Gå til innhold

Tannlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min tannlege sluttet og nye har overtatt. Hadde time der men fikk ingen behandling pga jeg kunne ikke betale der og da. er vant med å få faktura. Er litt overrasket for jeg har veldig tannverk og en tannlege er forplikta og behandle da. Har alltid betalt i tide og sa jeg kunne komme innom i løpet av et par dager når jeg fikk ordna resten av det ville kosta. Nope måtte gå derfra. Har nå funnet en ny tannlege som ikke er så vanskelig. Er litt overrasket hadde de sjekka så hadde de sett at jeg alltid har betalt i tide men jeg er i en litt vanskelig situasjon nå. Er det andre her som har fått sånn behandling at de blir nektet?

Anonymous poster hash: a6a92...055
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tannlege sluttet og nye har overtatt. Hadde time der men fikk ingen behandling pga jeg kunne ikke betale der og da. er vant med å få faktura. Er litt overrasket for jeg har veldig tannverk og en tannlege er forplikta og behandle da. Har alltid betalt i tide og sa jeg kunne komme innom i løpet av et par dager når jeg fikk ordna resten av det ville kosta. Nope måtte gå derfra. Har nå funnet en ny tannlege som ikke er så vanskelig. Er litt overrasket hadde de sjekka så hadde de sett at jeg alltid har betalt i tide men jeg er i en litt vanskelig situasjon nå. Er det andre her som har fått sånn behandling at de blir nektet?

Anonymous poster hash: a6a92...055

Nei, som alt annet helsepersonell er tannleger forpliktet til å yte øyeblikkelig hjelp. I det ligger det at man er forpliktet til å hjelpe hvis det er fare for liv eller varig helseskade. "Bare" tannverk omfattes ikke av dette, med mindre pasienten har en abscess eller hevelse som kan gi fare for store/varige helseskader. Det går an å ta smertestillende (eventuelt fra legevakt el.l.) og bli smertefri en stund, uten at skaden som allerede er i tannen blir noe større/verre, derfor er tannleger (eller annet helsepersonell) ikke forpliktet til å yte ø-hjelp i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 8f1aa...f3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...