AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Her vi bor har vi fått lov å gjøre hva vi vil med skapene i leiligheten, så lenge det er skap igjen når vi flytter ut. Men da dette ikke er vår leilighet har vi ikke lyst å kjøpe nye skap som vi må legge igjen. Derfor tenker vi å legge folie på skapdørene og gjøre det litt freshere på den måten. Maling blir for styrete mtp grunning og fire lag for at det skal se bra ut. Noen her som har foliert skap før? Og vet hvor det går an å få tak i slik folie?Anonymous poster hash: 8570a...bda
Bellablue Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Du tenger da ikke 4 lag med maling før skapdører ser bra ut... Vask det med salmiakk og rubb raskt over med sandpapir. Mal så 2 tynne strøk. Gjorde det med alle kjøkkendører og klesskap i den forrige leiligheten jeg bodde i og tok 1 dag. Å foliere noe er et jævla herk, og nesten klin umulig å få til bra på store flater.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Du tenger da ikke 4 lag med maling før skapdører ser bra ut... Vask det med salmiakk og rubb raskt over med sandpapir. Mal så 2 tynne strøk. Gjorde det med alle kjøkkendører og klesskap i den forrige leiligheten jeg bodde i og tok 1 dag. Å foliere noe er et jævla herk, og nesten klin umulig å få til bra på store flater. Vi malte kjøkkenskapene der vi bodde før, og det ble mildt sagt kjempestygt. Så tydelig at det var malt, selv om vi vasket, pusset og grunnet..vi hadde også en sånn fin rulle til å ta over med. Ikke pent i det hele tatt! Men fikk et tips nå om spraylakking, så jeg tror vi går for detAnonymous poster hash: 8570a...bda
kalinka85 Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Du tenger da ikke 4 lag med maling før skapdører ser bra ut... Vask det med salmiakk og rubb raskt over med sandpapir. Mal så 2 tynne strøk. Gjorde det med alle kjøkkendører og klesskap i den forrige leiligheten jeg bodde i og tok 1 dag. Å foliere noe er et jævla herk, og nesten klin umulig å få til bra på store flater. Signerer!
kalinka85 Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Vi malte kjøkkenskapene der vi bodde før, og det ble mildt sagt kjempestygt. Så tydelig at det var malt, selv om vi vasket, pusset og grunnet..vi hadde også en sånn fin rulle til å ta over med. Ikke pent i det hele tatt! Men fikk et tips nå om spraylakking, så jeg tror vi går for detAnonymous poster hash: 8570a...bda Da har dere ganske enkelt ikke malt godt nok jeg har malt både kjøkkenskap og skapdører på gjesterommet og det ble overhodet ikke noe stygt resultat. Nytter ikke å bare kaste på maling, man må gjøre det skikkelig.
Bellablue Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Tynne strøk med rull som dras ut med pensel har jeg funnet ut går bra. Og bruk egnet maling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå