg må innrømme dette snart, så hun er god støtte for meg, men hva med resten av verden? Må jeg annonsere det? Stå frem, som mange gjør? Eller? Hjelpes!

Noen gode råd?

Anonymous poster hash: 87b6f...2b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så må du lære deg at det heter lesbisk.

• Liker 24
Skrevet

Vel, du kan jo starte med å lære deg riktig navn på det, nemlig lesbisk. Lesping er noe helt annet, talefeil og sånn.

Ellers, tja, man er aldri for sent til noe. Er vel bare å hive seg ut i det og ha det gøy. Treff nye mennesker, opprett nye forhold. La morgendagen bli et mysterium.

Anonymous poster hash: abe62...963
  • Liker 1
Skrevet

TS her

Gud bedre, ja, jeg får begynne der, huff! Haha

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvorfor anonsere eller stå fram offentlig? Du er fortsatt akkurat den samme som før. Å gå rundt å si: "Jo, forresten, så er jeg lesbe" gir liten mening.

Når samtalen går i den retning kan du fortelle det. Å være homofil er i dag så akseptert at det ikke er noe å gjøre et nummer av.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk, nå ble jeg kjempeglad! Jeg er ikke helt alene da. Det er flere som meg :) Takk igjen :)

Tenkte på Late Bloomers med en gang jeg leste innlegget ditt :) Kan være fint for deg å møte andre i samme situasjon :)

Anonymous poster hash: 632ef...194

Skrevet

Bestemoren til en jeg gikk i klasse med på vgs, ble sammen med en kvinne da hun selv var over 50. :)

Skrevet

TS her

Jeg har aldri hørt om Late Bloomers. Det føles veldig rart for meg å bare dukke opp på et arrangement i regi av LLH, men jeg trenger så veldig noen å prate med, så da kan jo det være et godt alternativ. Jeg er jo fortsatt meg som dere sier, bare det at jeg må være den ærlige versjonen av meg. Huff, dårlig til å forklare.

Men, hva tror dere folk vil si? Noen erfaringer? Er det ikke mange fordommer enda da?

Men jeg bor ikke i Oslo, men nordpå. Kanskje jeg kan prate med noen for det?

Litt skremmende dette, men føler meg på veldig mange måter utrolig letta.

Skrevet

Synes ikke du trenger å gjøre noe som helst jeg. :) Det er jo ikke sånn at alle homofile må gå offentlig ut med annonsering og hele pakka for å gjøre alle "oppmerksomme" på at de er homofile. Heterofile mennesker gjør jo ikke det. Bare lev livet. :)

Anonymous poster hash: d8a13...ed5
Skrevet

Lespisk, ja?

TS her, jah, ikke så greit å skrive riktig når man skjelver litt ;)

• Liker 1
Gjest slettetbruker
Skrevet

TS her, jah, ikke så greit å skrive riktig når man skjelver litt ;)

Oia <3

Skrevet

Welcomd to the club :-)

Jeg er åpen om det nå. Alle har skjø

nt det i alle år :-)

Vær så åpen du vil da vel.

Anonymous poster hash: 689fe...cad

Skrevet

Jeg er nesten 40 år og har nettopp blitt klar over at jeg er lespisk, eller jeg har visst det siden jeg var 13 år, men jeg har forsøkt å leve "normalt", med menn, men jeg har ikke fått det til. Jeg vokste opp i et konservativt hjem, men nå er begge mine foreldre døde, så nå kan jeg innrømme det for meg selv. Mine foreldre pratet stygt om homofile, og disse var det på en måte greit og hetse og gjøre narr av. De var dårligere mennesker på en måte.

Jeg har hatt jente-ONS og vært kjempeforelska i jenter, men har insistert på at jeg er hetro for det.

Men hva gjør jeg nå? Jeg er jo så gammel? Det blir jo en helt ny identitet litt seint i livet. Min søster vet dette og har sagt det til meg i åresvis at jeg må innrømme dette snart, så hun er god støtte for meg, men hva med resten av verden? Må jeg annonsere det? Stå frem, som mange gjør? Eller? Hjelpes!

Noen gode råd?

Ha det gøy og lev livet! :)

Ta de derre redselene dine å kast de i dass. Det er der de hører hjemme. Du har kastet bort nok tid på å fornekte deg selv. Dersom du tror du er den eneste som er lespisk i din alder så vet du jo at du tar feil. :)

Anonymous poster hash: e7603...8d3

Skrevet

Ikke bare er du lespisk, du er dyslespisk at på til.

Anonymous poster hash: 89532...9ee
  • Liker 1
Skrevet

Annonser det i lokalavisa

Anonymous poster hash: 06997...dc3

Skrevet

Welcomd to the club :-)

Jeg er åpen om det nå.

Oh! The irony

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...