AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg skal arrangere fest på lørdag for 25 personer. Der vi skal være er det liten plass og kun en hybelkomfyr, så maten må være kald og tilberedes på forhånd. Tema er rosa og vi har bestemt oss for hva vi skal servere, men jeg er usikker på hvor mye vi skal kjøpe inn. Her er forslaget mitt, hva syns dere? 6kg ferske reker (bestilt) 1,2kg røkelaks 1,2kg pepperlaks 2kg potetsalat eggerøre av 18 egg 2,4kg spekemat (div. slag) melon 3 loff 2 grovbrød/rugbrød langpanne focaccia majones sitron smør tzatziki hvitløksdressing grønn salat pastasalat med skinke Anonymous poster hash: 361ca...b6a Anonymous poster hash: 361ca...b6a
Anneline80 Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Ville laget mer eggerøre, minst ett egg per pers. Og mer grønt/litt frukt? Ellers ganske bra, tror jeg. Endret 13. februar 2014 av thora 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 En pleier å beregne +/- 200 gram kjøtt/fisk per person til middag. Har opplevd ved buffet er at hvor mye tilbehør en har påvirker veldig om det blir for mye eller for lite. Dess mer salater og sideretter en har, dess mindre brød går det også. Tror du har nok brødvarianter. Eggerøre går det mye av når en har laks og spekemat, ville lagd mye mer 50 egg. Hva med en tomatsalat i tillegg? Passer fint sammen med foccashia og tzatziki. Anonymous poster hash: 2fd81...b01
Lea2 Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Helt egoistisk: Jeg vill lagt til noe mer spiselig kjøtt. Enten byttet ut en del av spekematen, litt av laksen og eller bare tatt det med i tillegg. Kokt skinke, kylling, kalkun.. hva som helst egentlig, bare det ikke er laks eller spekemat.
Stine75 Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Takk for svar! Det ble mer enn nok mat, og gjestene skrøyt veldig av buffet vi hadde stelt i stand. Dette var det vi laget/kjøpte: 6kg ferske reker ca 3 kg igjen 400 g røkelaks nesten tomt 430 g pepperlaks nesten tomt ca 2 kg potetsalat (1,4kg kjøpepotetsalat tilsatt 10 poteter, vårløk, sylteagurker, sitron, krydder) litt igjen eggerøre av 21 egg nesten tomt 820 g spekemat (div. slag) ca halvparten igjen 1,6 kg karbonader (18stk) 2 stk igjen sprøstekt løk det meste igjen 1 honningmelon ble spist utover kvelden 3 spiralloff 1 igjen 2 rugbrød det meste igjen langpanne focaccia tomt 3 majones det meste igjen 5 sitroner det meste igjen 1 smør ca halvparten igjen tzatziki (av ca 2/3 spann gresk yoghurt og 2 agurker) ca halvparten igjen hvitløksdressing (1 majones og 1 rømme mm) litt igjen grønn salat litt igjen fetaost det meste igjen avokado litt igjen pastasalat med skinke ca halvparten igjen brokkolisalat (av 2 hoder) tomt pyntet med cherrytomater og reddiker 2
Brunhilde Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Så bra at du tok deg tid til å skrive dette innlegget! Jeg syns ofte det er vanskelig å beregne mengde, her fikk jeg noen tips.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå