Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om barna eller dere selv brenner dere på brennesle, blir stukket av veps, humler, bier el, ta noen løvetannblader, knus de lett i hånden og gni det over stedet. Da avtar smerten umiddelbart. I tillegg er det noe som finnes over alt. DESSVERRE!

Har ikke prøvd det mot brennmaneter, men skulle ikke forundre meg om det hjelper på det også.

Ha en fantastisk sommer! :kul:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi

Takk! Det rådet skal jeg huske på om uhellet skulle være ute. Har faktisk vært kjempe heldige så langt. "Bank i bordet"

Selv har jeg hørt at sukkerbit også skal hjelpe. For det trekker visstnok til

seg giften, men har ikke prøvd det...

Brennmaneter...da skal det jo også hjelpe å tisse på stedet en blir brent...

Ellers bruker jeg flytende aloe vera eller -gel til utrolig mye (myggstikk, eksem bl.a), spesielt om sommeren. Det hender jeg må smøre fler ganger, men det kjøler da ned :wink:

Ha en knall fin vår og sommer alle sammen! (uten formange stikk...)

Gjest Tabby
Skrevet

Sambo har hatt førstehjelpeskurs på jobben og ambulansesjåføren som holdt det viste frem noe som heter Burn Shield. Dette er helt sykt bra, jeg har prøvd det selv. Skulle lage mat til sambo og fikk masse brennhett stekefett på armen. Ble rimelig fortvilet og tenkte jeg fikk prøve dette da. Og fy katta, det kjølte ned, så jeg ble helt iskald på akkurat de stedene jeg hadde smørt, og jeg gjentok behandlingen 5 ganger i løpet av kvelden. Etter dette fikk geleèn bare tørke inn. Etter ett par dager tørket jeg vekk den skorpen som geleèn hadde laget og nå kan man ikke engang se hvor jeg har brent meg.

Da stesønnen min brant sge på brennesle for noen uker siden fikk han litt sånn, og det lindret med en gang. Han klaget ikke på vondt i det hele tatt etterpå. Så kommer dere over noe slikt, så prøv det. Funker ti ganger bedre enn aloe vera!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...