Gå til innhold

Magen rumler hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. Jeg går altså mitt andre år på videregående skole. Helt siden barneskolen har jeg hatt probelm med at magen min rumler hele tiden på skolen. Nå prøver jeg i tillegg å slanke meg, så jeg vil egentilig ikke spise så mye.

Jeg spiser frokost rett før jeg drar hjemme ifa som er klokken 7, og kan ikke spise noe før klokken 11 siden det ikke er lov å spise i timene. Jeg har nå i år begynt å kjøpe meg en stor kopp kaffe som jeg tar en sup av hver gang det føles som magen min skal rumle, men det hjelper ikke lenge. Jeg synes det er så flaut at den rumler hele tiden, det er ikke alltid jeg er sulten engang. Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å få den til å slutte å rumle?

Anonymous poster hash: ccf3e...091
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere ikke små-pauser før matpausen?

Anonymous poster hash: 004a1...a11
Skrevet

Har dere ikke små-pauser før matpausen?

Anonymous poster hash: 004a1...a11

Jo vi har et friminutt på 10 min, (da jeg kjøper kaffe) Men rekker egentlig ikke å spise noe da siden det friminuttet går til å gå på do, kjøpe kaffe, og finne frem bøker..

Anonymous poster hash: ccf3e...091

Skrevet (endret)

Mer fiber i kosten?

Spiser du to brødskiver til frokost nå, tar du heller en og en halv, og pakker med deg den halve. Eller enda bedre: Spis en til frokost, del den andre i to, og spis i pausene, selv om det ikke er matpause. Spis en til lunsj, og to halve ved seinere pauser.

Gjør du det noenlunde slik, og med skikkelig grovt brød, får magen litt å jobbe med, pluss at du får en mye jevnere tilførsel av blodsukker. Det er nyttig både med tanke på studier og hjerneaktivitet og for slankingen, fordi du fjerner sug etter junk.

Dropp juice, brus og annet med høyt sukker- eller sukrosenivå. Spis heller ekte frukt seinere på dagen. Sukkerfri tyggis må også ofres.

Du sier intet om hva slags brød og pålegg du bruker. For eksempel er ikke grovbrodet i butikken så grovt som det burde være alltid. Det er ofte "sminket" for å virke grovere.

Dropp heller kaffen, og stapp i deg en halv brødskive. Du trenger ikke duket bord med kandelaber, og kan sikkert smyge den i deg på vei på dass.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Fruktosemalabsorpsjon kan gi høylytt rumling.

Anonymous poster hash: 459b6...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...