Gå til innhold

Steinerskole vs. vanlig skole?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for alle svar. :) Jeg er nok ikke så veldig mye klokere, men heller i skrivende øyeblikk litt mer mot den offentlige skolen. Skal likevel avtale et møte med Steinerskolen så ser jeg hva slags inntrykk jeg sitter igjen med etter å ha vært der, samtidig så vet jeg at de kommer jo til å prøve å selge seg selv på best mulig måte - så er jo absolutt ikke sikkert av hva jeg blir fortalt er reelt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på steinerskolen fra 1-6 klasse. Måtte slutte pga mobbing som læreren ikke ville ta opp. Jeg trivdes IKKE (ble jo mobba) og begynte på offentlig skole. Måtte få eget opplegg fordi jeg hang så mye etter de andre i klassen. Matteundervisningen på steinerskolen er ikke helt god, man får ikke den oppfølgingen man trenger og jeg kan si at jeg sleit med matta under hele skoletiden, spesielt vgs.

Anonymous poster hash: dec63...375
  • Liker 1
Skrevet

TS, jeg syntes du skal kontakte den aktuelle Steinerskolen og få til et besøk og snakk med ledelsen. Så kan du se selv hvordan det virker. At venninna til en på kg gikk på en annen Steinerskole på nittitallet har liksom lite å si for ditt barn.

Ikke nittitallet, men til 2009.

Og kritikken mot Steinerskolen er ikke tull. Les deg heller opp du.

Anonymous poster hash: 8f5c1...f6d

Skrevet

Ikke nittitallet, men til 2009.

Og kritikken mot Steinerskolen er ikke tull. Les deg heller opp du.

Anonymous poster hash: 8f5c1...f6d

Hæ? Var bare et eksempel.

Jeg har ikke sagt kritikken var tull. Har ingen interesse av å lese meg opp på den

• Liker 2
Skrevet

På barnetrinnet har jeg stort sett bare gode erfaringer med steinerskolen. Dette er et miljø som tar hensyn til at barn er barn, og lar de få utfolde seg deretter. Du lærer det du skal, men på en helt annen måte, i tillegg til at du har alle de kreative fagene. I 1. klasse er det små grupper, hvor alle barn blir hensynstatt.

Som mange skriver er det stor forskjell på de ulike steinerskolene rundt om i landet. Ungdomstrinnet er også stort sett greit, men det kan bli en vanskelig overgang om man skal over på tradisjonell videregående. Om man har lyst til å lære barna å lese før 7, står jo dette fritt opp til foreldrene. Det er ikke lenge siden at barn ikke begynte på skolen før de var 7

Skrevet

Jeg ville valgt den offentlige skolen, og heller funnet noen fine fridtidsaktiviteter hvor hun får utløp for kreativiteten:) Alle jeg vet om som har gått steinerskolen har slitt veldig faglig når de har begynt på vanlig vgs...

Anonymous poster hash: 27230...ea0
Gjest Riskjeks
Skrevet

Definitivt offentlig skole. Hvis du vil ha noe alternativt ville jeg heller gått for Montesorri eller noe. Steinerskolen er ikke annet enn en religiøs og overtroisk institusjon.

Skrevet

Nå blir det 99 % sikkert offentlig skole, har ikke enda fått ordnet møte med Steinerskolen men godt mulig at jeg gjør det. Greit å være 100 % sikker i sitt valg. Takk for alle innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...