Gå til innhold

Vannlekkasje i bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I sommer kjøpte jeg meg en Skoda fabia 2009 modell. Dette er den første bilen min, og som ung jente har jeg ikke så veldig mye peiling akkurat. Uansett, bilen virket veldig grei, så jeg kjøpte den og var veldig fornøyd! Men i løpet av høsten merket jeg at det ble litt vått i baksetet. Jeg tenkte egentlig ikke så mye over det, og trodde det var sønnen min som hadde sølt litt vann eller noe sånt! Uansett, på et eller annet vis fant jeg en dag ut at det hadde samlet seg opp store mengder vann i bagasjerommet, liksom under den matten hvor reservehjulet ligger. Jeg ringte verksted, og det tok seks uker før albjerk hadde mulighet til å ta en titt på den. Der fikk jeg beskjed om at bilen hadde hatt en stor påkjørsel bakfra (noe jeg ikke ble informert om da jeg kjøpte bilen. Regner med at jeg burde sjekket det selv, men visste som sagt lite om å kjøpe bil) og at hele bagasjedøra var blitt satt på feil slik at det var en stor sprekk der! Vel, uansett! Nå skal det omsider ordnes, men det har blitt ganske store vannskader på inventaret og bilen lukter rått. Så det jeg lurer på, er rett og slett om jeg har noen angrerett eller noe slikt?

Anonymous poster hash: a4582...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpt av privatmann eller forhandler? Det er litt forskjellige regler. Har du skrevet ut finn-annonsen og en kontrakt? Står det "selges som den er" og du ikke har garanti kan det være vanskelig å få penger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som den er" frtar ikke selger fra å opplyse om så alvorlige feil og mangler som at en 2009 modell er hardt skadd i kollisjon. Dette er av stor betydning da det kan ha mye å si for sikkerheten og dermed klart vil kunne påvirke kjøpers beslutning å ikke ha denne informasjonen.

Uavhengig av om det er privat kjøp eller fra forhandler bør du ta dette opp med selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...