AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Altså, jeg vet at dette ikke er en doktorside med profersjonell hjelp, men jeg må spørre om noe! De siste 2-3 dagene har jeg hatt diarè. Helt rennende. (sorry infoen) Har i tillegg vært kvam osv. så regner med at dette kanskje er omgangssyken. Har ikke spydd da, men får heller ikke i meg noe mat eller drikke omtrent. Sliter med frykt for å spy, så jeg tørr ikke putte i meg noen ting i frykt for at nettopp det skal skje. Idag våknet jeg, fortsatt diarè, men jeg er helt rar i hodet (svimmel på en merkelig måte), knusk tørr i munnen, mørk urin (når jeg først går på do), og helt aldeles slapp. Lurer derfor på om jeg er dehydrert, og om jeg burde ta kontakt med lege? Hva kan de evt. gjøre på sykehuset? Jeg HATER blodprøver mer enn alt annet, så er svært redd for at om jeg blir "lagt" inn, at jeg må ta det. Anonymous poster hash: 9d4e1...fa6
Betty2 Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Dette kan du lett korigere selv med å drikke, drikk vann og drikk noe drikker med litt sukker i (juice, saft brus etc) hvis du klarer å innta mer drikke, så slipper ud å gå til legen (med forbehold om at diaren gir seg innen rimelig tid) Dersom du ikke starter å drikke mer, kan du bli utsatt for elektrolyttforstyrrelser, dette vil forårsake innleggelse, med blodprøver flere ganger om dagen i tilegg til innlegging av 1-2 venefloner og medisiner igjennom disse. Så et godt råd, Begynn å innta væske.
Sillicious Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Du kan fort bli kvalm av å være dehydrert, husker jeg var det.. Samme med svimmelhet! Og vet hvordan det er å frykte å kaste opp, har det akkurat likens selv! Men enn om du kanskje har i det Powerrade ellernoe da? Så får du i deg litt væske og salter, bare husk å drikk vann også. Kanskje du kan prøve biola? Eller ha i deg noe ernæringsdrikke fra apoteket? Kroppen må ha næring..
Supraspinatus Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Melk og næringsdrikke er ikke så lurt når du kaster lett opp. Det du trenger er elektrolytter og væske. Lunkent vann er lettere å drikke, og du trenger litt natrium. Dette kan du få ved å løse salt i vann, eller kjøpe farris og riste ut kullsyren. Farris inneholder omtrent det samme som ringers løsning som brukes intravenøst for å tilføre elektrolytter og væske. Noen sier også at det fungerer med litt ingefær i vannet for å forebygge kvalme.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Drikk gjerne Farris blandet med eplejuice. Kok te av fersk ingefær mot kvalmen. Drikk jevnt og trutt i hele dag, ikke for mye på en gang. Anonymous poster hash: d7d9a...ae6
Gjest Blomst83 Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Prøv denne http://www.apotek1.no/produkter/resorb-vaeskeerstatning-brusetabletter-2x10-stk-903448p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå