AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 hei. helt siden jeg kan huske har jeg vært syk med samme type greie og det skjer hvert eneste år. det begynner med vanlig forkjølelse, som går over til influensa, som går over til kontinuerlig hoste der jeg ikke får sove i det hele tatt, til jeg må på legevakta for å sitte med sånn pustemaskin. det er kjempeirriterende å få dette hvert år, og jeg skjønner alltid når det begynner. totalt bruker det å vare i en til to uker også sliter jeg med hosten i et par uker til. jeg vet jeg hadde astma når jeg var liten men har vokste ut av det tydeligvis, men ellers ingenting. jeg har forsøkt å snakke med legen om det men får aldri svar på hva det kan være. akkurat nå er jeg på "kontinuerlig hoste"-stadiet og har utrolig vondt i magemusklene, så kjenner at det muligens blir legevakta i løpet av helga. jeg har vært syk nå siden forrige søndag. noen som vet? Anonymous poster hash: 9eea6...470
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Influensa? Sikker? Har du allergi?Anonymous poster hash: e21a1...4e0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 jeg har laktoseintoleranse, men ellers allergifri. ja, influensa, typ feber, vondt i musklene, utrolig slapp, hodepine osv. Anonymous poster hash: 9eea6...470
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Sikker på at du vokste av deg astmaen? Anonymous poster hash: ffd65...b98
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 hadde det samme nå rett over nyttår og en gang i midten av desember det holdt på i godt to uker før jeg var helt kvitt det, å jeg fatter ikke hva det er for noe. aldri vært sånn før, men har heldigvis ikke gått så langt at jeg har brukt pustemaskin. men går med konstant hodepine på grunn av at jeg anspenner meg sånn når jeg hoster... uff håper jeg slipper det igjen.. føler virkelig med deg
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Sikker på at du vokste av deg astmaen? Anonymous poster hash: ffd65...b98 ganske sikker ja, hvis det ikke finnes noe som heter en-gang-i-året-astma... jeg opplever ingen av de typiske symptomene på astma ellers Anonymous poster hash: 9eea6...470
charactouy Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Den tørre vinterluften kombinert med forkjølelse/influensa kan trigge en astmatisk reaksjon. Jeg hadde astma som barn, men plages ikke i hverdagen - med unntak av den faste vinterforkjølelsen. Jeg har bricanyl som anfallsmedisin og bruker den flittig når jeg er forkjøla og hoster mye. For meg forkorter det sykdomsforløpet. Jeg vil anbefale deg å ta en tur til fastlegen din når du er i etterfasen med konstant hoste og høre om det er noe medisin du kan få - husk å fortelle om barneastmaen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå