Gå til innhold

Dater en tysker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 20 år som dater en fra Tyskland. Har hørt fra noen felles venner at kjønnsrollene er mer gammeldagse i Tyskland, noen med erfaringer?

Han sier han helst vil bo i Tyskland.. så er det noen som har erfaringer med å bo der som norsk? Jeg kan ikke så mye tysk, men kan litt siden flere i familien min snakker det. Er det vanskelig å lære flytende tysk?

Anonymous poster hash: 9a48b...602
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg datet en tysker som var fra Bayern området.Han sa selv at kjønnsrollene var mer tradisjonelle der enn i resten av landet.

Skrevet

hei,
Jeg er norsk bor i Tyskland og har vært sammen med en tysker og kjenner mange.

Det er en del ting som er mer gammeldags her enn i Norge, men det har mest med jobb og byrokrati å gjøre.

Den generasjonen som nå er i 20-30 årene har de samme kjønnsrollene som vi har hjemme i Norge. Selvfølgelig møter mann untak, men de fleste er som oss (etter min erfaring).

Om du har en liten basis i Tysk så har du et godt utgangspunkt for å lære det fort. Ved å ta språkkurs og bevisst prate tysk og ikke engelsk så vil du kunne lære en godt tysk i løpet av 1-2 års tid.

Anonymous poster hash: 38a05...804
Skrevet

Jeg har bodd der, og hatt flere kjærester mens jeg bodde der. Det er litt mer tradisjonelt, ja.

Anonymous poster hash: e80bc...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...