Gå til innhold

Vurderer å begynne å snuse igjen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har snust i ca tre år nå, og det siste året har det gått over en halv boks med snus pr dag. For 2 mnd siden bestemte jeg meg for å trappe ned, hvor jeg kun har tatt en snus i uken.

Nå har jeg ikke tatt en snus på en uke, og jeg er egentlig fast bestemt for å slutte.. HELT til jeg sitter meg ned for å studere. Jeg har null konsentrasjon, får ikke med meg noe jeg leser… Studerer økonomi, og det er jo krevende fra før av, men det blir enda mer krevende med dette suget… Jeg vurderer å begynne å snuse igjen slik at jeg kan komme igang igjen med studiene. Vil ikke at snusen skal gjøre at jeg mister helt fokus og får elendige karakterer…? Har lyst til å slutte, men vil ikke at det skal gå utover karakterene mine.

Noen synspunkter her? :(



Anonymous poster hash: 89cc8...e9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.. Men jeg ville ikke begynt igjen, du har vært flink nå uten. Så jeg ville heller funnet andre metoder for og klare dette, og heller sett på som snus som siste utvei...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. Det er bare unnskyldninger du kommer med nå.

Tenk på helsen din. Du kommer til å angre på dette om 15-30 år, og ligger på sykehuset med lungekreft.



Anonymous poster hash: 0e419...06c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.. Men jeg ville ikke begynt igjen, du har vært flink nå uten. Så jeg ville heller funnet andre metoder for og klare dette, og heller sett på som snus som siste utvei...

Jeg prøver virkelig, men uansett hva jeg gjør så hjelper det ikke.. Konsentrasjonen er helt borte :( har prøvd med tyggis, nikotinfri snus osv, men det hjelper egentlig ikke.

Skal ikke være enkelt..

Anonymous poster hash: 89cc8...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver virkelig, men uansett hva jeg gjør så hjelper det ikke.. Konsentrasjonen er helt borte :( har prøvd med tyggis, nikotinfri snus osv, men det hjelper egentlig ikke.

Skal ikke være enkelt..

Anonymous poster hash: 89cc8...e9c

Jeg begynte og snuse når jeg var 12år gammel,fast. Trist og si det. :fnise: Men jeg sluttet for litt over 1 år siden, og de første ukene er beinhard.. Men du må bare klare det, alle de pengene jeg har spart. Og ikke minst de skadene jeg har spart meg for på tannkjøttet. Jeg heier på deg, og du burde ikke ta en snus nå..Du kan feks ha noe godt vedsiden av mens du studerer, det hjalp meg iallefall. Også må du ikke prøve og tenke på snusen, jeg vet hvor avhengighetsskapende den er.....Tro meg, jeg gikk gjennom et helvete de første 6 mnd.. Men jeg klarte det til slutt. Og det tror jeg du også klarer. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte og snuse når jeg var 12år gammel,fast. Trist og si det. :fnise: Men jeg sluttet for litt over 1 år siden, og de første ukene er beinhard.. Men du må bare klare det, alle de pengene jeg har spart. Og ikke minst de skadene jeg har spart meg for på tannkjøttet. Jeg heier på deg, og du burde ikke ta en snus nå..Du kan feks ha noe godt vedsiden av mens du studerer, det hjalp meg iallefall. Også må du ikke prøve og tenke på snusen, jeg vet hvor avhengighetsskapende den er.....Tro meg, jeg gikk gjennom et helvete de første 6 mnd.. Men jeg klarte det til slutt. Og det tror jeg du også klarer. :hug:

Takk, det hjelper :)

Har jo bare tatt en snus i uken i to mnd, og holdt meg unna en uke nå. Likevel er suget der, hele tiden. Helt jævlig!! Og konsentrasjonen er HELT borte, får ikke med meg noe av hva jeg leser, og hvis folk snakker til meg - så er det ofte at jeg er helt i min egen verden og ikke får med meg hva de sier heller… Hater dette her.

Hvor lenge varer disse sugene? Folk sier jo det bare tar 3 dager og så er det borte, men ikke for min del.

Anonymous poster hash: 89cc8...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det hjelper :)

Har jo bare tatt en snus i uken i to mnd, og holdt meg unna en uke nå. Likevel er suget der, hele tiden. Helt jævlig!! Og konsentrasjonen er HELT borte, får ikke med meg noe av hva jeg leser, og hvis folk snakker til meg - så er det ofte at jeg er helt i min egen verden og ikke får med meg hva de sier heller… Hater dette her.

Hvor lenge varer disse sugene? Folk sier jo det bare tar 3 dager og så er det borte, men ikke for min del.

Anonymous poster hash: 89cc8...e9c

Det tror jeg varierer fra person til person, jeg hadde suget drit lenge, spesielt når vennene mine tok en snus foran trynet på meg. Men du må nesten heie på deg selv,og tro på deg selv. For jeg tror du klarer dette. Også kan du laste ned Slutta appen på apple store eller android markedet. Da står det hvor mange dager du har vært uten snus og hvor mange penger du har spart. Det hjalp meg også.

Men du kan jo bruke nikotin fri i noen dager, for det og ha noe under leppen er du jo blitt vandt til. Så tar du nikotinfri når du studerer, også kutter du mer og mer ut på det. Så vips, så er du på god vei til og bli ferdig med det dritet. Det sluuuker pengene dine, penger du kunne brukt på en ferie eller noe du virkelig ønsket deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen flere tips/RÅD?

trenger det sårt.



Anonymous poster hash: 89cc8...e9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen flere tips/RÅD?

trenger det sårt.

Anonymous poster hash: 89cc8...e9c

Ta deg en løpetur eller noe. Få tankene vekk.

Anonymous poster hash: 0e419...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen flere tips/RÅD?

trenger det sårt.

Anonymous poster hash: 89cc8...e9c

Jeg snuste i flere år, og slutta ved hjelp av nikotintyggis. Jeg vil ikke fronte nikotin i noen form, men det er kanskje bedre å sprekke ved å tygge litt, enn å begynne å snuse igjen..?

I can feel your pain! Vet hvor kjipt det er de første ukene.. Men det blir lettere og lettere, og når det har gått en stund, vil du nesten ikke tenke på det lenger.. Husker at jeg drømte mye om snus den første tiden etter jeg sluttet, og tenkte på det HELE tiden. Min nødløsning ble altså nikotintyggis og masse kaffe..

Anonymous poster hash: bf73b...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia? Snus forårsaker ikke lungekreft

Anonymous poster hash: 6cd2d...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en tråd om folk som har mistet noen til lungekreft. Les den. Kanskje det hjelper.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=740484#entry12608578

Anonymous poster hash: 0e419...06c

Snus forårsaker IKKE lungekreft. Hvor er logikken i det, liksom?

Anonymous poster hash: 67564...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 6 døgn uten and still going strong. Prøv å la være! Kroppen er fysisk avhengig av nikotinet etter snusslutt i 2-4 uker, mulig det demper seg etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler med deg. Jeg har så lyst til å slutte, men med tanke på mine x antall mislykkede forsøk, gruer jeg. Jeg holdt opp i to mnd i fjor å tenk at jeg var så dum å begynte igjen.

Anonymous poster hash: 185f2...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...