Gå til innhold

Menn - hvorfor er dere på KG?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det er så utrolig rart at det er såpass mange menn her inne. Hva gjør dere her?

Kan liksom ikke se for meg at mannen min skulle sitte hele dagen på et forum for kvinner...

Så hvem er dere? Og hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: 7824d...dfa

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 barnsfar, midten av 30-tallet.

Liker å hjelpe andre dersom de har spørsmål, å lese hva andre mener og liker å diskutere. Det er derfor jeg er på forum generelt.

Har vært aktiv på andre forum tidligere, men balansen kvinner/menn er mye skjevere der og debattene blir sånn sett farget endel av det. Det blir det forsåvidt her og, men da gjerne andre veien. Andre forum er jeg mer på dersom det er tekniske ting osv. Mellommenneskelige ting er dette forumet bedre på.

Det er også mye morsomme temaer her, historier å lese osv.

Første posten jeg hadde her var vel fordi jeg lurte på en ting som man måtte være kvinne for å svare på, siden har jeg blitt værende. Det er ganske avhengighetsskapende å sjekke om det er nye svar eller nye emner.

Når det er sagt, uten at du trenger å svare på det her, er mannen din en person som sitter mye på forum generelt? De fleste jeg kjenner gjør ikke det.

• Liker 2
Skrevet

Må nesten spørre meg selv hva i huleste (utenom navnet) som gjør kvinneguiden til et forum for kvinner?

Temaet som først fikk meg inn her var karriere og utdanning, og jeg endte etter hvert opp med å stadig vekk bli linket fra google til kvinneguiden hvis jeg søkte på relevante spørsmål. Hvis du søker på norsk på noe som helst som har med dagligdagse temaer å gjøre, utdanning, jobb, samliv, boligregler, mat, kultur, aktuelle saker, bil eller politikk så er kjangsen for at du ender opp på kvinneguiden sikkert noe sånt som 50%.

De to alternative forumene som ofte kommer opp i søk er Diskusjon.no (Nerdeforum) og Mammanett (Kvinneforum), kvinneguiden var kanskje et kvinneforum i utgangspunktet men det er da faen i meg over 10 år siden. Per dags dato er det Norges største forum for generelle temaer som angår nordmenn i hverdagen og det er verken kvinnelig vinkling på svarene eller noe klart flertall av kvinner i diskusjonene. Det virker for all del som om det er minst like mange menn på forumet som kvinner.

Syntes nesten det er på tide at folk slutter å henge seg opp i navnet og heller ser an temaene som blir diskutert.

• Liker 5
Skrevet

Synes det er så utrolig rart at det er såpass mange menn her inne. Hva gjør dere her?

Det samme som kvinnene. Hva ellers?

• Liker 3
Gjest Gunfreak
Skrevet

Denne tråden kommer opp ca. hver andre måned virker det som.

Kanskje bytte navn til horer og bitterpikk forumet, så er det mer inkluderende?

• Liker 15
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tror det begynte da jeg hadde kjærlighetssorg, og trengte trøst.

Har vært her siden. Mest fordi jeg ikke har noe liv :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Trolling så klart!

Anonymous poster hash: efbab...151
  • Liker 1
Skrevet

Bare fordi forumet heter Kvinneguiden, betyr ikke det at det er utelukkende for kvinner. Også menn har muligheten til å være her. De fleste av temaene her er helt kjønnsnøytrale, så har ikke så mye å si. Hvis siden hadde byttet navn til Herreguiden, er det ingen automatikk i at forumet bare er for menn.

Gjest Mr. Toad
Skrevet

Jeg prøver å finne likesinnede som vil være med meg i tidsmaskinen min.

Skrevet

Hva gjør du her?

Syns det er utrolig rart at du er her inne.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er her inne forholdsvis sjelden, men synes det er interessant å lese saker fra kvinners synspunkt, og en del som diskuteres har jo allmenn interesse.

Er noe mer aktiv på et forum som er veldig mannsdominert, de få jentene som er medlemmer blir tatt godt vare på... Har ikke opplevd at noen har stilt spørsmål om hva de gjør "hos oss", er vel bare fint det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er her inne forholdsvis sjelden, men synes det er interessant å lese saker fra kvinners synspunkt, og en del som diskuteres har jo allmenn interesse.

Er noe mer aktiv på et forum som er veldig mannsdominert, de få jentene som er medlemmer blir tatt godt vare på... Har ikke opplevd at noen har stilt spørsmål om hva de gjør "hos oss", er vel bare fint det?

Det han sa. Pluss at jeg slår ihjel litt tid, hvis hvis jeg surfer litt planløst rundt på nettet fordi jeg kjeder meg. Greit å ha profil så man kan kommentere i tråder, når man ønsker det.

Lurer i grunn på hvorfor kvinner er så opptatt av å plassere menn på KG i en boks?

• Liker 1
Skrevet

Kan liksom ikke se for meg at mannen min skulle sitte hele dagen på et forum for kvinner...

Hvem sa at vi satt her hele dagen?

Det utsagnet sier vel mere om deg, enn om menn som skriver på KG.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er hyggelig at det er menn her, jeg :blomst:

• Liker 3
Skrevet

Jeg registrerte meg første gang fordi att jeg skulle sjekke opp ei her jeg var meget interessert i. Det fungerte ikke til min daværende fortvilelse. Nå er jeg på forum for og spørre om råd og være sosial :-) kvinneguiden kan være nådeløst men det er også mange venlige kvinner her.

Skrevet

Det han sa. Pluss at jeg slår ihjel litt tid, hvis hvis jeg surfer litt planløst rundt på nettet fordi jeg kjeder meg. Greit å ha profil så man kan kommentere i tråder, når man ønsker det.

Lurer i grunn på hvorfor kvinner er så opptatt av å plassere menn på KG i en boks?

Hvorfor noen kvinner! Ikke alle. :)

Menn er et positivt bidrag til forumet - syns jeg!

:heks:

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Menn er et positivt bidrag til forumet - syns jeg!

:heks:

:Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Har dødtid på jobb og kjeder meg. Sitter aldri på KG hjemme.

Anonymous poster hash: f64fa...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...