Gå til innhold

What to do - Amsterdam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er en gjeng jenter/ damer som skal til Amsterdam, og lurer på om KG-brukerne har noe kule tips om hva man skal finne på?

På planen står Madame Tussaud og Anne Franks hus, foreløpig.

Vi liker god mat, hyggelige puber/barer, interessante museum/kultur, hester og shopping, og er i alderen 20- 48, alle ung til sinns.

Anonymous poster hash: 66b5a...1bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere er virkelig unge til sinns så anbefaler jeg å dra til en coffeeshop:)

• Liker 4
Skrevet

Når jeg er i Amsterdam, er vi gjerne mye og lenge på pub. Er så mange koselige, gamle puber med fantastisk ølutvalg hvis man liker øl. Å gå en stor pub-til-pub-runde i sentrum, innom de eldste kafeene (mange sjømannsbuler rundt Red Light district er eldgamle og har mye historie) er kjempeinteressant, og den beste måten å tilbringe en dag på, etter min mening! Det er også mange markeder rundt omkring i byen, der er det god stemning.

En tur med en av de mange båtene som går en runde på kanalene er fint. Da får man sett mye av byen fra vannet. Gjør dette ganske tidlig i ferien, så ser dere kanskje plasser dere kan merke dere og komme tilbake til.

Ellers spørs det litt hvilken tid på året dere skal være der. Er det varmt (vår/sommer/tidlig høst) er det flott å leie sykler og sykle litt rundt, dra til Vondelparken og ha piknik.

De fleste turistene pleier å gå til Van Gogh-museet, der er det alltid lange køer, men det er et flott museum, og ikke for stort. Vil også anbefale dere å sjekke hva slags konserter det er mens dere er der, kanskje dere får en fin kveld med live musikk? Flere puber har også live musikk, endel av dem ligger ved Leidseplein. Vi pleier ofte å få med oss en opera eller klassisk konsert når vi er der, men det er mye for alle musikksmaker! Der er det også et impro-teater som har forestillinger på engelsk, Boom Chicago heter det. Har vært der et par ganger, helt OK, man kan også spise og drikke under forestillingene, så det kan kombineres med middag.

Anonymous poster hash: 16443...64c
Skrevet

Skal dere på Madame Tussaud og Anne Franks hus så kjøp nettbilletter før dere drar (i alle fall hvis dere skal dit i helg/ferietid), de køene har tatt motet fra meg da jeg har vært der... :)

Ellers liker jo bare å traske rundt i gatene når jeg er i Amsterdam, sjekke ut småbutikker, spise god mat,drikke godt og kose meg.

Anonymous poster hash: 3f28f...30a
Skrevet

Øl! Og dyrehagen. Glane på folk og fe, shoppe.. Kaffepauser på knøttsmå steder og generelt sett bare drive dank. Har vært i Amsterdam ørten ganger, og har alltid lyst til å dra tilbake.

Skrevet (endret)

Rijksmuseum, Waterloopein Market (bruktmarked), Rembrandt-huset.

Ellers er Amsterdam en kjempefin by å bare vandre omkring i :)

Men se opp for syklistene, de er noen råtasser og stopper ikke for noen!

Red: For ikke å snakke om alle pannekakehusene! Nam!

Endret av Anoia
Skrevet

TS her.

Tusen takk for mange gode tips!

Vi reiser i neste uke :)

Vi skal bestille billetter på forhånd til både Anne Franks og vokskabinettet. Har vært innom flere severdigheter i andre land der jeg har droppet ut på grunn av kø.

Hasj blir ikke aktuelt for min del, så ung til sinns har jeg aldri vært :)

Noen som vet om noe hesterelatert? Vi skal innom den gamle nederlandske rideskolen, men om det finnes noe annet spennende innen hest skulle vi gjerne sjekket det ut også. Stutterier i området?

Anonymous poster hash: 66b5a...1bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...