Gjest Makemeloveit Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Hvor lenge holder egg seg etter de har gått ut på dato? Er det slik at man bør ikke spise de sånn som med majones f.eks eller holder egg seg lenge etter utgått datoen? Fikk så lyst på kokt egg nå og ser at de har gått ut for ikke så lenge siden
chikako Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 De holder lenge etter datoen. Du kan teste ved å legge dem i vann, flyter de er de gamle - men kan fremdeles brukes feks i Bakst. 1
chikako Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Datostemplingen følger EU-regler og viser holdbarhet i romtemperatur forresten. De er holdbare flere uker etter i kjøleskapet
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 De holder minst en måned over dato, som oftest mye lengre, og særlig om de har vært oppbevart i kjøleskap. Datomerking på egg er bare tull som er påtvunget oss på grunn av salmonella andre steder i EU. Du merker lett om de er dårlige. Jeg har opplevd én gang at egg har luktet vondt, og én gang at konsistensen ble rar. Disse to ble kastet. Ellers har jeg stadig vekk spist egg som var to måneder over datomerking uten problemer. Anonymous poster hash: 9063c...5ea 4
Rainbow Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Pga at Norge har vært nødt til å følge EØS-regler for merking av egg må de datostemples lenge før de går ut. De varer fire til seks uker lenger, mener jeg å huske. Får ikke til å lete opp linken på mobil, men sjekk info på sidene til Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Hvis de er dårlige og du har et svin av en nabo så legg sammen to og to, så vet du hva de kan brukes til. Anonymous poster hash: 19833...4a7
Minya Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Eldste eggene jeg har spist var nesten fire måneder over dato og de smakte like godt. Da hardkokt med majones eller kaviar på brødskive. Omnomnom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå