AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Er det vanlig å arrangere babyshower for hvert barn man får? Jeg synes hele opplegget er for mye fra før av. Nå er det førstegangs, andregangs og tredjegangs fødende om en annen. Man skal ha med gave og kaker denne dagen. I tillegg gir man ofte en oppmerksomhet første gang man møter den lille. Det føles ihvertfall litt lumpent å ikke gjøre det. Alt oppstyret og "pengepresset" er nå en ting, men man vet jo aldri hva som kan skje. Feire noen som ikke har kommet til liksom.. Anonymous poster hash: df8a0...49d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Kan ikke hele familien bruke samme dusj?Anonymous poster hash: 5cec8...ef2 11
Skogsprinsessa Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Man gir vel ikke gave BÅDE på babyshower og nå man møter den lille?? 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Her hvor jeg kommer fra, er ikke babyshower vanlig. Men hadde jeg blitt invitert til ett, ville jeg ikke gitt gave etter fødselen i tillegg. Anonymous poster hash: 26584...1cb 3
mandel92 Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Babyshower er ikke vanlig, bare noe amerikansk greier noen norske mødre har kopiert.. 9
Raquelle Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Alle venninne mine og deres venninner får babyshower. Synes det er kjempe koselig siden vi bor så spredd, og dette er enda en måte at alle samles på Jeg gir en gave til 200-300 på babyshoweren ettersom hvor god venninne det er, og en liten ting da babyen kommer VIST jeg drar barselbesøk. Ikke alle jeg gjør det til siden jeg bor langt unna. Det blir bare de nærmeste venninnene. Vi er over 20 stk i venninne gjengen så jeg er ikke like close med alle liksom. Flere av de møter jeg bare da vi samles ellers.
Gjest Whitestripes Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Vi skal visst bli aldeles amerikanske her til lands, og adoptere alle fjollete skikker og merkedager. Jeg synes at barselbesøk må være mer fornuftig enn babyshower. Tenk hvis noe skulle gå galt på slutten av svangerskapet eller under fødselen, også sitter man der med en gavehaug med babyting. Da synes jeg det er bedre med barselgave/besøk. Spiller ingen rolle hvilket barn i rekken det er, jeg synes babyshower er unødvendig, uansett. Men jeg ser jo at det brer om seg, så det vil nok bli mer og mer av det her til lands også. Om poenget er å være sosial og spise kaker, kan man jo gjøre det uten å ha babyshower. 10
Gjest shockgirl Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Vi skal visst bli aldeles amerikanske her til lands, og adoptere alle fjollete skikker og merkedager. Jeg synes at barselbesøk må være mer fornuftig enn babyshower. Tenk hvis noe skulle gå galt på slutten av svangerskapet eller under fødselen, også sitter man der med en gavehaug med babyting. Da synes jeg det er bedre med barselgave/besøk. Spiller ingen rolle hvilket barn i rekken det er, jeg synes babyshower er unødvendig, uansett. Men jeg ser jo at det brer om seg, så det vil nok bli mer og mer av det her til lands også. Om poenget er å være sosial og spise kaker, kan man jo gjøre det uten å ha babyshower. Enig. Eventuellt så kan man ha babyshower uten gaver. Bare med alle lekene, kaker o.s.v.
Skogsprinsessa Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Jeg synes babyshower er kjekt, jeg! Så greit å vite hva man får, så vet en hva en selv trenger å kjøpe av klær og sånn! Argumentet med at en ikke vet hva som skjer, synes jeg er tull! For det første er det SJELDENT, veldig sjeldent barn dør på slutten av svangerskapet eller under fødselen. For det andre, OM det skulle skje, sitter du der med alt utstyret en selv har kjøpt inn, uansett. Ser ikke forskjellen! 2
Gjest Whitestripes Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Jeg synes babyshower er kjekt, jeg! Så greit å vite hva man får, så vet en hva en selv trenger å kjøpe av klær og sånn! Argumentet med at en ikke vet hva som skjer, synes jeg er tull! For det første er det SJELDENT, veldig sjeldent barn dør på slutten av svangerskapet eller under fødselen. For det andre, OM det skulle skje, sitter du der med alt utstyret en selv har kjøpt inn, uansett. Ser ikke forskjellen! Jada, det er sikkert kjekt. Men når man blir invitert til babyshower nr 3 i samme familie, kan det bli litt i overkant. Da burde man ha alt man trenger fra før, gitt at det ikke er mange år mellom barna. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Maks en babyshower, til første barn. Anonymous poster hash: 781c5...8ce 3
Muscae Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 Tenker også at en babyshower er reservert det første barnet. Altså kun for førstegangsfødende. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 Vi skal visst bli aldeles amerikanske her til lands, og adoptere alle fjollete skikker og merkedager. Jeg synes at barselbesøk må være mer fornuftig enn babyshower. Tenk hvis noe skulle gå galt på slutten av svangerskapet eller under fødselen, også sitter man der med en gavehaug med babyting. Da synes jeg det er bedre med barselgave/besøk. Spiller ingen rolle hvilket barn i rekken det er, jeg synes babyshower er unødvendig, uansett. Men jeg ser jo at det brer om seg, så det vil nok bli mer og mer av det her til lands også. Om poenget er å være sosial og spise kaker, kan man jo gjøre det uten å ha babyshower. Dette er faktisk et viktig poeng. Skjedde med en bekjent av meg - barnet døde dagen etter babyshower... Ufattelig trist, og jeg tipper alle gavene fra babyshoweren ikke akkurat hjalp... Jeg synes også babyshower er noe stort tull, ville ikke hatt det selv. Hadde jeg blitt invitert til det hadde jeg ikke gitt noen gave etter at babyen var født. Får da være måte på. Synes det bare blir flere og flere anledninger man skal ha gaver når for tiden... Som et lite "funfact" registrerer jeg at stavekontrollen min godtar ordet babyshower! Betyr det at det er innarbeidet? 1
ViljaH Skrevet 14. februar 2014 #14 Skrevet 14. februar 2014 Babyshower er for mor ikke barn, en feiring for den som skal bli mamma og hjelpe til med å skaffe alt som skal til. Det er faktisk ganske dyrt. Så da blir det en liten dugnad blandt de nære og kjære. Så får man selv bidra litt når andre skal ha, og slik får man spredt utgiftene over år. Det betyr da at man ikke må ha barselsgave og det er bare til første barnet. Barselsgave fra de nærmeste er heller at man kommer på døra med en lasagne f.eks. 2
Djungelvrål Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 Halloween, valentine, babyshower. Kan vi ikke like gjerne bare kalle oss Amerikanere??? 3
Leanne Skrevet 15. februar 2014 #16 Skrevet 15. februar 2014 Halloween, valentine, babyshower. Kan vi ikke like gjerne bare kalle oss Amerikanere??? For karneval, julefeiring og andre innarbeidet tradisjoner vi har er særnorske? Ikke fan av babyshower jeg heller, men vi lever i er multikulturelt samfunn og vi adopter hverandres tradisjoner og religioner - sånn har det jo alltid vært.. Kristendommen ble jo også tredd ned over hodet på oss. Rekk opp hånda de som fortsatt tror på Tor, Odin og alle norrøne guder 1
Gjest Riskjeks Skrevet 15. februar 2014 #17 Skrevet 15. februar 2014 For karneval, julefeiring og andre innarbeidet tradisjoner vi har er særnorske? Ikke fan av babyshower jeg heller, men vi lever i er multikulturelt samfunn og vi adopter hverandres tradisjoner og religioner - sånn har det jo alltid vært.. Kristendommen ble jo også tredd ned over hodet på oss. Rekk opp hånda de som fortsatt tror på Tor, Odin og alle norrøne guder For så vidt enig med deg, men julefeiringen var jo tross alt opprinnelig en religiøs feiring, ikke en kjøpe/gave-fest. Mens valentinsdag, babyshower, halloween osv utelukkende er innført for at handelsstanden skal tjene penger. 1
Gjest Eurodice Skrevet 15. februar 2014 #18 Skrevet 15. februar 2014 Hvorfor kalles det babyshower? Barnet er ikke engang født, følgelig går det ikke an å vise det frem. Da jeg første gang så dette ordet, trodde jeg det dreide seg om dusjsåpe for babyer 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #19 Skrevet 15. februar 2014 Vi skal visst bli aldeles amerikanske her til lands, og adoptere alle fjollete skikker og merkedager. Jeg synes at barselbesøk må være mer fornuftig enn babyshower. Tenk hvis noe skulle gå galt på slutten av svangerskapet eller under fødselen, også sitter man der med en gavehaug med babyting. Da synes jeg det er bedre med barselgave/besøk. Spiller ingen rolle hvilket barn i rekken det er, jeg synes babyshower er unødvendig, uansett. Men jeg ser jo at det brer om seg, så det vil nok bli mer og mer av det her til lands også. Om poenget er å være sosial og spise kaker, kan man jo gjøre det uten å ha babyshower. Enig i at vi ikke burde ta til oss amerikanske skikker. Men det med gaver og om noe går galt er jeg ikke enig i. Alle handler inn masse til babyen sin selv og ingen venter med å kjøpe alle klær, vogn osv til etter fødselen. Så babyting har man uansett om det går galt på slutten, man kommer ikke unna det, uansett babshower eller ikke. Men å arrangere babyshower tidlig er for dumt, men det samme med sin egen shopping. Vet om ei som bestilte vogn rett etter hun fant ut at hun var gravid, hun mistet og noen uker etterpå fikk hun beskjed om at vogna var kommet. Da angret hun. TS hadde jeg gitt kake og gave før fødsel så hadde det ikke blitt noe gave etter fødsel. Anonymous poster hash: 2b1cf...51c
Hjarte Skrevet 15. februar 2014 #20 Skrevet 15. februar 2014 (endret) Enig. Eventuellt så kan man ha babyshower uten gaver. Bare med alle lekene, kaker o.s.v. Leker de seg på babyshower? Hva slags leker er babyshower-leker? Jeg kjenner at jeg blir litt fascinert over dette. Endret 15. februar 2014 av Hjarte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå