Gå til innhold

sendt inn papirene, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sendte altså inn forlovererklæringer, fødselsattester og ektefolkerklæringene (eller hva det nå er det heter) for en stund siden, og nå har vi fått fødselsattestene i retur.

Kan jeg da regne med at alt er i orden eller får vi noe mer bekreftelse på at vi kan gifte oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ikke det! Fikk bare beskjed fra presten når han mottok papirene at alt var i orden (papirene ble sendt til menigheten der vi bor, ikke den vi skal gifte oss i, så det tok litt tid før vi fikk beskjed!)

Jeg synes det er bedre å spørre en gang for mye, så jeg ville ringt menighetskontoret å spurt, ellers kan du jo bare spørre presten når dere har møte med han. Men hadde ting ikke vært i orden, hadde de helt sikkert ringt!

Skrevet
Vi sendte altså inn forlovererklæringer, fødselsattester og ektefolkerklæringene (eller hva det nå er det heter) for en stund siden, og nå har vi fått fødselsattestene i retur.

Kan jeg da regne med at alt er i orden eller får vi noe mer bekreftelse på at vi kan gifte oss?

Vi gifter oss nå borgelig (vet ikke om du gjør det..?!) Uansett, etter en liten uke etter at papirene var sendt inn, fikk vi brev fra Tinghuset om at "søknad om ekteskapsinngåelse" var mottat og godkjent. Pluss at dato og tidspunkt sto når tid vielsen skulle finne sted. (men DET har jeg jo visst lenge da hehe...)

Så, nå er det bare å glede seg til at dem har pynta og dekorert vigsel-rommet :)

Skrevet

Vi gifter oss på lørdag og vi har ikke mottatt noen bekreftelse

Skrevet

Vi har ikke fått fødselsattestene våre tilbake, men bekreftelse på at alt er i orden og vi har også snakket med presten.

Skrevet

Vi har ikke fått noe bekreftelse på at papirene er mottatt, men igår var vi hos presten og hadde samtale om vielsen, så da regner jeg med at alt er iorden... Han sa ihvertfall : "Ja, da sees vi 12. juni da".

Og det er jo den dagen vi skal gifte oss, så da må det vel være ok... :roll:

Skrevet

Hvis dere ikke har hørt noe kan dere regne med at papirene er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...