AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Jeg har brukt p-piller i 5 dager nå. I dag våknet jeg opp med en skikkelig kvalme. Har vært kvalm hele dagen. Kjennes ut som jeg må spy hele tiden, men gjør ikke det. Regner med dette er pga p-pillene? Jeg bruker ikke å være kvalm ellers. Jeg har også hatt litt vondt i magen. Litt som menssmerter, men ikke så sterke. Kan dette være pga pillene og? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt kvalmen? Har hørt kvalmen sikkert vil gi seg etterhvert, men kan ikke gå rundt med kvalme hele tiden til da. Så er det noe som hjelper mot kvalme? Noen piller eller noe? Anonymous poster hash: 5a0fe...6f5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 5a0fe...6f5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Er du helt sikker på at du ikke er gravid? Eller kanskje du bare har fått spysyka? Anonymous poster hash: 3be8b...bc8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Ganske sikker på at jeg ikke er gravid ja. Er en stund siden jeg hadde sex. Og spysyka er det ikke. Jeg har aldri følt det slik når jeg har vært syk før. Anonymous poster hash: 5a0fe...6f5
Sillicious Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Høres litt rart ut at så sterk kvalme skal komme av p-pillene, jeg var småkvalm, men ikke sånn at det kjentes ut som jeg måtte spy.. Men kan du jo prøve ingefærtabletter (få's kjøpt på helsekost), ingefærøl..
Eneri Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Jeg er sjelden kvalm, men var kvalm som gravid, Kanskje noen av de samme rådene kan hjelpe deg. Jeg sørget for å holde blodsukkeret stabilt; ventet ikke til jeg var kjempesulten før jeg spiste. Noen mandler av og til hjalp meg mot kvalmen, Og å spise ting jeg ellers får litt sug i magen av; for mitt vedkommende grønne, sure epler og gulrøtter. Mulig noe syrenøytraliserende kan hjelpe deg, eks samarin eller nyco. Hvis det fortsetter i ukesvis like ille, får du heller bare be om å få byttet til et annet p-pillemerke. Ellers er det gjerne slik at div bivirkninger av pillen går over etter 3 måneders bruk. Men enig i at du ikke kan gå å være på nippet til å spy hele tiden i tre måneder...
SmallTalk Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Jeg ble kvalm av p-pillene mine når jeg startet opp igjen etter svangerskap, og det var såpass ille at jeg begynte å lure på om jeg var blitt gravid igjen. Jeg har ikke noen spesielle tips, men jeg kan trøste deg med at det går over etter hvert. Det tar bare litt tid for kroppen å vende seg til hormonene.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har brukt p-piller i 5 dager nå. I dag våknet jeg opp med en skikkelig kvalme. Har vært kvalm hele dagen. Kjennes ut som jeg må spy hele tiden, men gjør ikke det. Regner med dette er pga p-pillene? Jeg bruker ikke å være kvalm ellers. Jeg har også hatt litt vondt i magen. Litt som menssmerter, men ikke så sterke. Kan dette være pga pillene og? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt kvalmen? Har hørt kvalmen sikkert vil gi seg etterhvert, men kan ikke gå rundt med kvalme hele tiden til da. Så er det noe som hjelper mot kvalme? Noen piller eller noe?Anonymous poster hash: 5a0fe...6f5 Jeg ble veldig kvalm når jeg begynte på p piller. Så det kan absolutt være grunnenAnonymous poster hash: 6bf80...264
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 kan så absolutt være grunnen ja. går det ikke over om en stund så prøv å bytt merke. Anonymous poster hash: f481f...082
Moija Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Heisann:) Jeg blir også kvalm av p pillene mine, faktisk ikke så mye da jeg starta med de, men etterhvert kvalm en par- tre dager etter at jeg starta på første brett. For meg ble løsningen å ta pillene på morran istedet for på kvelden! Såg etterhvert på nett at det ofte anbefales å ta pillen på kvelden, også for å forebygge kvalme, men for meg er det helt motsatt, har kanskje noe med at magen er igang med fordøyelse (frokosten) før pillene kommer i systemet? Ikke vet jeg, men merker selv stor forskjell, verd å teste ut endring av tidspunkt på døgnet du tar pillene i alle fall:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå