Gå til innhold

2 åring (?) på flytoget. Bare gnell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så irritert nå at jeg bare må få det ut.

Vi har akkurat vært på ferie med vår baby på 6 mnd, og det har egentlig vært utrolig slitsomt. Jenta har sovet ekstremt lite, hun taklet ikke dette med å sove på ny plass særlig godt.

Uansett, vi endte opp med å måtte løpe til flytoget. Og som et mirakel sovnet hun faktisk da. Vi gikk inn på flytoget og der var det et par med en jente på 1,5 / 2 år. Når vi fikk parkert oss snakket jeg og min venninne om hvor godt det var at hun endelig sovnet. Dette er noe de med sikkerhet hørte.

Så begynte jenta deres å hyle. Moren gløtter på øynene i retning av jenta og ser videre ut vinduet. Jeg vugger små nervøst på min barnevogn. Faren spør jenta hva hun vil ha, og jenta svarer "drikke!". Faren svarer at det har de ikke og at hun må vente. Så hun fortsetter.

Siden jeg nå står rett ved henne (ved siden av min barnevogn) begynner jeg å lage ablegøyer med henne for at hun skal være stille. Hun ler og smiler en stund før det begynner igjen. Min jente våkner, og begynner å sprelle rundt. Jeg vugger videre med henne, mens den andre ungen forsetter å hyle av full hals. De enser henne ikke, og det enset ikke meg heller når jeg lekte med henne. Så går min venninne til jenta og leker med henne og forklarer at hun må være litt stille nå, så babyen får sove. Jeg vet ikke om jenta forsto, men de lekte også litt før det begynte på nytt! Vi ser begge oppgitt på foreldrene til barnet, men de stirrer bare ut vinduet. De hadde virkelig ikke tenkt til å gjøre en forbanna dritt med den hylende ungen deres. Faktisk så oppførte de seg på en måte som fikk meg til å føle at deres barn hadde en rett til å gråte og at det var min egen feil at jeg tar sovende barn med på toget. Såpass måtte vi tåle!

Selvfølgelig tåler jeg det om foreldrene faktisk PRØVER å trøste ungen. Men når de praktisk talt gir faen så kan de reise til helvette for min del. Fy faen jeg var forbannet! Endte med at vi måtte trille til andre enden av vognen, ved setene, hvor det ikke er praktisk med vogn(eller lov). Vi hørte jo ennå rabalderet, men ikke like høyt. Da sovnet hun heldigvis igjen, men FYFAEN for noen dritt folk!!! Snakk om å ignorere både sitt eget barn og folk rundt seg.

Sånn, vær så god kg, måtte dumpe dette på dere. Orker ikke være sur når sambo kommer hjem!

Anonymous poster hash: b482d...b2b

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns det er veldig rart med folk som lar barna sine hyle ute blant folk uten at de prøver å gjøre noe. Noen ganger skal det riktignok sies at det ikke nytter uansett, men det hjelper å se at foreldrene forstår at dette er slitsomt for de rundt, framfor at de ser en annen vei. Men dette syns jeg er uavhengig av at ditt barn skulle sove, siden det ikke går an å forvente at alt skal ligge til rette for at egne barn skal sove slike steder. Men sånt er plagsomt uansett grunn, om man bare vil slappe av på toget eller om man har et sovende barn. Så ja, skjønner godt at du ble irritert. Og kanskje litt dobbelt rart, siden man skulle tro andre småbarnsforeldre viste ekstra forståelse for ditt barna behov, selv om man i utgangspunktet ikke kan forvente så mye forståelse for sånt ute blant folk.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 17
Skrevet

De var sikkert slitne selv også og lei av å underholde ungen på en lang reise. Man må faktisk tåle litt støy om man skal reise kollektivt med barn.

• Liker 19
Skrevet

De var sikkert slitne selv også og lei av å underholde ungen på en lang reise. Man må faktisk tåle litt støy om man skal reise kollektivt med barn.

Nå var nå de på tur TIL gardemoen, og som jeg så det så gikk de også for å ta i mot noen på ankomsthallen.

Og det var ikke LITT støy. Jeg kan love deg at det ikke bare plaget oss.

• Liker 2
Skrevet

Nå var nå de på tur TIL gardemoen, og som jeg så det så gikk de også for å ta i mot noen på ankomsthallen.

Og det var ikke LITT støy. Jeg kan love deg at det ikke bare plaget oss.

Og hvorfor var dere på flytoget til Gardermoen hvis dere hadde vært på ferie?

Anonymous poster hash: 1eafa...91f

• Liker 11
Skrevet

Og hvorfor var dere på flytoget til Gardermoen hvis dere hadde vært på ferie? Anonymous poster hash: 1eafa...91f

Kanskje de har vært på ferie i Oslo?

Anonymous poster hash: 31368...7f1

• Liker 7
Skrevet

Og hvorfor var dere på flytoget til Gardermoen hvis dere hadde vært på ferie?

Anonymous poster hash: 1eafa...91f

Hun skulle vel fly hjem da?

Anonymous poster hash: e4162...cd4

• Liker 8
Skrevet

Var ikke dere også det da? :)

Om du syntes barn burde bli forbudt på kollektivtransport, så kan du starte med å la ditt eget barn være hjemme.

• Liker 8
Skrevet

Var ikke dere også det da? :)

Om du syntes barn burde bli forbudt på kollektivtransport, så kan du starte med å la ditt eget barn være hjemme.

Pffft, leser du i det hele tatt?

Har da ikke sagt noe om at barn bør bli forbudt. Men at det er fullstendig latterlig og ubrukelig av foreldre å kike ut vinduet mens en to åring slår seg vrang blant andre folk. Det er mangel på fuckings FOLKESKIKK.

Mener ikke at forholdene skal være perfekt for en sovende baby, og selvfølgelig forventet jeg ikke det. Prøvde jo også gjøre det beste ut av det ved å leke med barnet. Men det der er like unødvendig som stå å spille tuba med sure toner.

Å ja folkens, noen folk ferierer faktisk i Oslo.

• Liker 9
Skrevet

Pffft, leser du i det hele tatt?

Har da ikke sagt noe om at barn bør bli forbudt. Men at det er fullstendig latterlig og ubrukelig av foreldre å kike ut vinduet mens en to åring slår seg vrang blant andre folk. Det er mangel på fuckings FOLKESKIKK.

Mener ikke at forholdene skal være perfekt for en sovende baby, og selvfølgelig forventet jeg ikke det. Prøvde jo også gjøre det beste ut av det ved å leke med barnet. Men det der er like unødvendig som stå å spille tuba med sure toner.

Å ja folkens, noen folk ferierer faktisk i Oslo.

Apropos folkeskikk, virker som om du mangler det.

Barn skriker, foreldre blir lei av det, deal with it.

• Liker 4
Skrevet

Apropos folkeskikk, virker som om du mangler det.

Barn skriker, foreldre blir lei av det, deal with it.

Haha, neida har massevis av folkeskikk jeg.

Og nei, ingen skal trenge å "deale" med det. Er ekstremt unødvendig.

• Liker 4
Skrevet

Du kunne jo ha sagt noe til dem. Prikket dem på skulderen og begynt med tegnspråk/miming, i den tro de måtte være døve siden de ikke hørte hylinga. Eller bare si "hei! Barnet ditt illskriker, på tide å avslutte dagdrømminga og handle!"

Skjønner ikke hvorfor folk ikke tørr å stå opp for seg selv eller barn.

• Liker 8
Skrevet

Det er en grunn til at det anbefales å ikke ta babyer på ferie. Mange små, som deres baby, takler uvante omgivelser dårlig.

Anonymous poster hash: bccad...2a4
  • Liker 7
Skrevet

Hadde blitt forbanna jeg også! Men så forventer jeg at andre med barn tar like mye hensyn til verden rundt seg som jeg gjør. For jeg vurderer alltid om barna mine er til bry for andre. Det er lov det altså folkens, å ta ansvar for barn man har med seg uansett hvor gamle de er.

• Liker 7
Skrevet

Å be noen dra til helvette er folkeskikk?

Å kalle noen drittfolk er folkeskikk?

Å baktale noen er folkeskikk?

• Liker 5
Skrevet

Å be noen dra til helvette er folkeskikk?

Å kalle noen drittfolk er folkeskikk?

Å baktale noen er folkeskikk?

:rolleyes:

• Liker 5
Skrevet

Jeg mener også at foreldre må prøve å roe ned barna sine når de bråker i offentligheten, og forstyrrer folk. Absolutt. Men jeg ser for meg at dette paret kanskje ble litt småirriterte på dere? Det er jo på en måte også å trå over en grense, å oppdra andres barn. Det at de hørte at du sa at babyen din ensdelig hadde sovnet, og så gløttet du bort på moren til jenta (og møtte hennes blikk, hvis jeg tolker dette riktig), kan jo også være provoserende for noen. For de hadde jo like mye rett til å være der som dere, det var tross alt de som satt der fra før, og dere som kom inn sist.

Hvis jeg kommer inn et sted med sovende barn som ikke må vekkes, eller med trassende barn som ikke bør forstyrre andre, går jeg og leter etter en plass litt unna andre folk.

Men jeg skjønner godt at du ble irritert, altså.

Anonymous poster hash: 10884...b4f
  • Liker 6
Skrevet

De var der først, derfor skal drittungen få holde på som den vil?

Jeg mener også at foreldre må prøve å roe ned barna sine når de bråker i offentligheten, og forstyrrer folk. Absolutt. Men jeg ser for meg at dette paret kanskje ble litt småirriterte på dere? Det er jo på en måte også å trå over en grense, å oppdra andres barn. Det at de hørte at du sa at babyen din ensdelig hadde sovnet, og så gløttet du bort på moren til jenta (og møtte hennes blikk, hvis jeg tolker dette riktig), kan jo også være provoserende for noen. For de hadde jo like mye rett til å være der som dere, det var tross alt de som satt der fra før, og dere som kom inn sist.

Hvis jeg kommer inn et sted med sovende barn som ikke må vekkes, eller med trassende barn som ikke bør forstyrre andre, går jeg og leter etter en plass litt unna andre folk.

Men jeg skjønner godt at du ble irritert, altså.

Anonymous poster hash: 10884...b4f

Anonymous poster hash: ad904...447

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå vet jo ikke vi om disse foreldrene var slitne etter turen eller hadde prøvd å roe ned jenta flere ganger i forkant. Men uansett så har foreldrene et ansvar for å prøve å roe ned barnet av hensyn til de andre passasjerene. I denne situasjonen så virker det jo som om at foreldrene ikke gadd å gjøre det en gang. Da må man rett og slett si i fra med store bokstaver hvis foreldrene ikke tar et hint. Det hadde stilt seg fullstendig annerledes hvis de i det minste hadde gjort noe. Jeg har unger selv og vet at barn kan være vanskelig å roe ned innimellom, men jeg forstår også hvor irriterende det kan være for å andre å måtte høre på bråket.

Endret av Kittykat
  • Liker 3
Skrevet

Åh herrejemini.. Jeg ønsker deg masse lykke til videre som forelder hvis du ikke tåler unger som skriker. Jeg skal love deg at en dag er det DIN unge som hylskriker på toget, DU er dødssliten og tenker ikke over at den naive førstegangsmoren som står og vugger desperat på vogna si forventer at alle skal være stille fordi babyen hennes skal sove NÅ fordi HUN er sliten fordi HUN dro med seg en liten baby på ferie.

At det går an! Skjerp deg! Unger lager lyd. Hadde mora prøvd å roe henne ned og hun ikke hadde hørt etter hadde dere fortsatt måtte flytte dere. Neste gang får dere ta taxi. Og privatfly..

Anonymous poster hash: ff691...517

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...