Gå til innhold

Hvordan si at hun ikke er invitert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som er litt...gal. Hun er oppmerksomhetssyk, sender meg meldinger om at hun ikke vil leve lenger, sender meg bilder av huset mitt når jeg ikke er hjemme,osv. Vi er 4 stk på arbeidsplassen, så jeg må omgå henne på jobb.

I sommer skal jeg gifte meg, og hun forventer å bli invitert. Hvordan kan jeg si at hun ikke blir invitert? Hun spør meg rett ut. JEg er litt redd henne, samtidig som hun er datteren til sjefen min, og jeg er redd for å miste jobben..

Anonymous poster hash: 7aefd...509
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier bare at det er en privat sammenkomst for kun de nærmeste av venner og familie. Og at hun ikke er invitert.

Anonymous poster hash: 946f1...e94
  • Liker 6
Skrevet

Si at dere skal ha et lite bryllup med kun familie. :)

• Liker 4
Skrevet

Får hun ikke invitasjon så forstår hun da at hun ikke bare skal stikke innom...

• Liker 1
Skrevet

Si det som det er. Hun er ikke invitert. Hvis dere skal gifte dere i kirka, og annonserer tidspunktet, så kan du ikke nekte henne å komme i kirka og se på, men du kan si til henne at hun ikke er invitert på festen.

Skrevet

:overrasket:

Anonymous poster hash: 1358e...b64
Skrevet

Å ikke invitere noen i bryllup er uansett ikke oppsigelsesgrunn så akkurat det kan du ta med ro.

Anonymous poster hash: bec52...15e
Skrevet

Du kan ikke miste jobben pga det der - det står ikke noe om manglende invitering av kollegaer til bryllup i paragrafen om gyldige oppsigelsesgrunner i arbeidsmiljøloven akkurat.

Men jeg skjønner godt at du synes situasjonen er vanskelig. Hadde det vært et normalt menneske, så hadde det vært en ting. Hun her høres ikke stabil ut for fem øre. Jeg tror ihvertfall IKKE det er så enkelt som Gjest sier, at hun kommer til å forstå det av seg selv om invitasjonen uteblir.

Hva med å ta initiativet til en prat med henne og forklare at nå har dere bestemt gjestelista - og at dere hverken har råd til så mange og at det er begrensa med plass på lokalet. Derfor må dere prioritere knallhardt, og at det derfor kun blir nærmeste familie som blir invitert. Og at det innebærer at dere må kutte ut folk dere gjerne skulle ha delt dagen med, men sånn er det. Og så videre. Men f.eks. at du blir glad om hun vil komme i kirka.

Anonymous poster hash: 73f7d...be4
Skrevet

Får hun ikke invitasjon så forstår hun da at hun ikke bare skal stikke innom...

Hehe, hun hørtes jo ikke helt sånn ut da ;) driver å kjører forbi huset hennes for å ta bilder ol. Omg

Anonymous poster hash: 7bdb4...a56

• Liker 1
Skrevet

Du får nesten si det som det er.

ps.

Hun er utafor huset ditt når du ikke er hjemme og hun kommer med selvmordstrusler. Vet du om hun får noe hjelp? Hun høres ikke frisk ut

• Liker 4
Skrevet

om du inviterer alle de andre på jobb blir det sikkert rart, men om ingen av de heller skal, er det null problem ;)

Anonymous poster hash: 5c65f...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...