Gå til innhold

Rift i anus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg slitt med at det er vondt når jeg bæsjer. Må nesten ta det litt i detaljer...Akkurat når bæsjen er på vei ut av anus, så får jeg smerter. Litt "revnesmerter". Tror jeg må ha fått en liten rift som ikke gror, siden den blir revet opp igjen når jeg bæsjer.

Er så redd for at det er mulig å få infeksjon pga. det. Sår+bæsj=ikke så bra?

Kommer også litt ferskt, rødt blod på papiret når jeg tørker meg. Tror det er en rift og ikke hemoride. Er 20år om det har noe si. Hemorider er vel ikke så vanlig da?

Vet at jeg et par ganger før har hatt samme problemet, men da gikk det over etter 1-2 dager.

Har tenkt at det kanskje kan hjelpe å smøre med noe, men jeg har kun parfyrmerte kremer her, og det er vel ikke så bra? Eneste er aloevera...kan det hjelpe?

Svir liksom en liten stund etter dobesøk.



Anonymous poster hash: 343cc...4cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Høres ut som forstoppelse/hard avføring. Du bør ihvertfall sørge for at du holder systemet i gang, ved feks svisker, laktulose, mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, AU det er vooondt!!!!

Sliter med akkurat det samme, og har slitt med det i 2-3 år nå..

Anbefaler deg å kjøpe duphalac på apoteket som du tar hver dag helt til riften/riftene har grodd :)

Også pleier jeg å bruke ac3 comfort (eller noe) før jeg går på do, og scheriproct salve etter jeg har vært på do. Hjelper litt iallefall :)



Anonymous poster hash: 1d562...152
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som forstoppelse/hard avføring. Du bør ihvertfall sørge for at du holder systemet i gang, ved feks svisker, laktulose, mye vann.

Avføringen føles litt hardere enn normalt, men det kan hende det er fordi det føles slik pga riften. Tror ikke det er forstoppelse. Bæsjer hver/annenhver dag.

Spiser også mye fiber. Skulle vel tro det skulle hjelpe? Spiser også frukt.

Kan det kanskje hjelpe å smøre med noe rett før jeg skal på do?

Anonymous poster hash: 343cc...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Avføringen føles litt hardere enn normalt, men det kan hende det er fordi det føles slik pga riften. Tror ikke det er forstoppelse. Bæsjer hver/annenhver dag.

Spiser også mye fiber. Skulle vel tro det skulle hjelpe? Spiser også frukt.

Kan det kanskje hjelpe å smøre med noe rett før jeg skal på do?

Anonymous poster hash: 343cc...4cb

Det kan bli for mye fiber også :P hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt laktulose på apotek, det kan du bruke forebyggende for å mykne opp avføringen, er ikke vanedannende. Og sakte/krem som ac3 eller lignende. Går det ikke over bør du kontakte lege for å sjekke ut om alt er ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hemorider er vel ikke så vanlig da?

Jo, faktisk. Det regnes med at en tredel av befolkningen har det. Av verdens befolkning anslås det at 50%-85% vil ha hemoroider i løpet av livet. Pleier å være ganske vanlig blant dem som sitter mye og står mye, men også ved høyt stressnivå og ved overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe Bruidline på apoteket, den er reseptfri. Smør det på såret to ganger om dagen, den skal forebygge infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...