Gå til innhold

Mottatt en uønsket gave, dilemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære gifter oss i sommer, og i den forbindelse har min svigerinne gitt meg en "forlovelsespresang".

Hun jobber som negle-designer og sminkør, og har gitt meg i gave at hun skal ordne neglene mine og sminke meg til bryllupet.

Min svigerinne er ikke dyktig i jobben sin. Hun er rett og slett fagelig svak, og at hun har et "kjøp-og-betal"-diplom fra et eller annet "akademi" er for meg uforståelig.

Jeg har sett flere av klientene hennes, og de ser ut som 12åringer som har lekt seg med mammas sminkepung, og akryl-neglene er store og klumpete og dårlig laget (jeg får det til bedre selv med billige løsnegler fra H&M!).

Hvordan løser jeg dette? Jeg ønsker ikke såre henne, samtidig vil jeg se representabel ut som brud.

Anonymous poster hash: a4603...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ærlige er å si nei takk. Det sosialt aksepterte er å si at du allerede har booket time et annet sted.

Anonymous poster hash: e81e4...d10

• Liker 21
Skrevet

Selv om hun skal fikse, så kan du være veeeeeldig tydelig på hvordan du ønsker å ha det? Gå i detalj ;) Sett opp prøvetime, og hvis det ikke blir bra så sier du det som det er. Rett og slett. Det er viktig å være fornøyd på bryllupsdagen :)

• Liker 4
Skrevet

Det ærlige er å si nei takk. Det sosialt aksepterte er å si at du allerede har booket time et annet sted.

Anonymous poster hash: e81e4...d10

Den vil ikke gå, man kan jo ombooke.

Skrevet

Be om prøvetime. Det er vanlig andre steder, for at man skal kunne finne det som kler bruden best.
Ta bildet når/om dere finner et resultat du er fornøyd med, og bruk det på bryllupsdagen.
Om du absolutt ikke er fornøyd, så må du bare si det som det er :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet

1. Si at du allerede har bestilt time en annen plass.
2. Spør om prøvetime, så får du se hvordan det blir. Om du ikke blir fornøyd, nei da forklarer du det til henne.
3. Si at du helst vil sminke og ordne deg selv.
4. Si nei takk. :P

Anonymous poster hash: 86740...ffb
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper å være veldig tydelig i hva jeg ønsker, for hun er ikke god nok til å få det til... jeg er redd for å sette opp prøvetime, for om jeg ikke blir fornøyd (hvilket jeg med 98% sikkerhet ikke vil bli) vil det bli ekstremt ubehagelig å måtte si "du er ikke flink nok jeg tar det et annet sted".

Hun vet jeg ikke har booket time hos en annen, for det spurte hun om på forhånd (og jeg var dum nok til å ikke lukte lunta!) :(

Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper å være veldig tydelig i hva jeg ønsker, for hun er ikke god nok til å få det til... jeg er redd for å sette opp prøvetime, for om jeg ikke blir fornøyd (hvilket jeg med 98% sikkerhet ikke vil bli) vil det bli ekstremt ubehagelig å måtte si "du er ikke flink nok jeg tar det et annet sted".

Hun vet jeg ikke har booket time hos en annen, for det spurte hun om på forhånd (og jeg var dum nok til å ikke lukte lunta!) :(

Bare si "Nei, tror jeg skal fikse meg selv! :) Men ellers takk altså."

Anonymous poster hash: 0e827...1b0

Gjest Inferno
Skrevet

Si du vil ordne deg selv eller at du har booka et annet sted.

Skrevet

Da har du ikke så mange muligheter, ts.. Bare tenk på hvor mye du kommer til å angre 20 år frem i tid når du ser på bryllupsbildene. Det beste er å være ærlig selv om det kommer til å svi. Du trenger jo ikke å si at hun ikke er flink, pakk det inn i litt "jeg vil helst ha en litt annen stil enn den du er flinkest til", typ :vetikke: Den er vanskelig, jeg vet ikke...

• Liker 3
Skrevet

Negler kan du fikse noen dager før bryllupet, og si at forloveden din overrasket deg med besøk hos negldesigner. Sminken kan du kanskje si at du vil ta på samme sted som de som fikser håret? At du helst vil ordne alt på et sted. Men at hun kanskje kan gå ordne deg til utdrikningslaget istedenfor?

Anonymous poster hash: 97f06...2bf

• Liker 6
Skrevet

Du kan jo eventuelt si at moren din har spandert dette på deg uten at du visste dette, og så heller spørre om du kan bruke gaven hennes til en senere anledning? Det hadde jeg gått for da det ikke er helt avslag :)

Skrevet

Tror jeg ville gått for det samme som "Nikee" over her skriver. Hvis ikke det går, ville jeg sagt at jeg hadde hørt om ett sted som var kjempe flinke og alltid ønsket å bruke de til bryllupet. :)

Skrevet

Involver forlover, så kan hun "gi" deg det samme hos noen andre i gave. Altså, lat som ingenting, så nærmer det seg og du blir "kidnappet" av forlover og får satt på negler et annet sted. Når dette kommer fram sier du at du også fikk sminking der og der i gave og at du akkurat har funnet det ut. så sier du at du gjerne vil ha hennes gave tilgode.

Anonymous poster hash: 78da3...4a1
  • Liker 6
Skrevet

Eller kanskje du kan finne en frisørsalong som tilbyr hele pakka? Sånn at det ville vært "dumt" å ikke gjøre alt på samme sted?

Skrevet

Eller du kan be forloveren din ordne med en time dagen før hos en negledesigner. En "overraskelsesgave" fra forloveren. Kanskje gjøre en greie ut av at dere skulle gjøre det sammen ellerno :)

Anonymous poster hash: 11d40...299
  • Liker 2
Skrevet

Den vil ikke gå, man kan jo ombooke.

si at du allerede har betalt timen på forhånd, kjøpt på groupon eller noe...

Gjest Magdalene
Skrevet

Kan du ikke spørre om du kan få "gaven" på forhånd, siden du skal i "et selskap" og kunne så gjerne tenke deg å være neglfin?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville spurt om å få neglgaven før bryllupsreisen istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...