Gå til innhold

Herpes type 1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål ang herpes type 1 i underlivet som jeg føler jeg mangler svar på og håper noen her kan fortelle meg om. Har sikkert lest alle artikler og forumer om dette temaet, men mangle likevel noe.

1. Kan man drikke alkohol uten å være redd for at en eventuell "hangover" skal trigge utslett?

2. Er sjansene for å smitte noen utenfor utslettperioden like stor/liten som at munnsår(herpes) smitte utenfor utslettperioden?

3. Er det noen som har erfart at partneren opptrer annerledes eller oppfører seg annerledes rundt deg etter at du har fortalt at du har blitt smittet med viruset?

4. Kom gjerne med annen nyttig informasjon.

Hjelp!!

Anonymous poster hash: 3aa76...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noen spørsmål ang herpes type 1 i underlivet som jeg føler jeg mangler svar på og håper noen her kan fortelle meg om. Har sikkert lest alle artikler og forumer om dette temaet, men mangle likevel noe.

1. Hos meg er det stress og mensen som trigger.

2. Vet ikke, men han som smittet meg hadde ikke utbrudd noe sted så uvisst om hvor han hadde det, ettersom det var type 1.

3. Kun kjæreste og bestevenninne som vet, og svaret er nei. Perioden jeg var singel var det utelukket uten kondom selv om jeg ikke hadde utbrudd da det kan smitte uansett (som jeg ble..)

4. Kom gjerne med annen nyttig informasjon.

Slapp av, jeg tok det grusomt tungt men tenker aldri på det nå 1 år senere. Har sjeldent utbrudd, og sekundærutbruddene er barnemat i forhold til det første. Vær glad det er type 1 og ikke 2 :)

Anonymous poster hash: 04da6...770

Skrevet

Meg over, utelukket MED kondom skulle det selvsagt stå!

Anonymous poster hash: 04da6...770

Skrevet

Takk for svar!

Da har jeg luftet det for kjæresten og han tok det veldig fint. Han hadde stor skyllfølelse for at det var han som hadde smittet meg med et munnsår :-( Men.. its all good. Overlever dette :-)

Virker som at det ikke er noe fasitsvar på alle spørmålene som svirrer i hodet mitt, og at jeg bare må vente å se hvordan jeg og kroppen min kommer til å reagere på dette viruset framover.

Føler jeg bare går å venter på neste utbrudd nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...