Gå til innhold

For lavt lønnstrinn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ansgar

Jeg har de siste 3 årene jobbet som sykepleier på et sykehjem i kommunen. Diskuterte lønnen med en av mine kolleger en dag og fant ut at hun hadde høyere lønnstrinn enn meg. Ingen av oss skjønte hvorfor. Hun er nyutdannet og har kun jobbet i 6 mnd.

Tok dette opp med sjefen min og han skulle sjekke opp i dette. Så kom det frem at jeg skulle ha levert inn et skjema da jeg ble ansatt der jeg bla skulle ha skrevet opp at jeg hadde barn. Dette skjema har jeg aldri sett eller hørt om. Men det som er klart er at jeg i de 3 årene jeg har vært ansatt har fått noen lønnstrinn for lavt. Og dette utgjør nærmere 60 000 kroner brutto.

Plutselig var verken sjefen eller kommunen interessert i å hjelpe (Hm...........merkelig). Og jeg må derfor spørre dere om råd. Har jeg rett til å få etterbetalt lønn? Og hvordan går jeg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sto vel i søknaden/CVen du leverte da du ble ansatt. Det er denne de legger til grunn for lønnen de tilbyr deg. Men du kan i alle fall skrive noen linjer til dem slik at du får riktig lønn fra nå av. Jeg ville jo prøvd å få etterutbetalt også da, men sørg i alle fall at du får rett fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når du søker jobb i kommunen, poengteres det at du må oppgi relevant praksis og evt. barn du har omsorg for (i søknaden), slik at din ansiennitet kan fastslås.

Hvis kommunen din har lagt inn trinn i "lønns-stigen" teller hver måned du kan få av ansiennitet. Tviler på at du får etterbetalt, da det er ditt ansvar å "kreve" ansiennitet. Men for å være sikker , ville jeg ha kontaktet fagforeningen din for råd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget noe lignende og fått etterbetalt lønn. Jobber i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...