Gå til innhold

Svie etter vannlating- klamydia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex med min relativt nye kjæreste helgen for snart to uker siden, og på tirsdag i forrige uke merket jeg svie etter vannlating (ikke når jeg risset) samt at jeg måtte på do hele tiden. Jeg tenkte at dette sikkert var UVI, og bestemte meg for å se det an.

På mandag denne uka hadde jeg fortsatt symptomer, og gikk til fastlegen. Urinprøven var negativ, men jeg fikk likevel resept på Selexid antibiotika. Ble ferdig med kuren i dag, men har fortsatt symptomer- varmefølelse etter jeg har tisset og lett svie i urinrøret nesten hele tiden. Jeg har ikke hatt endret utflod i det hele tatt, og har ikke hatt sex siden da kjæresten min har vært bortreist.

Er redd for at det kan være klamydia, men leser at symptomene som oftest oppstår en uke etter samleie, mine kom etter 3-4 dager. Jeg har bestilt testing, men det er jo en stund til jeg får svar. Er det noen andre som har hatt liknende symptomer? Kan det være sopp? Og synes dere at jeg skal ta dette opp med kjæresten min før jeg får prøvesvaret? Vi har hatt ubeskyttet sex mange ganger før, så hvis det er klamydia har han sannsynligvis vært utro :-( Håper noen kan komme med synspunkter, på forhånd takk for hjelpen.

Anonymous poster hash: 86d8d...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten trenger du en annen type antibiotika (men at det er uvi), eller så kan det selvsagt være klamydia. Du burde kontakte lege, så ikke uvi'en går over til en nyrebekkenbetennelse. Kontakt lege ig forklar problemet m.a.o,

Anonymous poster hash: 0b9a3...9c1

Skrevet

Takk for svar! Håper det er en UVI og at jeg trenger en annen type antibiotika. Har heldigvis ingen tegn på at det er nyrebekkenbetennelse, men skal kontakte legen igjen. Håper det ikke er klamydia, men finnes det noen andre som kun har hatt svie i urinrøret og fikk påvist klamydia? Jeg trodde jeg hadde funnet drømmemannen, og jeg blir utrolig lei meg hvis det viser seg at han har smittet meg. Vet at det ikke er meg evt smitte kommer fra, for jeg testet meg i fb. med GU mellom forrige partner og han. Og vi har vært sammen noen måneder, så det er rart hvis jeg plutselig skulle få symptomer nå hvis han ikke har vært utro :-(

Skrevet

Noen ganger kan man være litt "sår" i blæra etter en infeksjon og det kjennes ut som man ikke er blitt bra av kuren. Jeg ville gitt det et par dager for å se om det "går seg til". Er du blitt kvitt baktriene så vil du føle deg fin om ikke altfor lenge. Hvis det blir verre hadde jeg ringt legen med en gang.

Skrevet

Takk for svar Solan123 :-) håper virkelig at dette er en UVI. Andre som har hatt liknende symptomer?

TS

Skrevet

Hvorfor har dere ikke testet dere før ubeskyttet sex???

Anonymous poster hash: 62d51...13c
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du leser alt ser du at jeg HAR testet meg, og jeg tok kanskje en sjanse ved å stole på han. Men nå har vi hatt ubeskyttet sex i over 6 mnd, og det er derfor det er rart å få symptomer nå, og derfor jeg ønsker å høre fra andre som evt kun har hatt UVI-liknende symptomer på klamydia.

TS

Skrevet

Det hjelper jo fint lite at du har testet deg så lenge du har sex med en annen… Det kan skyldes mange forskjellige ting. Husk å teste deg for mycoplasma også.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har du selvsagt rett i og jeg skal teste meg for mycoplasma og andre seksult overførbare sykdommer samtidig med klamydia. Men det jeg egentlig lurer på er om noen andre kun har hatt UVi-liknende symptomer og det viste seg at de hadde klamydia? Jeg har jo ikke et typisk bilde på klamydia med litt tidlig symptomdebut, ingen utflod osv. Men vet jo selvsagt at det er en mulighet likevel, men det betyr at kjæresten min høyst sannsynlig har vært utro.... TS

Skrevet

Ja, det har du selvsagt rett i og jeg skal teste meg for mycoplasma og andre seksult overførbare sykdommer samtidig med klamydia. Men det jeg egentlig lurer på er om noen andre kun har hatt UVi-liknende symptomer og det viste seg at de hadde klamydia? Jeg har jo ikke et typisk bilde på klamydia med litt tidlig symptomdebut, ingen utflod osv. Men vet jo selvsagt at det er en mulighet likevel, men det betyr at kjæresten min høyst sannsynlig har vært utro.... TS

Nei, det betyr det ikke, klamydia kan ligge latent lenge før det slår ut. Jeg har bare vært i motsatt situasjon, fikk beskjed at jeg mest sannsynlig hadde klamydia eller mycoplasma, det viste seg å være UVI. Kom deg til lege i dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun erfaring med UVI, og har hatt det utallige ganger. Min erfaring er at dersom antibiotikaen hjelper, merker man bedring veldig raskt (innen timer etter inntak). Dersom du fremdeles har symptomer, bør du snakke med legen, så du finner ut både hva det er, og hvilken behandling som er det rette. Og uansett om det er UVI eller klamydia, så er det viktigste at begge kan behandles, og svært sjelden er farlig.

Anonymous poster hash: 0b9a3...9c1

Skrevet

Min erfaring med klamydia er at det stikker inni urinrøret når man tisser. Det var en følelse som jeg aldri hadde kjent før, derfor jeg ble usikker på om det var uvi. En lang qtip oppi ga positivt svar :-p

Anonymous poster hash: 8652f...cf2
Skrevet

Jeg har hatt svie + kløe ved sopp...

Anonymous poster hash: 980d7...6fb
Skrevet

Har av og til hatt UVI der antibiotika ikke hjalp i det hele tatt, også uvi der prøvene var negative. Det de da gjorde var å dyrke prøvene på en spesiell måte og gi meg rett type antibiotika, da hjalp det etter bare et par timer.

Anonymous poster hash: 3d366...05a
Skrevet

Kom deg til legen eller gynekolog og sjekk deg! Det er lurt uansett. ;)

Anonymous poster hash: debd5...c90
Skrevet

Takk for mange gode svar. Jeg skal bestille legetime til uka, siden jeg ikke har noen som helst symptomer på nyrebekkenbetennelse tenker jeg at jeg kan vente til over helgen, eller oppsøke legevakt hvis jeg blir verre. Jeg har også erfaring med at antibiotika virker umiddelbart, så hvis det er UVI har jeg i så fall fått feil type. Hører gjerne fra flere som har hatt liknende symptomer.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...