verene Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Holder på med talelisten (skal lage et utkast til toastmasteren) og lurer på hvordan dere syns dette ser ut? Vil gjerne at folk skal få spist litt før talene setter igang, og vil også prøve å få til at det ikke blir så mange taler rett etter hverandre. Men er litt usikker på talen/ sangen som kommer etter pausen - blir det rart om det tales før desserten serveres? Eller? Hva syns dere? Her er foreløpig oppsett: VI GÅR TIL BORDS KL. 17:00 Gjestene går inn først, og står ved plassene sine før brudeparet kommer inn Lysene tennes på bordet Vin skjenkes -TOASTMASTER ØNSKER VELKOMMEN SAMT GIR DIV. PRAKTISK INFORMASJON FORRETT SERVERES Rydder ut servise / bestikk -TALE FRA BRUDENS FAR HOVEDRETT, 1. SERVERING Vin skjenkes/ etterfylles før taler/ sanger -TALE FRA BRUDGOMMEN -EVT. SANG FRA BRUDEN? HOVEDRETT, 2. SERVERING Vin skjenkes/ etterfylles før taler/ sanger -TALE FRA BRUDENS FORLOVER -TALE FRA BRUDGOMMENS FORLOVER ~ Kort (røyke-)pause (10 min) ~ Rydder ut servise/bestikk -TALE FRA BRUDGOMMENS MOR -SANG FRA BRUDENS MOR DESSERT SERVERES Vin skjenkes/ etterfylles før taler/ sanger -TALE FRA BRUDENS BROR -ORDET FRITT (HER KAN DE SOM ØNSKER SI NOEN ORD) -TAKK FOR MATEN TALE AV TOASTMASTER (Det kan hende flere skriver seg på talelisten, men dette er hva vi har blitt meldt til nå.)
Lullu Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 Hei! Dette hørtes veldig bra ut! Et lite tips: Tenn lysene FØR gjestene setter seg. Dette gir et flott helhetsuttrykk.
verene Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2004 Et lite tips: Tenn lysene FØR gjestene setter seg. Dette gir et flott helhetsuttrykk. Ja, jeg regner egentlig med at servitørene kommer til å gjøre det, vi har jo "satt bort" selskapet, så de har sikkert en rutine på akkurat det vil jeg tro. :-)
diddi Skrevet 26. mai 2004 #4 Skrevet 26. mai 2004 Lysene er nok tent før gjestene kommer inn i spiselokalet. La det være talefritt i mellom forretten og hovedretten. Start deretter med brudens far, brudom og brud. Dersom dette er tre taler med grei lengde 7-8 min), så er det ikke for mange. Det er mer viktig at middagen "kommer i gang" før dere starter med talene. Derfor bør gjestene få anledning til å prate med sidemannen i pausen mellom forretten og hovedretten. Ellers høres alt flott ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå