Gå til innhold

Problemer med start av bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter med en golf iiii 2000 automat 1.6 som ikke vil starte. Det virker som tenningen slår seg på og alt av lys, radio, varsellamper fungerer men motoren vil ikke "tenne". Hadde et problem for en ukes tid siden hvor vi fikk start på bilen, kom ut av utkjørsel hvor bilen stoppet/slo seg av og abs, håndbrems og batteri lyste og pep som bare det. Bilen ville ikke starte på de første forsøkene, men så var det ikke noe problem og gikk som en drøm.

Ser og høres noe ala slik ut

Bilen slet med å starte dagen etterpå da bare med batteri varsellampe. En uke gikk uten problemer, og skulle starte bilen i går, og bilen får ikke tent (se video)

Noen som har noen løsninger om hva dette evnt. kan være?



Anonymous poster hash: d42b5...8b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner mange ganger batteri varsellampe. Så jeg antar at du burde lade opp batteriet eller bytte det(se hvor gammelt det er). Mulig dynamoen ikke klarer å lade opp batteriet også, kjører du lite?

Andre ting det kan være er starteren.

Endret av Electron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen oppfører seg slik som den på videoen, altså at motoren tydelig dras rundt av startmotoren men at ingenting annet skjer, så er det neppe batteriet og åpenbart ikke startmotoren.

Den kan være drivstofftilførselen (pumpe eller innsprøytning) eller tenningen. Lukter det bensin når du prøver å starte motoren?

Endret av Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problem med min golf, men det var eldre modell. Der var bensinpumpa gåen. Fikk noen ganger start, fikk kjørt litt så stoppa den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen oppfører seg slik som den på videoen, altså at motoren tydelig dras rundt av startmotoren men at ingenting annet skjer, så er det neppe batteriet og åpenbart ikke startmotoren.

Den kan være drivstofftilførselen (pumpe eller innsprøytning) eller tenningen. Lukter det bensin når du prøver å starte motoren?

Etter et par forsøk, så kan du vel trygt si det ja, mer sur bensin om det gir noe mening. Pappa reagerte hvertfall veldig på det.

Jeg hadde lignende problem med min golf, men det var eldre modell. Der var bensinpumpa gåen. Fikk noen ganger start, fikk kjørt litt så stoppa den.

Det skjedde bare en gang, de andre gangene gikk den helt strålende at den stoppet altså.

Anonymous poster hash: d42b5...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batterilampa lyser hver gang du skrur på tenninga for å vise at den fungerer.

Er det startsperre på bilen? Om det er sånn som har batteri i nøkkelen kan det være det som er flatt.

Eller som nevnt kan det være at bensinen ikke kommer frem av forskjellige grunner, eller at tennpluggene dine ikke fyrer som de skal, kan være så lett som at en coilledning har ramlet av.



Anonymous poster hash: 1c199...25a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts her, nøkkelen er som en nøkkel, nada elektronikk på den, om det er det du mener?

replacement-vw-golf-jetta-mk2-mk3-blank-

hva er en coilledning, og det med bensin og tennplugger, er dette noe man kan fikse selv? (pappa) Jeg vet vi måtte bytte bremselysbryter på bilen i høst, og det gjorde vi selv. Jeg beklager virkelig, men sånn veldig teknisk av meg er jeg dessverre ikke.



Anonymous poster hash: d42b5...8b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner mange ganger batteri varsellampe. Så jeg antar at du burde lade opp batteriet eller bytte det(se hvor gammelt det er). Mulig dynamoen ikke klarer å lade opp batteriet også, kjører du lite?

Andre ting det kan være er starteren.

æsj, gidder ikke å være anonym lenger. Jeg kjører ca hver dag til og fra jobb + + i helger blir det gjerne 4 timer tur/retur.

Altså, bilen blir brukt en god del

Endret av CsHeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet med min bil for en stund siden - det er en Audi ("søsterselskap" med VW mener jeg, er noe mellom de to merkene iallefall) og hos meg var batteriet dårlig og måtte byttes, da løste problemet seg. Jeg fikk derimot start etterhvert om jeg bare kinnet den nok, men det er jo ikke godt for motoren og starteren. Det kan eventuelt være glødepluggene som er dårlige.

Edit: Det kan så klart også være dynamoen, det kan egentlig være så mangt. Ville tatt meg en tur å verksted jeg og fått en diagnose på bilen slik at du vet om det er batteriet eller noe annet. :) Om batteriet er gammelt er det mest sannsynlig det. Batterilyset mitt lyste selv om batteriet var dårlig.

Endret av Blekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, gidder ikke å være anonym lenger. Jeg kjører ca hver dag til og fra jobb + + i helger blir det gjerne 4 timer tur/retur.

Altså, bilen blir brukt en god del

Ok.

Siden en annen nevnte at du evt ikke får drivstoff ville jeg skrudd ut tennpluggene om dette er mulig. Da vil du se om det er fukt eller sot på tennhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig du bare må kode om startsperren på nytt. Det er fort gjort på verkstedet!



Anonymous poster hash: 95101...242
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde startsperra tulla ville motoren startet, for så å dø etter 2sekunder, så slutt å nevne startsperra...

Lukter det bensin så får den hvertfall bensin, men trykket kan være for lavt.

Lenge siden bilen har vært på service? Det skal gjøres regelmessig (1år/15000km). Veldig slitte tennplugger f.eks kan gjøre bilen tungstarta og sur. Skal byttes hver 60000km/4år.

Sprekt coil (coil og fordeler er samme enheten på den motoren), kommer det fuktighet inn der starter den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update; Bilen startet helt perfekt både ved start og stopp flere ganger, alt virker tilsynelatende normalt..

Hadde startsperra tulla ville motoren startet, for så å dø etter 2sekunder, så slutt å nevne startsperra...

Lukter det bensin så får den hvertfall bensin, men trykket kan være for lavt.

Lenge siden bilen har vært på service? Det skal gjøres regelmessig (1år/15000km). Veldig slitte tennplugger f.eks kan gjøre bilen tungstarta og sur. Skal byttes hver 60000km/4år.

Sprekt coil (coil og fordeler er samme enheten på den motoren), kommer det fuktighet inn der starter den ikke.

Nå overtok jeg bilen fra pappa i fjor så er ikke helt sikker, men er ganske sikker på at bilen var på service ved rundt april/mai. Bilen starter etter noen par forsøk, men da lukter det sur bensin men når bilen først går, går den. Stopper gjør den ikke. (vi hadde dog et problem med det for et par år siden hvor den kom under ca 15km/t hvor motoren bare slo seg av.) Bilen har gått ca 177000 +/-

edit: når jeg nå tenker over situasjonen, så tror jeg problemet ligger med tennpluggene siden disse sannsynligvis ikke er blitt byttet siden 2006/07.

Endret av CsHeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest pellepirat

Kan det være noe galt med tenningslåsen?

Hadde et lignende problem med en tidligere bil, prøvde å bytte dynamoen,

men det hjalp ikke, fant da ut at tenningslåsen måtte byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Var ikke så enkelt som tennpluggene nei, vi måtte skifte startmotoren, tennpluggene og platen under bilen (and that is?) I tillegg hadde bilen også kondens i motoren. Er jo ikke rart den bare ville starte når den selv ville, haha.

Det hele toppet seg en dag hvor jeg skulle på jobb, fikk start på bilen og fikk rygget ca 10cm, etter 2-3 min (måtte fikse litt ting før jeg begynte å kjøre) ble bilen helt stille mens musikken kjørte på for fult. Batteri lyser og ordet service kommer å hopper meg omtrent i trynet. Bilen ville ikke starte før klokken var ca 16, og jeg kom selvfølgelig sent på jobb (her fikk kjæresten bare jobbe med bilen og flytte den fra innkjørsel mens jeg var på jobb)

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Enten lite strøm eller du må kode batteriet. 

Anonymkode: 6006e...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...