Gå til innhold

Usikker på vekt og kropp..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 165cm høy og veier nå 55kg. Før slet jeg med spiseforstyrrelser og veide helt ned i 40kg.. Samboeren min fant noen gamle bilder av meg i en eske jeg hadde gjemt, og så kom han med kommentaren om at jeg var så tynn og fin før. De siste ukene har han sagt at jeg burde begynne å trene skikkelig. Jeg har veid det jeg veier nå i en del år og jeg følte meg helt ferdig med spiseforstyrrelsene. Men jeg merker at de siste ukene har jeg igjen fått et anstrengt forhold til mat… Egentlig tror jeg at jeg er god nok for de fleste slik jeg er nå, jeg er da langt i fra feit eller lubben. Men hvorfor sa han det??

Anonymous poster hash: e0e67...dff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:sjokkert:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nesten like høy som deg og veier ca det samme :)

Syns det er en veldig fin og sunn vekt! Jeg var en del tynnere før, men merker at jeg er mer fornøyd nå som jeg har litt mer former :) Syns det var rart av samboeren din å si dette til deg..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 1.62, og veier 52 kg, og føler meg slank, syntes du skal ta en alvorsprat med kjæresten din! :)

Anonymous poster hash: e7493...e9d
Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg har også hatt spiseforstyrrelser og vet hvordan en slik kommentar kan svi. Har selv vært veldig uheldig og involvert meg med slike mindre intelligente gutter, dem har jeg dumpet fort.Jeg kan ikke være sammen med en gutt som får meg tilbake på gamle ana tanker... Mitt beste råd: dump gutten og finn deg en som syntes du er flott NÅ og ikke da du var syk og for tynn.

Skrevet

TS her. Jeg synes selv jeg er flott og slank.. Vil jo egentlig ikke tilbake dit jeg var når jeg var syk. Klarer ikke forstå om han mente det direkte ondt eller om det bare var en uintelligent og dum kommentar. =(

Skrevet

Du kan jo forklare han at grunnen til at du så ut sånn, var sykdom. En potensielt livsfarlig sykdom, som du har vært så heldig og flink å bli kvitt. Du kan også forklare det at han, som skal være en som vil deg godt og bidrar positivt til livet ditt, bør forstå at det bryter deg ned at han kommer med sånne kommentarer. Han virker ikke å forstå så mye eller være så klok, denne mannen.

Anonymous poster hash: ea023...739
  • Liker 6
Skrevet

Du kan jo forklare han at grunnen til at du så ut sånn, var sykdom. En potensielt livsfarlig sykdom, som du har vært så heldig og flink å bli kvitt. Du kan også forklare det at han, som skal være en som vil deg godt og bidrar positivt til livet ditt, bør forstå at det bryter deg ned at han kommer med sånne kommentarer. Han virker ikke å forstå så mye eller være så klok, denne mannen.

Anonymous poster hash: ea023...739

Skal sies at han ikke vet om min fortid med spiseforstyrrelser, da dette er noe jeg følte meg helt ferdig med og ikke ønsket å ta opp.. men alikevel så føler jeg jo at det er noe man ikke sier til en jente, uansett form og fasong..

• Liker 1
Skrevet

Dropp fyren, hold på vekten (og selvfølelsen)...

Neida, forhåpentligvis var det bare en idiotisk slengbemerkning. Vær åpen om sykdommen. Når slike kommentarer kan ødelegge så mye for deg er det viktig at han forstår hvordan du har det og hvordan han kan hjelpe.

• Liker 2
Skrevet

Vet kjæresten din at du var så tynn fordi du var syk?

Skrevet

Vet kjæresten din at du var så tynn fordi du var syk?

Nei.. men skulle vel egentlig tro man kunne se det..

Skrevet

Kanskje det er lurt at du forteller han litt om dette?

Gjest Runforit
Skrevet

Du har flott vekt og du er fornøyd med deg selv. IKKE la dette trigge deg.

Ville absolutt fortalt typen at på bildet han mente du var fin så var du døden nær av anoreksi og at du ble såret av at han mente du så bra ut når du var syk.

Se hvordan han responderer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...