Gå til innhold

Meisle nesen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal meisle i nesen om en månedstid. Jeg har skjevnesevegg og skal rette opp i skader som kan minne som at jeg har knekt nesen ved et tidligere tidspunkt (som jeg ikke husker noe om jeg faktisk har).

Men mitt spörsmål er til dere som har gjort dette. Er smertene etterpå overkommlige? man hører disse skrekk historiene om at dette er et reint helvete. Er det så itte, jeg er på kanten til å avlyse heile greie. Skal i narkose under inngreper.

Og er det normalt når en har så tett nese at en føler det er veldig tungt og puste til tider, føler av og til jeg kan ha astma. Men det er verst når jeg står i ro, og bedres ved bevegelse..

Takk :)

Anonymous poster hash: 32756...2be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg skal meisle i nesen om en månedstid. Jeg har skjevnesevegg og skal rette opp i skader som kan minne som at jeg har knekt nesen ved et tidligere tidspunkt (som jeg ikke husker noe om jeg faktisk har).

Men mitt spörsmål er til dere som har gjort dette. Er smertene etterpå overkommlige? man hører disse skrekk historiene om at dette er et reint helvete. Er det så itte, jeg er på kanten til å avlyse heile greie. Skal i narkose under inngreper.

Og er det normalt når en har så tett nese at en føler det er veldig tungt og puste til tider, føler av og til jeg kan ha astma. Men det er verst når jeg står i ro, og bedres ved bevegelse..

Takk :)

Hei!

Jepp, det har jeg gjort. Har hatt veldig tett nese i over 10år, og da jeg var rundt 18 år (6 år siden) var jeg hos en spesialist som bl.a. sa jeg hadde skjev nesevegg. "Måtte" dermed meisle nesen. Jeg hadde lokalbedøvelse under inngrepet (vet ikke hvorfor jeg ikke hadde narkose egentlig), og det var egentlig det verste med det hele. Fikk lange tynne stålpinner eller hva det var laget av, stukket inn i nesen med bedøvelse i/på. Men dette slipper jo du! Veldig ubehagelig, men absolutt overkommelig. Og selve meislingen var jo ikke akkurat digg, men det gikk helt fint.

Ang. smertene etterpå: Jeg vil ikke akkurat si at jeg koste meg de første dagene etter inngrepet. Det gjorde jo ganske vondt. Men måtte jeg gjort det igjen, var det ikke så ille første gang at jeg ikke hadde gjort det nå. Synes ikke du skal avlyse. Jeg har ikke noen skrekkhistorie å komme med i hvert fall :)

Jeg har hatt så tett nese at det kan være vanskelig å puste, så det er nok normalt for enkelte ja. For meg var det dog verre ved fysisk aktivitet, og jeg var derfor mye borte fra gymtimene på ungdomsskolen og videregående. Regarere også på sigarettrøyk og hvis det er for tett, tung luft innendørs.

Må også nevne at jeg ble betydelig bedre og mindre tett i nesen de første månedene etter meislingen. Dessverre ble det verre igjen etterpå, men jeg ble likevel betydelig bedre. Nå har jeg f.eks. ikke så problemer med fysisk aktivitet, som jeg hadde før.

Jeg er sikker på at dette går veldig fint, jeg! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2edc0...948

Skrevet

Jeg har gjort det. Ganske stort inngrep da nesen var brukket og grodd skeivt. Neseveggen knust. Måtte bryte opp og sette på plass igjen.

Ikke så voldsomme smerter, men ganske ubehagelig de første dagene. Nesen vil være POTTE tett i ganske lang tid pga hevelse. Det må man leve med. Ikke vondt, men ubehagelig. De første dagene måtte jeg også gå med bommulsdotter stappet opp i nesten for å ta småblødninger.

Hele trynet var blått, så det så ut som jeg hadde vært i en voldsom slåsskamp :skratte:

Det var ikke de voldsomme smertene, men jeg husker at det var et konstant "trykk" i hele systemet og de første nettene var slitsomme.

Fordelen er at det går raskt over. Etter bare et 2-3 dager var mesteparten av hevelsen borte og ubehaget for det meste borte.

Det er 100% verdt det om man plages med tett nese. For meg var det en ny verden å kunne puste med begge neseborene igjen.

PS! Den indre hevelsen tar lang tid å gå ned, så ikke regn med at du har full åpning før etter en god del uker.

Anonymous poster hash: be110...aa7
Skrevet

Takk for gode svar, får vell bare hive meg i det :)

Er så ubehaglig noen ganer at jeg lurer på om jeg har astma eller lignende. men virker som det er normalt når jeg leser rundt på nette. har en tendens til å tvinge meg å puste gjennom nesen og da blir det jo veldig tungt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...