Gå til innhold

Guacamole tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått øynene opp for guacamole, og for tiden lager jeg den på samme måte som venninna som introduserte meg for den; har avocado i en sånn mixer, pittelitt chilli, litt sitronsaft, salt, pepper, hvitløk og koriander. Den smaker greit nok, men den ser liksom liksom ikke fin og kremete ut slik som dette f.eks: http://img4-2.myrecipes.timeinc.net/i/recipes/su/06/07/guacamole-su-1203617-l.jpg

Min ser liksom bare skikkelig finhakka ut, slik jeg ville hakket hvitløk. Er den ikke moden nok kanskje? Tips?

Anonymous poster hash: 50df5...96f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guacamole laget med umoden avocado blir ikke bra og smaker ikke godt. Vil du ha den kremete bruker du en mixer.

Ikke bruk sitron, bruk lime og godt flaksalt.

Skrevet

Guacamole laget med umoden avocado blir ikke bra og smaker ikke godt. Vil du ha den kremete bruker du en mixer.

Ikke bruk sitron, bruk lime og godt flaksalt.

Okei, sikkert ikke moden nok, men nå har jeg en halv avokado som har ligget godt innpakka i plast siden forrige helg, den er kanskje moden nok? Hvordan ser/kjenner man om en avokado er moden?:P

Ikke så glad i lime og har derfor brukt sitron, men kan vel gi lime et nytt forsøk:)

Anonymous poster hash: 50df5...96f

Skrevet

Den skal være fast, men ikke hard. Du finner fort ut av det etter ett par forsøk :) hvis den er for bløt er den ofte brun.

Anonymous poster hash: d9be7...1cb

Skrevet

Det gjør ikke noe at den er overmoden med brune flekker, den kan brukes likevel. Jeg bruker ofte litt vel modem Avocado, mye enklere da. I Mexico smører de ofte helt brun Avocado på lefsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...