Gå til innhold

What to wear….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være bryllupsgjest, og dresskoden er smoking/pent/valgfritt….

Så; hva bør jeg ha på meg? Bunad? Lang kjole, skjørt og bluse, kortere kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ut som om du kan gå i omtrent hva det skal være. Bunad er som regel safe, ellers ville jeg hatt en pen, kort kjole med noe fint men kanskje ikke alt for "blingete" tilbehør.

Anonymous poster hash: f585c...17f
Skrevet

Kan jeg kanskje gå i "den klassiske sorte"? Veldig kjedelig, men tenkte å sette opp hår og ta på litt smykker..

Bunad er jo safe, men tror det kan bli varmt og trangt utover kvelden..

Skrevet

Den klassiske sorte er aldri feil :Nikke:

Svart skal man jo være litt forsiktig med i bryllup - men i tilfeller som her med såpass løs kleskode og hvis man pynter det "opp" litt (så det ser ut som man skal på fest og ikke i begravelse), så synes jeg ikke det er noe problem i det hele tatt.

Anonymous poster hash: f585c...17f
Skrevet

http://www.midnatt.no/products/lindy-bop-rhonda-vintagekjole

Jeg har denne, lurer litt på å bruke den:) Den ser helt sort ut på bildet, men den har små mørkelilla polkadots:)

Den synes jeg er ser litt for "casual" ut for bryllup. Jeg ville gått for en coctail kjole, knekort.

Anonymous poster hash: e4c72...ef8

• Liker 5
Skrevet

Ikke sort i bryllup! Jeg ha hatt bunad i kirken og byttet til en annen kjole til middag. Den bør ikke være for kort, ikke for utringet, ikke sort, hvit eller rød.

Anonymous poster hash: 2ee45...742
  • Liker 1
Skrevet

Sort kan du ha i bryllup ja:) Jeg har vært i mange bryllup, pluss giftet meg selv, og mange har hatt sort kjole.

Jeg vurderer å ha bunad under middagen, og bytte til kjole til kakene og dans etterpå.

(det er ikke kirkebryllup forresten, brudeparet gifter seg hos byfogden med kun forlovere tilstede, og vi er invitert i bryllupsfesten etterpå).

Skrevet

Sort kan du ha i bryllup ja:) Jeg har vært i mange bryllup, pluss giftet meg selv, og mange har hatt sort kjole.

Jeg vurderer å ha bunad under middagen, og bytte til kjole til kakene og dans etterpå.

(det er ikke kirkebryllup forresten, brudeparet gifter seg hos byfogden med kun forlovere tilstede, og vi er invitert i bryllupsfesten etterpå).

At mange driter i skikk og bruk betyr ikke at det er OK.

• Liker 4
Skrevet

Tviler på at det er så mange som driter i skikk og bruk.. Klesreglene har mer og mer blitt lempet på i løpet av årene. Nå er det mest hvit kjole som er fy-fy (samt minimini-kjole og utringning ned til navlen). Forloveren min hadde f.eks sort og rosa kjole, jeg brydde meg nada om det, hun var kjempefin i den. Og ja, det var mere sort enn rosa..

Skrevet

Jo, det er akkurat det de gjør. Lempet på? Det er vel heller slik at når mange ikke kan oppføre seg tar andre etter. Det er sikkert mange som ikke reagerer, men det gjør deg ikke akkurat dannet.

• Liker 2
Skrevet

Haha, huff, har faktisk alltid sett for meg at du kler deg slik pomperipossa :P

Synes den første var fin, men at den andre kanskje var mer bryllupsaktig:)

• Liker 2
Skrevet

Haha, huff, har faktisk alltid sett for meg at du kler deg slik pomperipossa :P

Synes den første var fin, men at den andre kanskje var mer bryllupsaktig:)

Er ikke den største fashonistaen her på forumet nei….liker det enkle jeg:D

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Ts, du kan fint gå med svart - men ikke KUN svart :) Hiv på en fargerik blazer, veske eller sko!
Nummer to er definitivt den jeg ville valgt i et bryllup ;)

Skrevet

Det ble kjole nr 2, med et tynt sjal i farge over skuldrene:)

Skrevet

Skikk og bruk er noe som alltid har endret seg gjennom tidene. F.eks. før 1700-tallet var det vanlig for bruden å gifte seg i rød kjole. Hvit brudekjole ble ikke brukt i Europa før utpå 1700-tallet, og da var det Borgerskapet som begynte med det. I Norge tok det litt lengre tid før hvit brudekjole ble vanlig. På 1800-tallet var det f.eks. ikke uvanlig at bruden giftet seg i sort.

I likhet med brudens kjoletradisjoner så har klestradisjonene blant gjestene også endret seg gjennom tidene, og frem til i dag har det utviklet seg aksept for å bruke sort i bryllup. Skikk og bruk endrer seg som sagt med tiden, og i dag er den generelle oppfatningen at sort ikke lenger er kun knyttet til sorg, men en farge man fint kan bruke i bryllup også.

Anonymous poster hash: e305f...806

• Liker 2
Skrevet

Skikk og bruk er noe som alltid har endret seg gjennom tidene. F.eks. før 1700-tallet var det vanlig for bruden å gifte seg i rød kjole. Hvit brudekjole ble ikke brukt i Europa før utpå 1700-tallet, og da var det Borgerskapet som begynte med det. I Norge tok det litt lengre tid før hvit brudekjole ble vanlig. På 1800-tallet var det f.eks. ikke uvanlig at bruden giftet seg i sort.

I likhet med brudens kjoletradisjoner så har klestradisjonene blant gjestene også endret seg gjennom tidene, og frem til i dag har det utviklet seg aksept for å bruke sort i bryllup. Skikk og bruk endrer seg som sagt med tiden, og i dag er den generelle oppfatningen at sort ikke lenger er kun knyttet til sorg, men en farge man fint kan bruke i bryllup også.

Anonymous poster hash: e305f...806

Enig. Jeg gifter meg med mor og forlover i sort, en gledens dag. Herrene stiller da i sort dress uansett?

Anonymous poster hash: b1a57...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...