Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en kvinne på 24 år.
Jobber på et sykehjem som ringehjelp. (Alt fra 1-10) ganger i måneden.

Var på NAV i dag, å spørte det fantes noen ordninger for meg, og da sa de at økonomisk støtte var det eneste. (Har ikke jobba meg nok opp for å få dagpenger) Da skulle jeg liksom være en plass i sentrum for å lære å skrive søknader, CV, delta i matlaging og trening, for 200 kroner dagen.

Er ikke dette helt blåst? 200 kroner dagen? Det er jo 30 kroner en vei for buss, noe som vil si at jeg ikke sitter igjen med noen ting. Har søkt på alt av jobber, men det nytter ikke. Jeg trenger jobb nå!

Måtte bare få det ut, fy faen.. Jeg hater NAV! Får lyst å gråte. :(

Anonymous poster hash: 8e4c6...78e
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ekstra penger til reisekostnader.

Anonymous poster hash: a2159...887
  • Liker 3
Skrevet

Slemme Nav som gir deg gratis penger...

• Liker 27
Skrevet

Du får ekstra penger til reisekostnader.

Det hjelper ikke meg uansett. 200 kroner dagen er ikke nok på å leve på en gang. Hva forventer de egentlig? Kjenner jeg blir så forbanna. :(

• Liker 2
Skrevet

Det er da ikke nav sin feil at du ikke har tjent nok til dagpenger. Det er heller ikke nav som er skyld i at du må ha hatt en viss inntekt før du kan kreve dagpenger.

200 kr dagen og det er da virkelig bedre enn ingenting. Forhåpentligvis sitter du igjen med kunnskap som kanskje vil gjøre det enklere å skaffe seg jobb etterpå.

• Liker 29
Skrevet

Slemme Nav som gir deg gratis penger...

Gratis? Jeg må jo gjøre noe hver dag, for å få de pengene.

• Liker 8
Skrevet

Det er da ikke nav sin feil at du ikke har tjent nok til dagpenger. Det er heller ikke nav som er skyld i at du må ha hatt en viss inntekt før du kan kreve dagpenger.

200 kr dagen og det er da virkelig bedre enn ingenting. Forhåpentligvis sitter du igjen med kunnskap som kanskje vil gjøre det enklere å skaffe seg jobb etterpå.

Men hva forventer de at folk skal leve av, når det tydeligvis ikke er nok jobber her i landet?

• Liker 3
Skrevet

Nav er helt blåst. De hjelper gjerne utlendinger som ikke har noe, men norske statsborgere? Ikke faen. Kommer aldri til å skjønne meg på nav. Føler med deg ts. Prøv å få så mange vakter som er mulig, så skal du se at det ordner seg. FUCK NAV.

Anonymous poster hash: 6466e...6fa
  • Liker 11
Skrevet

Det hjelper ikke meg uansett. 200 kroner dagen er ikke nok på å leve på en gang. Hva forventer de egentlig? Kjenner jeg blir så forbanna. :(

Flytt hjem til mor og far, så er 200 kr MASSE å leve på.

Anonymous poster hash: 4f41d...dd0

• Liker 3
Skrevet

Gratis? Jeg må jo gjøre noe hver dag, for å få de pengene.

Jobbklubb?

Skrevet

Jobbklubb?

Det er ihvertfall oppmøte, skrive CVer, matlaging, reise ut til ulike bedrifter, og ting jeg ikke husker.. Mener du virkelig at du hadde gjort mer enn det for 200 kroner dagen? 200 kroner er nesten vanlig timelønn her i Norge.

• Liker 3
Skrevet

Hva har du gjort tidligere som gjør at du ikke har rett på dagpenger da?

Du høres ut som ei sutter kjerring i svarene dine. Tenk at du ikke kan sitte på rævva å få, men faktisk må ha gjort noe for å fortjene godene vi har i Norge. Skjerp deg!

Å hate er forresten ikke et ord voksne mennesker bruker.

Anonymous poster hash: d77e5...90c
  • Liker 19
Skrevet

Hva har du gjort tidligere som gjør at du ikke har rett på dagpenger da?

Du høres ut som ei sutter kjerring i svarene dine. Tenk at du ikke kan sitte på rævva å få, men faktisk må ha gjort noe for å fortjene godene vi har i Norge. Skjerp deg!

Å hate er forresten ikke et ord voksne mennesker bruker.

Anonymous poster hash: d77e5...90c

Gått på skole. Vil ikke si yrket, men er ihvertfall vanskelig å få jobb. Stod opp klokka 5 hver dag, tok buss, tog i 2 timer, buss igjen i 20 min, skole i 8 timer, og samme vei tilbake. Noe jobb i helgene.

Ikke kom her å si at jeg ikke har gjort en dritt. Og jeg er egentlig ingen sutrete kjerring, jeg måtte bare få det ut. Jeg er frustrert, ikke sint på noen her inne.

• Liker 6
Skrevet

Det er ihvertfall oppmøte, skrive CVer, matlaging, reise ut til ulike bedrifter, og ting jeg ikke husker.. Mener du virkelig at du hadde gjort mer enn det for 200 kroner dagen? 200 kroner er nesten vanlig timelønn her i Norge.

200 kr er mer enn normal timelønn i Norge, og det er ikke jobb det du må gjøre en gang. Det nav krever av deg, er jo ting som vil hjelpe deg videre i livet! Du får ikke jobb, så nav tilbyr deg 200 kr timen for å lære å skrive CV! Finn et annet land i verden der du får slike goder?

• Liker 15
Skrevet

Nav sitter bak dataen sin som gjerrige kjerringer, og tviholder på pengene. Selv jeg som bor i Norge har ikke nok til deodorant, tannbørte eller legetime en gang.

Anonymous poster hash: 6466e...6fa
  • Liker 3
Skrevet

Det betyr ca 7000 i mnd sant? Jeg levde på 8000 pr mnd i AAP i nesten 3 år. Det er lite med bedre enn ingenting. I tillegg har du rett på litt sosialstøtte til klær/julegaver. Bostøtte kan du få også. alle monner drar.

Anonymous poster hash: ddda4...3bc
  • Liker 5
Skrevet

Jeg var faktisk glad for å få muligheten da jeg var ung og ikke hadde rett på noen verdens ting. Timelønna er ræva ja, men se på det som en investering. Alternativet ditt er tross alt å tjene kr. 0 pr dag.

• Liker 12
Skrevet

Men hva forventer de at folk skal leve av, når det tydeligvis ikke er nok jobber her i landet?

Da må du faktisk vurdere å flytte på deg da. Det er faktisk nok jobber i Norge, men mange ganger må man dessverre flytte på seg. Skriv deg opp på flere lister på aldershjem. Brukerstyrt personlig assistent, vikar på skoler og barnehager?

Har du utdanning? Kan du eventuelt flytte hjem for en periode? Det er ikke nav som er ansvarlig for deg. Du er faktisk voksen og har ansvar for ditt eget liv, selv om det noen ganger er vanskelig.

• Liker 10
Skrevet

200 kr er mer enn normal timelønn i Norge, og det er ikke jobb det du må gjøre en gang. Det nav krever av deg, er jo ting som vil hjelpe deg videre i livet! Du får ikke jobb, så nav tilbyr deg 200 kr timen for å lære å skrive CV! Finn et annet land i verden der du får slike goder?

Hjelpe meg videre i livet? Jeg kommer jo ingen vei med 200 kroner dagen, eller 3000 i måneden. Herrefred..

• Liker 4
Skrevet

Hvis man ikke har noe annet valg, så. NAV har lov til å stille krav til folk. Og ja, jeg har gjort det der selv i en periode. 200 kroner dagen er bedre enn ingenting. Trenger ikke en gang skatte av det.

Men jeg skjønner jo at noen synes de er for gode til sånt.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...